You are here

Vilkyčiuose - Europos autokroso čempionato etapas

FIA Europos autokroso čempionatas yra lenktynės, kurios vyksta nuo 800 iki 1400 metrų ilgio, natūralios vietovės, bet kokio tipo neasfaltuotose trasose. Vienu metu trasoje dalyvauja ne daugiau kaip 10 automobilių, o varžybas sudaro kvalifikacinė seka, iš kurios automobiliai patenka į du pusfinalius ir finalą.

2022-ųjų metų pirmojo etapo atidarymas vyko legendinėje Mūsa Raceland trasoje Bauskės mieste, Latvijoje, 70 km nuo Rygos. Lenktynės, kaip įprasta, vyko dvi dienas: birželio 4–5 dienomis. Varžybas sudarė treniruočių sesijos, trys kvalifikaciniai turai, pusfinalis bei finalas. Dėl unikalaus varžybų formato, dalyvių skaičius yra ribojamas iki 20. Latvijos sirgalius džiugino keturi stiprūs lenktynininkai: Kristianas Grencis „JuniorBuggy“ kategorijoje, Ervinas Grencis ir Māris Līcis „SuperBuggy“ kategorijoje bei ralio kroso lenktynininkas Reinis Nitišs naujoje „CrossCar“ kategorijoje (vienas greičiausių Latvijos lenktynininkų). Tai jau antras kartas iš eilės, kada čempionato pirmasis etapas vyko Latvijoje.

Kaip ir kiekvienais metais, Europos autokroso čempionatas išsiplečia per daugelį Senojo žemyno šalių: po pirmojo raundo Latvijoje, lenktynės persikels į Lietuvą, Vokietiją, Čekiją, Prancūziją, Nyderlandus, Italiją ir Ispaniją. Antrasis šio čempionato etapas vyks Lietuvoje, Vilkyčių automobilių sporto komplekse.

Lenktynės mūsų šalyje vyks birželio 11–12 dienomis ir įsigyti bilietų į renginį vis dar galima: jų kaina svyruoja nuo 8 iki 35 eurų. Be to, visi įsigiję lenktynių bilietą galės apsilankyti ir pirmąją šio etapo dieną vyksiančiame muzikos koncerte, na o antrąją dieną žiūrovai stebės dangaus šou: susirinkusiuosius džiugins oro akrobatikos pasirodymas bei lėktuvų piruetai. Mažieji automobilių sporto mėgėjai taip pat neliks nusivylę: antrąją dieną varžybų vietoje veiks atrakcionų parkas su pramogomis tiek svečiams, tiek lenktynininkams. Be abejo, svarbiausia savaitgalio dalimi tampa nugalėtojų apdovanojimo ceremonija. Nors Vilkyčių sporto kompleksas ir yra kiek nutolęs nuo sostinės bei kitų didžiųjų Lietuvos miestų, organizatoriai žada puikų savaitgalį automobilių sporto gerbėjams. Kelionė automobiliu iš Vilniaus užtruks keletą valandų, tačiau atvykti galite ir tarpmiestiniu autobusu. Na, o kad kelionė neprailgtų, jums gali patikti artėjančio čempionato naujienų oficialiame FIA puslapyje skaitymas, lažybos internetu arba mėgavimasis tokiomis internetinėmis pramogomis kaip automobilių lenktynės tiesiai jūsų telefone. Beje, bandantiems nuspėti šio čempionato nugalėtoją lengva nebus: žadama, jog šios lenktynės bus neeilinės.

Čempionato dalyviai ir jų vairuojami automobiliai yra skirstomi į kelias kategorijas: SuperBuggy, JuniorBuggy, CrossCar, Cross Car Academy Trophy ir Buggy1600. Tradiciškai, galingiausia klasė yra SuperBuggy: arklio galių skaičius čia bene lenkia savo svorį kilogramais. Nemažai dalyvių šioje kategorijoje yra ilgamečiai šios klasės atstovai ir tikrai patyrę vairuotojai.

Cross Car Academy Trophy yra viena įdomesnių kategorijų: tai „atvyk ir vairuok“ konceptas su dvidešimčia dalyvių, kurių amžius yra nuo 13 iki 16 metų. Šiai kategorijai yra skirti specialūs Junior Cross automobiliai su Yamaha varikliais. Kiekvienas vairuotojas yra nominuotas savo atitinkamos Nacionalinės sporto institucijos ir privalo turėti D kategorijos tarptautinį jaunimo vairuotojo pažymėjimą. Būtent šis renginys tampa puikia platforma jauniems vairuotojams, kurie yra pasiruošę išbandyti savo gebėjimus nelaukiant, kol jiems sukaks 18 metų. Pradedančiuosius lenktynininkus skatina ir neseniai startavęs Rally Star projektas, kurio metu atranka vyko ir Lietuvoje – čia varžėsi apie penkiasdešimt jaunuolių, o du nugalėtojai (vaikinas ir mergina) gavo galimybę dalyvauti šių metų sausio mėnesį Vokietijoje vykusiame finale. Priklausomai nuo dalyvių šalies, atrankos galėjo būti organizuojamos ir vairavimo simuliatoriuose su WRC 9 ir (arba) prie serijinės mašinos vairo slalomui (manevravimo testui atlikti). Finalo pabaigoje atrenkami septyni perspektyviausi jaunieji vairuotojai, kuriems suteikiama unikali galimybė būti treniruojamiems geriausių pasaulio automobilių sporto specialistų.

Bet aptarkime ir kitas šiame čempionate dalyvaujančias kategorijas: SuperBuggy yra vienvietės, 4 ratų transporto priemonės, suprojektuotos ir pagamintos specialiai dalyvauti Autocross varžybose. Buggy1600 tai taip pat vienviečiai automobiliai, kurių bendra kiekvieno automobilio cilindro talpa neturi viršyti 1600cc. JuniorBuggy – vienviečiai automobiliai, kurių bendra kiekvieno jų cilindro talpa negali viršyti 600cc. Cross Car taipogi yra vienviečiai bekelės automobiliai su FIA sertifikuota važiuokle bei homologuotais varikliais, kurie išvysto iki 1700 AG. Kiekviena iš šių kategorijų pritraukia automobilių sporto entuziastus iš daugelio Europos šalių.

Siekiant skatinti ir palengvinti vairuotojų dalyvavimą FIA čempionate, visa įranga iš vienos lokacijos į kitą yra transportuojama organizatorių, be to, transporto priemonės praeina nuolatines technines apžiūras, kuo pasirūpina LifeLive techninė komanda: LifeLive yra FIA pripažintas XC gamintojas, bendradarbiaujantis su Karališkuoju Belgijos automobilių klubu ir dirbantis ties jau minėtu Rally Star jaunimo projektu.

FIA Europos autokroso čempionatas yra suplanuotas tokiu būdu, jog vairuotojas galėtų išlikti 100 procentų susikoncentravęs į lenktynes, na o žiūrovai net aštuoniose Europos šalyse pamatytų geriausius jų mėgstamų lenktynininkų pasirodymus.

Kategorijos: