You are here

Rally Žemaitija 2023: Martyno Samsono triumfas ir sėkmingas N5 būrio finišas

Antrajame 2023 m. Lietuvos automobilių ralio čempionato etape uteniškis Martynas Samsonas su „Škoda Fabia N5+” vėl nepaliko vilčių savo varžovams. Vienus greičiausiojo N5 atstovo kompanjonus lydėjo sėkmė, kitus dulkės ar smulkūs techniniai gedimai, tačiau šeštadienio finišą pasiekė visas naujųjų automobilių būrys, rašoma pranešime.

Prie starto linijos šįkart buvo išsirikiavę 96 ekipažai iš 6 šalių. Lietuvos ralio meistrams iššūkį metė pajėgių svečių desantas iš Lenkijos, Latvijos, Estijos, Suomijos ir Ukrainos.

Visgi labiausiai laukta ir intriguojanti dvikova tarp keturiskart Suomijos čempiono Teemu Asunmaa ir ypač gerą sportinę formą pastaruoju metu demonstruojančio Martyno Samsono ekipažų, labai greitai užgeso. Jau pirmajame greičio ruože, lekiant maždaug 130 km/val. greičiu, nulūžo priekinis skrajojančio suomio „Ford Fiesta VRT“ ratas. Nevaldomas automobilis vertėsi ir buvo taip sumaitotas, kad pirminės apžiūros metu buvo abejojama, ar jį pavyks suremontuoti.

Antrą vietą „Rally Žemaitija 2023“ užėmė Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas. Jie laimėjo 2 iš 12 greičio ruožų, o 7 kartus buvo antri. Ant trečiojo garbės pakylos laiptelio užkopė panevėžiečiai  Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas, nuo nugalėtojų atsilikę kiek daugiau nei 1 min. ir 7 sek. Abu jie važiavo su „Škoda Fabia R5" automobiliais.

Geriausiai pasirodę svečiai iš užsienio – barliukai latviai Emils Blūms ir Didzis  Eglitis, vairavę „Mitsubishi Lancer EVO IV“, užėmė ketvirtąja vietą bendroje įskaitoje.

Greičiausias viena ašimi varomų automobilių kategorijoje – BMW M3 vairavę Saulius Trapuila su Mindaugu Meilūnu. Jie užėmė 14 vietą bendroje įskaitoje.

Iš 96 startavusių „Rally Žemaitija 2023“ finišo dėl avarijų ir technikos gedimų nepasiekė 13 ekipažų.

APIE N5 NUOTYKIUS

Varžybos vyko dvi dienas, o tiksliau vieną vakarą, vieną naktį bei vieną dieną. Organizatoriai pasiūlė dalyviams klasikinius šio regiono greičio ruožus su gan plačiais, nuostabiais vingiuojančiais keliais. Po pirmojo etapo Mažeikiuose, užsitęsusi sausra kėlė nemažai klausimų, iš kurių pagrindinis buvo - ar dulkės vėl nulems pozicijas bendroje bei klasių įskaitose. Po padidinamuoju stiklu buvo naktiniai greičio ruožai, nes būtent naktį situacija būna prasčiausia. Visgi pasirodę debesys bei lietus atrodytų nuramino daugelį ir pirmajame naktiniame išbandyme viskas buvo gerai. Tačiau lietus pasirodė ne visur, kaip ir vėjas, tad šeštasis ralio greičio ruožas, dalinai paskendęs dulkėse - vėl sumaišė kortas. 

Pirmasis startinis numeris, kuriuo buvo papuoštas raudonasis „Škoda Fabia N5+" automobilis, dažniausiai nėra palankus dėl to, jog tenka nuvalyti kelią ir su kiekvienu automobiliu sukibimas su keliu vis gerėja. Tačiau tai netrukdė Martynui Samsonui važiuoti pakankamai greitai, kuris per keturis vakarinius penktadienio greičio ruožus susikrovė beveik 17 sekundžių persvarą.

Naktį Uteniškis lėkė dar greičiau, o šeštajame greičio ruože, kurį sportininkai oficialiai finišavo jau šeštadienį, į žaidimą sugrįžusios dulkės gerokai sumaišė rezultatus ir po pirmos dienos Martyno Samsono bei Ervino Snitko ekipažas susikrovė keturiasdešimties sekundžių persvarą prieš Vladą Jurkevičių.

Tačiau Martynas ramus toli gražu nebuvo, nes viename iš vakarinių greičio ruožų likimas su čempionato lyderiais žaidė itin pavojingą partiją, kurioje tarp gyvybės ir mirties buvo kelios akimirkos bei keli centimetrai. Miškingoje bei be galo greitoje sekcijoje iš krūmų išbėgęs nemenkas briedis bei 120 km/h+ skriejantis Martyno automobilis tik per plauką išvengė susidūrimo.

Deja, pirmojoje ralio dienoje su ramybe ne ką buvo geriau ir kitiems dviem LARČ1 „Škoda Fabia N5+" automobiliams. Linas Vaškys dėl tepalo slėgio problemų taip ir neišvažiavo į penktadienio greičio ruožus, o Eugenijų Sladkevičių trikdė įvairios smulkios problemėlės, kurios Elektrėniškiui atėmė didesnę dalį dėmesio. Žinoma, nepadėjo ir paskutinio GR dulkės, dėl kurių Eugenijus po pirmos ralio dalies iš aštuntos krito į dvyliktą vietą. 

LARČ5 arba kitaip - N5 šešetukas po vakarinės penktadienio dalies susiskirstė į tris atskirus rėžius. Rokas Steponavičius su Dovydu Ketvirčiu bei „Ford Fiesta N5" sekundė sekundėn kovėsi su Nedo Radišausko bei Justo Vičiūno ekipažu, kurie važiavo „VW Polo N5" automobiliu.

Iki naktinės sekcijos juos skyrė nepilnos penkios sekundės. Dėl trečios vietos klasėje kovėsi Tomas Šmagarys su Valdu Čiupliu bei „Hyundai i20 N5", kurie prieš naktinę sekciją šią poziciją atėmė iš Pauliaus Beniušio su Kristupu Adinavičiumi bei jų „Citroen C3 N5". Juos skyrė aštuonios sekundės, o penkių su pusė sekundės tarpas buvo tarp dėl penktos vietos kovojančių Aurimo Eidžiūno /Justo Baryso važiuojančių su „Ford Fiesta N5" bei Vilmanto Padegimo / Edvardo Gurevičiaus ir jų „Renault Clio N5".

Jeigu pirmasis naktinis greičio ruožas tik šiek pratampė atsilikimus, tai antrasis įnešė kur kas rimtesnius pokyčius. Pozicijomis susikeitė tik Aurimas Eidžiūnas su Vilmantu Padegimu - pastarasis pakilo į penktą vietą nepaisant to, jog šturmano sudiktuotas atstumas iki posūkio išnyko kur kas greičiau nei tikėjosi Vilmantas ir šio automobilis dviem ratais pakilęs nuo žemės vos tilpo į dešinį posūkį. Labiausiai nepasisekė Nedui Radišauskui, kuris bandė išjungti papildomas šviesas, nes naktyje dulkių siena visą šviesos spinduliuotę grąžindavo tiesiai ekipažui į akis. Pastarasis manevras išjungė ne tik šviesas, bet ir visą automobilio elektros sistemą dėl ko buvo prarasta daugiau nei 20 sekundžių. Dar papildomai laiko buvo prarasta tiesiog bandant grįžti į buvusį ritmą, tad po penktadieninės ralio dalies LARČ5 įskaitoje vienvaldiškai įsitaisė Rokas Steponavčius, turėdamas 37 sekundžių persvarą prieš Nedą.

Situacija pasinaudojo Tomas Šmagarys, kuris priartėjo prie „VW Polo N5" ekipažo koviniu, beveik dešimties sekundžių atstumu. Paulius Beniušis nuo Tomo buvo nutolęs jau per 20 sekundžių. 

Išaušęs nevasariškai šaltas šeštadienio rytas pateikė tokius skaičius - dar šeši greičio ruožai bei beveik 60 sportinių kilometrų. Prie vėlyvo ralio starto prisijungė penktadienį nestartavęs Linas Vaškys su Laurynu Paškevičiumi, kurie susitvarkę „Škoda Fabia N5+" automobilį startavo pagal „Rally2" taisyklę.

Šeštadienis sudėliotas buvo taip, jo dalyviai pravažiavo du skirtingus greičio ruožus, grįžo į serviso zoną po kurios laukė dar du greičio ruožai, tik šį kartą važiuojami jau po du kartus. Per tuos šešis išbandymus rikiuotės priekyje nieko ypatingo nenutiko. Martyno Samsono bei Ervino Snitko ekipažas trijuose pirmuose išbandymuose savo persvarą padidino devyniomis sekundėmis, kurios vėliau konkurentų buvo ištirpdytos per kitus tris greičio ruožus.

Reziumuojant - liko tos pačios 40 sekundžių nuo antrojoje vietoje finišavusio Vlado Jurkevičiaus bei Aisvydo Paliukėno ekipažo.

Martyno bei Ervino sportinė forma, kuri palaikoma nuo pat metų pradžios bei neišmatuojamai didžiulis ir kruopštus komandos darbas prie automobilio, kuris važiuoja itin greitai ir be kaprizų yra tai, į ką tenka lygiuotis visiems likusiems sportininkams bei jų komandoms.

Šeštadienį reabilituotis bandė Eugenijaus Sladkevičiaus bei Mariaus Kairio ekipažas, tačiau nusiteikimas jau buvo nebe tas ir konkurencingus laikus rodyti buvo sudėtinga. Galų gale nuo dešimto greičio ruožo mirksintys avariniai raudono „Škoda Fabia N5+" automobilio žibintai bei žemas variklio garsas išdavė jog atsinaujino techninės problemos. Kitą vertus, nors bendroje įskaitoje buvo nukrista gan žemai, tačiau LARČ1 įskaitoje pavyko išlaikyti antrą vietą. Visai konkurencingus laikus atsižvelgiant į aplinkybes rodė į ralį sugrįžęs Linas Vaškys. Startavęs pačiame pagrindinio ralio kanalo gale, Linas rodė Top10 rezultatus, o vieną greičio ruožą įveikė ketvirtas. Sąlygas sunkino siauresnių automobilių palikta vėžė bei kai kur susidariusios nemenkos provėžos. 

LARČ5 įskaitoje, tarp įprastų N5 automobilių, per visą antrą ralio dieną išliko tas pats „status quo". Vienintelė išimtis - Aurimas Eidžiūnas, kuris dienos pradžioje atsiėmė iš Vilmanto Padegimo penktą vietą.

Du buvę „BMW M3" kolegos - Rokas Steponavičius su Nedu Radišausku rodė itin panašius laikus, tad vienam nepavyko daugiau nutolti, o kitam per daug priartėti. Taip Rokas su Nedu pasidalino pirmą bei antrą vietas LARČ5 įskaitoje, o bendroje ralio rikiuotėje užėmė penktą bei šeštą vietas.

Tomas Šmagarys su „Hyundai i20" kaip įkaltas visą dieną rodė ketvirtą laiką LARČ5 įskaitoje, kas jam leido išlikti trečioje vietoje tarp N5 automobilių bei devintoje bendroje įskaitoje.

Kur kas įdomesnė Pauliaus Beniušo greičio ruožų statistika. „Citroen C3 N5" ekipažas šeštadienį pradėjo laimėdamas pirmą greičio ruožą tarp LARČ5 dalyvių ir sumažindamas atstumą iki Tomo Šmagario iki 15 sekundžių. Deja, šis spurtas labai greitai, tačiau palyginus laimingai baigėsi - antrame šeštadienio greičio ruože Paulius netilpo į vieną iš posūkių ir dideliu greičiu skriste nuskrido nuo kelio, į kurį vėliau sėkmingai grįžo. Laimė ta, jog šalia Pauliaus nusileidimo vietos buvo gan didžiulė pralaida, į kurią pataikius lenktynės būtų buvusios pasibaigę su didžiuliais nuostoliais. Ši klaida kainavo virš dvidešimt sekundžių Tomo Šmagario atžvilgiu ir buvo lemiama kovoje dėl trečios vietos. Vėliau Paulius rodė Top3 laikus įskaitoje ir šiek prisivijo Tomą, tačiau po klaidos to nebeužteko. „Citroen C3 N5" ekipažas liko vienuoliktoje vietoje bendroje įskaitoje.

Pirmame šeštadienio greičio ruože iš Vilmanto Padegimo atėmęs penktą vietą Aurimas Eidžiūnas, jos iš rankų nebepaleido ir atotrūkį nuo dzūko vairuojamo „Renault Clio N5" per likusius greičio ruožus padidino iki 21 sekundės. Bendroje įskaitoje Aurimas liko šešioliktas, o Vilmantas - septynioliktas. 

Tai toks buvo tas Žemaitijos ralis, kuris visuomet pasiūlo išties būtent šiam regionui būdingus kelius. Galima nuogąstauti, jog dulkės vėl buvo vienas pagrindinių kozirių kovoje dėl pozicijų, tačiau tokia jau yra ta vasarinių ralių specifika. Smagiausia, jog geležinė Martyno Samsono ramybė bei komandos įdirbis leidžia itin greitai važiuoti netgi valant kelią. Taip pat smagu, jog nors ir techninių problemų nebuvo išvengta, tačiau jų šį kartą buvo kur kas mažiau ir bent šeštadienį finišo liniją pasiekė visi startavę N5+ bei N5 automobiliai.

Panašu, jog naujos technikos niuansai ir priežiūra tampa vis labiau pažįstami ir patikimumo bėdos ilgainiui daugiau mažiau dings iš eterio. Dabar liko ne pilnas mėnuo iki trečiojo Lietuvos automobilių ralio čempionato etapo, kuris bus pažymėtas ilgai lauktu sugrįžimu į pietinę Lietuvą bei jos greičio ruožus.