You are here

WRC 2016: Antrą kartą iš eilės Vokietijos ralyje triumfavo S. Ogier

  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Autorius Vytautas Pilkauskas

Rugpjūčio 21 dieną finišavo devintasis Pasaulio ralio čempionato etapas – Vokietijos ralis, kuriame buvo daug įdomios kovos bei intrigos iki pat paskutinio greičio ruožo finišo.

Po pirmos ralio dienos (rugpjūčio 19 d., penktadienis) pirmoje vietoje įveikęs penkis greičio ruožus buvo A. Mikkelsenas iš „Volkswagen“ komandos. Jis tuomet lenkė komandos draugą S. Ogierą 4,3 sek. T. Neuville'as iš „Hyundai“ žengė trečias, atsilikęs 5,9 sek.

Antroji ralio diena (rugpjūčio 20 d., šeštadienis) buvo pati ilgiausia ir sudėtingiausia. Iš viso per ją reikėjo įveikti 9 greičio ruožus arba beveik 150 km. Dienos pabaigoje ralis turėjo naują lyderį – tai S. Ogieras, kuris antroje dienos pusėje sugebėjo aplenkti savo komandos draugą ir susikrauti prieš jį gana solidžią persvarą – 33,4 sek. Trečioje vietoje šiuo metu buvo D. Sordo iš „Hyundai“, atsilikęs 37 sek., o vos 0,4 sek. atstumu nuo jo žengė T. Neuville'as. Tai žadėjo, kad trečiąją ralio dieną lauks dramatiška kova dėl antrosios pozicijos.

Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Sekmadienį buvo likę keturi greičio ruožai arba beveik 60 km. Užbėgant įvykiams už akių, galima pasakyti, kad S. Ogier'as išlaikė pirmąją vietą ir antrą kartą iš eilės triumfavo Vokietijos ralyje.

Kova dėl kitų pozicijų ant podiumo įnešė intrigos į ralio pabaigą. Sekmadienį geriausiai pradėjo D. Sordo iš „Hyundai“. Jis laimėjo 15-ą greičio ruožą, kuriame net 14,9 sek. pranoko S. Ogierą ir pakilęs į antrąją bendros įskaitos vietą sumažino atsilikimą nuo jo iki 22,1 sek. A. Mikkelsenas buvo nustumtas į trečią poziciją, jo atsilikimas nuo D. Sordo buvo 2,5 sek. Dar vos 0,6 sek. atstumu laikėsi T. Neuville'as.

Būtent pastarasis laimėjo 16-ą greičio ruožą, pranokęs Dani Sordo 0,4 sek., o A. Mikkelseną – 2 sek. Antroje bendros įskaitos vietoje tebesilaikė Dani, tačiau į trečią poziciją šoktelėjęs T. Neuville'as nuo jo atsilikinėjo vos 2,7 sek. A. Mikkelsenas po šio greičio ruožo buvo ketvirtas – jam iki trečios vietos trūko 1,4 sek.

Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

17-as greičio ruožas neįvyko dėl to, kad žiūrovai stovėjo neleistinoje zonoje, taigi visa kova liko paskutiniame „Power Stage“ greičio ruože, kuriame trys pirmieji dar gauna ir papildomų taškų (3-2-1).

Itin dramatiškai susiklosčiusį „Power Stage“ ruožą laimėjo ir tris papildomus taškus į savo sąskaitą įsirašė T. Neuville'as iš „Hyundai“. Antras čia buvo J. Latvala iš „Volkswagen“, atsilikęs 2,5 sek. S. Ogier buvo trečias, atsilikęs 2,6 sek. Tiek pat čia pralošė ir D. Sordo. Tai reiškia, kad T. Neuville'ui iki antrosios pozicijos pritrūko vos 0,1 sek. - būtent tiek bendroje Vokietijos ralio įskaitoje jį pranoko jo komandos draugas D. Sordo.

Pastarasis nuo nugalėjo S. Ogiero bendroje suvestinėje atsiliko 20,3 sek. Ketvirtas ralyje liko A. Mikkelsenas, kuriam iki trejetuko pritrūko 6,8 sek.

Penktąją vietą ralyje užėmė H. Paddonas iš „Hyundai“, atsilikęs 3 min. 34,8 sek., o šeštas buvo M. Ostbergas iš „M-Sport“ komandos, pralošęs dar 56,4 sek.

Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Būtent tiek WRC bolidų baigė šį ralį, nuvažiavę jį nuo pradžios iki pabaigos. J. Latvala, E. Camili ir O. Tanakas taip pat buvo finiše, tačiau jie į ralį buvo sugrįžę po ankstesnių pasitraukimų. J. Latvala dar pirmąją dieną iš ralio pasitraukė dėl greičių dėžės gedimo, o O. Tanakas turėjo palikti trasą, kuomet antrąją dieną sugedo generatorius. Tuo tarpu E. Camili iš ralio buvo pasitraukęs dėl pirmąją dieną patirtos avarijos.

Antros dienos metu, greičio ruože, kuris vyko kariniame poligone itin skaudžią avariją patyrė S. Lefebvre, kuris į varžybas paskutinę ralio dieną negrįžo. Ekipažas per avariją patyrė sužalojimų ir buvo išgabentas į ligoninę.

Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Vokietijos ralį stebėjo apie 210 000 žiūrovų, o jo metu trasoje dirbo daugiau nei 3000 savanorių, kurie, kiek teko susidurti, labai gerai atliko savo darbą. Kartais atrodė, kad trasoje, šalia greičio ruožų ir parkavimo vietose, dirbančio personalo yra net gi per daug, tačiau tai leido užtikrinti, kad viskas vyktų sklandžiai ir aiškiai, o suvaldyti tokį skaičių žiūrovų ir begalę automobilių buvo tikrai daug jėgų reikalaujantis procesas.

Dešimtasis WRC etapas įvyks Prancūzijoje, rugsėjo 29 – spalio 2 dienomis. Tuo tarpu rugsėjo 8-11 dienomis turėjęs įvykti Kinijos ralis buvo atšauktas dėl sugadintų kelių (kur turėjo vykti ralis) po šalį liepos mėnesį nusiaubusių audrų, kurių metu išsiliejo upės ir kilo potvyniai. Keliai buvo taip sugadinti, kad iki ralio pradžios jų neįmanoma atstatyti ir užtikrinti ralio saugumą.

Vokietijos ralis 2016/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Bendroji WRC įskaita po 9 etapų iš trylikos:

Lenktynininkai:

1. Ogier - 169 taškai
2. Mikkelsen - 110 taškų
3. Paddon - 94 taškai
4. Neuville - 94 taškai
5. Latvala - 93 taškai
6. Sordo - 86 taškai
7. Østberg - 78 taškai
8. Tänak - 58 taškai
9. Meeke - 51 taškas
10. Breen - 25 taškai

Komandos:

1. Volkswagen Motorsport - 256 taškai
2. Hyundai Motorsport - 201 taškas
3. M-Sport World Rallye Team - 122 taškai
4. Volkswagen Motorsport II - 121 taškas
5. Hyundai Motorsport N - 96 taškai