You are here

WRC 2015: Didžiosios Britanijos ralis

  • Didžiosios Britanijos ralis/Volkswagen Motorsport nuotrauka
    Didžiosios Britanijos ralis/Volkswagen Motorsport nuotrauka
  • Dani Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Dani Sordo/Hyundai Motorsport nuotrauka

Lapkričio 12-15 dienomis įvyko paskutinis Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas. Tradiciškai tai buvo Didžiosios Britanijos ralis, kuris pasižymėjo šlapia, purvo kupina ir labai slidžia trasa, privertusią suklysti ne vieną lenktynininką.

Testinis ruožas

Testiniame greičio ruože pirmas buvo S. Ogieras, tačiau jo komandos draugas J. Latvala pademonstravo identišką laiką. Trečią rezultatą parodė Kris Meeke iš „Citroen“. Jis atsiliko 0,3 sek.

Pirmoji diena

Pirmąją ralio dieną, penktadienį, lenktynininkams reikėjo įveikti 6 greičio ruožus, iš kurių keturių ilgis buvo daugiau nei 30 kilometrų. Kiti du buvo vos 3,19 km ilgio.

Šią dieną dominavo prancūzas S. Ogieras, kuris laimėjo penkis iš šešių greičio ruožų ir tapo ralio lyderiu bendroje įskaitoje. Jis tik ketvirtame ruože 5,2 sek. nusileido K. Meeke.

Taigi susumavus pirmos dienos pasiekimus, S. Ogieras 13,5 sek. lenkė K. Meeke, o A. Mikkelsenas atsiliko 31,4 sek. Ketvirtoje vietoje žengė M. Ostbergas, atsilikęs dar 11,6 sek., o penktas buvo D. Sordo, turėdamas 1 min. 18,7 sek. deficitą.

Jau antrajame ruože iš kovos pasitraukė J. Latvala, kuris išslydo iš trasos ir nebesugebėjo į ją sugrįžit. T. Neuville'as iš „Hyundai“ taip pat nebaigė ralio pirmąją dieną. Jis nulaužė galinį kairės pusės ratą. Tuo tarpu jo komandos draugas K. Abbringas taip pat buvo priverstas baigti varžybas dėl perkaitusio variklio.

Antroji diena

Antrąją ralio dieną reikėjo įveikti 9 greičio ruožus, iš kurių keturis laimėjo S. Ogieras ir sugebėjo išlaikyti lyderio poziciją.

Dieną puikiai pradėjo T. Neuville'as, laimėjęs du greičio ruožus, tačiau vienuoliktame greičio ruože jis vertėsi ir dar kartą buvo priverstas baigti lenktynes. J. Latvala taip pat vėl pasitraukė iš kovos dėl variklio gedimo.

Antros dienos pabaigoje bendroje įskaita po penkiolikos greičio ruožų atrodė taip: S. Ogieras pirmavo, o K. Meeke atsilikinėjo jau 35,7 sek. Trečias žengė A. Mikkelsenas, turėdamas 1 min. 0,4 sek. deficitą.

Ketvirtoje vietoje buvo O. Tanakas, atsilikęs 2 min. 41,1 sek., o penktas – D. Sordo, atsilikęs dar 14,7 sek.

Trečioji diena

Trečiąją dieną lenktynininkų laukė dar keturi greičio ruožai, kurių bendras ilgis šiek tiek daugiau nei 36 km.

Visus juos laimėjo dar kartą į lenktynes grįžęs J. Latvala. Taip pat jis gavo ir tris papildomus taškus laimėjęs paskutinį Power Stage greičio ruožą. Antras jame buvo A. Mikkelsenas ir gavo papildomus du taškus, o trečias šiame ruože liko R. Kubica ir gavo papildomą vieną tašką.

Taigi Didžiosios Britanijos ralio nugalėtoju tapo S. Ogieras. Tai aštuntoji jo pergalė 2015 metų sezone. K. Meeke užėmė antrą vietą, atsilikęs 26 sek. Trečias liko A. Mikkelsenas, atsilikęs dar 10,2 sek.

Ketvirtąją vietą užėmė D. Sordo. Atsilikimas 2 min. 51,3 sek. Penktas liko H. Paddonas, atsilikęs dar 9,2 sek. Penketuke progą finišuoti turėjo O. Tanakas, tačiau 17 greičio ruože jis patyrė avariją ir nebegalėjo tęsti varžybų.

Bendroje čempionato įskaitoje S. Ogieras čempiono titulą buvo užsitikrinęs jau anksčiau. Sezoną jis baigė sukaupęs 263 taškus. Antras čempionato įskaitoje liko J. Latvala, jo sąskaitoje 183 taškai. Trečiąją vietą užėmė kitas Volkswagen ekipos atstovas A. Mikkelsenas (171 taškas). Ketvirtoji ir penktoji vieta atiteko Citroen komandos pilotams. M. OStbergas - ketvirtas (116 taškų), K. Meeke - penktas (112 taškų).

Parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: