You are here

Winter rally 2018: Finišas, kokio nėra buvę Lietuvos ralio istorijoje

  • Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
    Winter Rally 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
    Winter Rally 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Jurgos Anusauskienės nuotrauka
    Winter Rally 2018/Jurgos Anusauskienės nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Jurgos Anusauskienės nuotrauka
    Winter Rally 2018/Jurgos Anusauskienės nuotrauka
  • Winter Rally 2018/Jurgos Anusauskienės nuotrauka
    Winter Rally 2018/Jurgos Anusauskienės nuotrauka

Mažiausiai 5 centimetrus sniego atseikėjęs dangus radikaliai pakeitė vaizdą Utenos ir Molėtų apylinkėse, kur šeštadienio rytą „Winter Rally“ lenktynėmis startavo šių metų Lietuvos ralio čempionatas. Po pirmojo greičio ruožo į serviso zoną trumpam užsukę pilotai vienbalsiai tvirtino, kad dabar „slidžiau nei ant ledo“.

„Sniegas nepaslėpė atskaitos taškų ir neprivertė koreguoti stenogramos, tačiau lyginant su tuo, ką čia matėme išvakarėse – švarų ledą ar suledėjusį žvyrkelį – sukibimas pasikeitė gana stipriai. Be to, mes startuojame pirmieji, tenka valyti trajektoriją, kas taip pat šiek tiek lėtina tempą. Šiaip automobilio valdymu esu visiškai patenkintas – slydimas kontroliuojamas, todėl raliui įsibėgėjant judėsim sparčiau“, –atviravo vienas labiausiai patyrusių ralio meistrų Vytautas Švedas.

Pirmajame GR „Juta Racing“ komandos lyderis buvo 15 sekundžių lėtesnis nei didžiausiu tempu lėkęs Martynas Samsonas. Pastarojo šturmanas Mindaugas Varža taip pat teigė, kad gamtos korekcijos verčia važiuoti gerokai atsargiau.

Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Nebandom „iššauti“ pirmuosiuose greičio ruožuose – pasistengsim tempą užauginti po pietų. Dabar atrodo, kad važiuojam kiek per lėtai ir pernelyg atsargiai, išnaudodami gal 90 proc. galimybių. Nesam pratę strateguoti, tačiau šįkart tai būtina. Esam pasiilgę finišo“, – šypsojosi M. Varža.

Antrą geriausią laiką debiutiniame GR „atvežė“ po pertraukos į ralį sugrįžęs Ramūnas Čapkauskas. Beveik 14 km trasą jis įveikė 10 sek. lėčiau.

Trečias greičiausias po pirmojo GR – Benediktas Vanagas su nauju šturmanu Mindaugu Čepuliu. Dalindamasis įspūdžiais „General Financing“ komandos pilotas paaiškino, kas lemia pasikeitusį ekipažų tempą.

„Nors sniego sluoksnis neatrodo didelis, tačiau daugelyje vietų dygliai nepasiekia ledo, todėl sukibimas pasikeitęs kardinaliai. Greituose posūkiuose automobilį suvaldyti lengviau, tačiau ten, kur tenka aštriai stabdyt, visi ratai slysta daugiau, nei būtų galima tikėtis. Vėlesniuose greičio ruožuose, kuriuos ralio karanavas įveiks po du kartus, vaizdas turėtų būti visiškai kitoks“, – prognozavo B. Vanagas.

Į antrąją „Winter Rally“ serviso zoną grįžę lenktynių lyderiai pasidžiaugė, kad šįkart trasos padangoms gailestingos – net lede išfrezavus idealios trajektorijos vėžes ir gerokai išaugus sukibimui, daugumos automobilių ratai atrodė nepriekaištingai. Tarp apgadinusių ratus į akmenis buvo tik Giedrius Notkus (ketvirtoji pozicija po 4 GR) ir B. Vanagas, bendroje įskaitoje užimantis antrą vietą.

Lenktynių tempą diktavo Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas, ralio pusiaukelėje susikrovęs beveik 40 sekundžių persvarą. Trečias buvo Ramūnas Čapkauskas (+ 47 sek.), o penktas – Vytautas Švedas (+ 51 sek.).

Dėl gedimų iš kovos pasitraukė du svečių ekipažai – iš Ukrainos atvykusių Sergiy'aus Potiyko ir Ivano Mishyno „Mitsubishi“ variklis sustreikavo jau pirmajame GR. Su Latvijos vėliava važiuojančius Dmitry Feofanov ir Normunds Kokins taip pat sustabdė technikos gedimai. Dėl prarasto rato sustojo Andrew Hollando ir Aleksandro Dainio ekipažas.

Tačiau penktajame greičio ruože įvyko rokiruotė lyderių gretose - keturis pirmuosius greičio ruožus įtikinama persvara laimėjęs Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipas pasitraukė iš kovos dėl pirmojo šių metų Lietuvos ralio čempionato trofėjaus. GR 5 pusiaukelėje jų pilotuojamo originalios konstrukcijos „BMW M3X“ bolidas susidūrė su netikėtomis techninėmis problemomis ir pasitraukė iš trasos evakuaciniu keliu.

Susisiekus su Mindaugu jis prisipažino kol kas nežinąs tikslios diagnozės, tačiau viduryje greičio ruožo visiškai dingo automobilio trauka.

„Greičiausiai kažkas nutiko su elektronika ar kuro tiekimo sistema. Bandėme prie sklendės prisirišti batų raštelį, tačiau taip važiuoti pasirodė pernelyg sudėtinga“, – paaiškino M. Varža.

Po šio incidento į pirmąją turnyrinės lentelės vietą pakilo Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu. Artimiausius persekiotojus – Giedrių Notkų su Dalium Strižanu – „General Financing team Pitlane“ komandos lyderis lenkė 6,8 sek.

Winter Rally 2018/Edgaro Buiko nuotrauka

Trečioje vietoje buvęs Vytautas Švedas atsiliko 17 sek., o Ramūnas Čapkauskas – beveik 19 sek.

Po šeštojo greičio ruožo Benedikto persvara išaugo iki 7,6 sek.

Įveikus paskutinį, septintąjį, „Winter rally“ greičio ruožą, lenktynių štabe nuvilnijo nuostabos kupinų šūksnių banga – dėl pirmosios vietos bendroje įskaitoje kovoję Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio bei Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažų laikai buvo absoliučiai identiški: 48 min. 17.10 sek. Tokio rezultato Lietuvos ralio čempionato istorijoje nėra buvę.

Ieškodami atsakymo į kertinį klausimą – kas vis dėlto laimėjo „Winter rally“? – varžybų vadovas Donatas Liesis buvo priverstas atsiversti čempionato reglamentą ir paieškoti tokios unikalios situacijos išaiškinimo. Juose nurodoma, kad finiše fiksavus vienodą laiką, nugalėtoju skelbiamas ekipažas, geresnį rezultatą parodę pačiame pirmajame greičio ruože. Kadangi šįkart GR 1 Benediktas buvo trečias, o Giedrius – penktas, nugalėtoju paskelbtas „General Financing“ komandos lyderis.

Ir šiaip maksimaliai didelę sportinę intrigą dar labiau pakurstė abiejų šių ekipažų techninės problemos, užklupusios paskutiniuosiuose „greituose“ kilometruose: pačioje GR 6 pabaigoje G. Notkus viename posūkių sugebėjo išmontuoti saviškio „Mitsubishi Lancer EVO IX“ ratą, o B. Vanagas – sulaužyti priekinį kairį amortizatorių. Dėl šių dalykų krito abiejų lyderių važiavimo tempas.

„Lūžus kairės pusės amortizatoriui, mums dideliu iššūkiu tapo kiekvienas dešinysis posūkis – į kelią rėmėmės tik galiniu ratu. Tokiomis sąlygomis greitai važiuoti iš tiesų sudėtinga. Tai kad atlaikėm Giedriaus atakas – didžiulė sėkmė“, – pripažino B. Vanagas.

Savo ruožtu G. Notkus, paskutiniajame GR atsilošęs 7,60 sekundės – lygiai tiek, kiek atsilikinėjo prieš finišo tiesiąją, apgailestavo dėl incidento GR 6.

„Mes atidžiai sekėm situaciją turnyrinėje lentelėje ir lenktynių pabaigoje mėginome spurtuoti. GR 5 atsilošėm 1,30 sek., geru tempu važiavom ir GR 6, tačiau jo pabaigoje išmontavom vieną padangą ir finišavom ant trijų ratų. Paskutiniajame greičio ruože įgytos persvaros neužteko. Galim tik pasidžiaugti, kad kova buvo labai azartiška ir įdomi – sveikinu Benediktą ir Mindaugą“, – finiše šypsojosi G. Notkus.

Trečioji vieta bendroje įskaitoje atiteko Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui, kuris atsiliko 39,8 sek.

Winter Rally 2018/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ketvirtoje vietoje liko V. Švedas ir Ž. Sakalauskas, kuriems iki trečios pozicijos pritrūko vos 1,2 sek. Penketuką užbaigė J. Pipiras ir A. Paliukėnas, atsilikę beveik 3 min. 30 sek.