You are here

WRC 2017: Monte Karlo ralis

  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
  • Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka
    Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka

2017 metų Pasaulio ralio čempionatas (WRC) prasidėjo legendiniu Monte Karlo raliu, kuris vyksta sausio 18-22 dienomis. Šių metų sezono pradžios laukė visi ralio fanai, nes šiemet prasidėjo nauja WRC era, kurioje bolidai tapo dar įspūdingesni, lengvesni ir galingesni. Be to, į čempionatą sugrįžo „Toyota“ ir „Citroen“ komandos, o 4 kartus pasaulio ralio čempionas S. Ogieras, po 2016 metų sezono likęs be darbo, greit jį gavo „M-Sport“ komandoje. Taigi laukia itin intriguojantis pirmasis etapas ir, žinoma, visas 2017 metų sezonas.

Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka

Be to, reikia paminėti, kad Monte Karlo ralyje startavo ir vienas ekipažas iš Lietuvos, tai Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius. Jie ralyje dalyvauja su 10 kartos „Mitsubishi Lancer“ bolidu.

 

Testinis greičio ruožas

 

Sausio 18 dieną Monte Karlo ralis prasidėjo testiniu greičio ruožu, kurį greičiausiai įveikė prie naujos komandos „Ford Fiesta“ bolido vairo sėdęs S. Ogieras.

Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka

Antras čia buvo A. Mikkelsenas, kuris šiemet darbą gavo (po „VW“ komandos pasitraukimo) silpnesnėje WRC2 lygoje. Jis su „Škoda Fabia R5“ bolidu nuo S. Ogiero atsiliko 4,2 sek. Labai įdomu, ar A. Mikkelsenas sugebės su silpnesniu bolidu išlaikyti tokį puikų tempą ir varžybose, bei lenkti vairuojančius galingesnę WRC techniką.

Trečias testiniame ruože buvo S. Ogiero komandos draugas O. Tanakas. Jis atsiliko dar 1,9 sek.

Žinoma, pagal testinio ruožo rezultatus sunku spręsti apie kiekvienos komandos pajėgumą, nes, pavyzdžiui, „Citroen“ komandos pilotai net nepateko į greičiausiųjų dešimtuką, tačiau jie testuose važiavo su slick tipo padangomis, nes taupė žiemines dygliuotas „gumas“ raliui.

Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka

Deividas Jocius testiniame greičio ruože taip pat startavo ir užfiksavo 32-ą rezultatą.

 

Pirma diena

 

Sausio 19 dieną, ketvirtadienį, buvo duotas oficialus ralio startas, o lenktynininkų laukė du naktiniai greičio ruožai, kurių bendras ilgis beveik 47 km.

Gaila, bet vos tik prasidėjus pirmajam greičio ruožui, jis buvo nutrauktas dėl H. Paddon avarijos. Jo vairuojamas Hyundai bolidas atsitrenkė į uolą ir apsivertė. Avarijos metu buvo kliudytas ir žiūrovas. Gaila, bet jis žuvo. Po avarijos bolidas užtvėrė trasą, o greičio ruožas buvo sustabdytas ir visi lenktynininkai nukreipti į antrąjį greičio ruožą.

Pirmajame greičio ruože rezultatus užfiksavo tik S. Ogieras ir T. Neuville'as, kuris buvo 0,7 sek. greitesnis, tačiau jų rezultatas į bendrą ralio suvestinę nebuvo fiksuotas.

Antrąjį greičio ruožą pirmas įveikė Hyundai ekipos pilotas T. Neuville'as, kuris 7,8 sek. aplenkė S. Ogierą, važiuojantį M-Sport komandoje su Ford Fiesta. Trečias buvo J. Hanninen su Toyota, atsilikęs 15 sek.

Deividas Jocius šiame greičio ruože buvo 35-as, atsilikęs 4 min. 8 sek.

 

Antroji diena

 

Antrąją ralio dieną buvo numatyti 6 greičio ruožai.

Gaila, bet jau pačioje pirmojo šios dienos greičio pradžioje pasirodymą užbaigė Deividas Jocius, kuris slystelėjo labai slidžioje vietoje, trinktelėjo į ratu į griovį ir sulaužė šarnyrą. Lenktynes jis planavo iš naujo pratęsti šeštadienį, tačiau gaila, bet bolidas buvo pažeistas labiau, nei pradžioje buvo manyta.

Po smūgio automobilio išmetimo sistema buvo sulenkta. Duslintuvas prisilietė prie degalų bako ir pastarasis ėmė lydytis. Nuėmus baką lenktynių techniniai komisarai pastebėjo, kad jis drėksta, o su tokiu baku lenktyniauti draudžiama. Vėlai vakare paaiškėjo, kad ekipažui startuoti su tokiu baku nebus leidžiama.

Šioje vietoje taip pat klydo ir daugelis kitų lenktynininkų, o S. Ogieras taip pat čia padaręs klaidą teigė, kad ši vieta buvo itin klastinga ir važiuojant automobilis visiškai nesileido būti pasukamas net ir užtraukus rankinį stabdį.

Jam klaida šioje vietoje kainavo mažiau nei Deividui - S. Ogieras būtent šioje vietoje išlėkęs iš trasos prarado 40 sekundžių.

Geriausiai antrąją dieną sekėsi T. Neuville'ui, kuris laimėjo tris greičio ruožus ir bendroje įskaitoje susikrovė solidžią persvarą prieš S. Ogierą, kuris dienos pabaigoje sugebėjo antrąją vietą atimti iš savo naujojo komandos draugo O. Tanako, nors iki septinto greičio ruožo juos skyrė apie 20 sekundžių. Pirmasis nuo T. Neuville'o atsiliko 45.1 sek., o antrasis dar 0.4 sek. Jeigu ne ta rytinė S. Ogiero klaida, tai pirmus tris sportininkus teskirtų vos kelios sekundės dalys.

Ketvirtoje vietoje įsitvirtino J. M. Latvala važiuojantis su Toyota bolidu. Jo atsilikimas 2 min. 9.7 sek. Penketuką užbaigė D. Sordo su Hyundai, atsiikdamas beveik 3 minutes.

Penktadienis nesėkmingas buvo ir Citroen pilotui C. Meeke, kuris su Citroen bolidu kliudė šlaitą ir pažeidė važiuoklė. Lenktynės jam buvo baigtos. Savo Toyota Yaris bolidą į medį sudaužė Hanninenas.

 

Trečioji diena

 

Trečiąją ralio dieną, šeštadienį, lenktynininkų laukė 121,39 km arba 5 greičio ruožai.

Dienos didvyriu šią dieną buvo E. Evans iš M-Sport komandos, kuris laimėjo tris greičio ruožus ir dienos pabaigoje buvo šeštoje bendros įskaitos vietoje, atsilikdamas nuo lyderio daugiau nei 7 minutes.

Iki 12 greičio ruožo viskas klostėsi lyg ir stabiliai: T. Neuville'as užtikrintai laikė lyderio poziciją, lenkdamas S. Ogierą 51 sek., o O. Tanakas žengė trečias, atsilikdamas beveik pusantros minutės.

Tačiau 13-ame greičio ruože reikalai apsivertė aukštyn kojomis. 13 greičio ruožas ir velnio tuzinas koją pakišo T. Neuville'ui, kurisviename iš lėtų posūkių išvažiavo gana plačiai, atsitrenkė į kliūtį ir sulaužė galinę dešinės pusės važiuoklę. Ekipažui pavyko apsitvarkyti bolidą ir pasiekti greičio ruožo finišą, tačiau laiko atžvilgiu buvo prarasta beveik 33 minutės. O tai reiškia, kad jo pirmoji vieta išgaravo.

Dienos pabaigoje į pirmąją bendros įskaitos vietą pakilo S. Ogieras, o antras buvo jo komandos draugas O. Tanakas, atsilikdamas 47,1 sek. Trečioji vieta priklausė Toyota pilotui J. M. Latvala, kuris turėjo 2 min. 20.6 sek. deficitą. Ketvirtas žengė C. Breenas, atsilikdamas 3 min. 47 sek., o penktas buvo D. Sordo, pralošęs 4 min. 3 sek. Pastarajam 13-ame greičio ruože buvo problemų su vairo stiprintuvu, dėl ko jis prarado 1 minutę laiko.

 

Ketvirta diena

 

Paskutinę ralio dieną, sekmadienį, lenktynininkų laukė dar keturi greičio ruožai (14-17 GR), kurių dviejų ilgis po 5,5 km, o kitų dviejų - po 21,36 km.

14-as greičio ruožas praėjo be jokių netikėtimų, tačiau 15-as buvo itin nesėkmingas O. Tanakui, kurio bolido variklis dirbo tik dvejais cilindrais. Šiame ruože jis prarado net pusantros minutės ir užleido antrąją bendros įskaitos vietą J. M. Latvalai. Sekmadienį nebuvo numatyta serviso zonos, taigi O. Tanakui teko su variklio problemomis kovoti iki pat ralio finišo.

16-ą greičio ruožą organizatoriai atšaukė dėl per didelio kiekio žiūrovų, o 17-as Power Stage ruožas vyko kaip ir buvo numatytas. Jį laimėjo T. Neuville'as ir užsidirbo 5 papildomus taškus į savo sąskaitą. Tai jam bus bent šiokia tokia paguoda po nesėkmingo šeštadienio. Ralį jis baigė tik 15-oje pozicijoje. Antras šiame ruože buvo ir keturis taškus užsidirbo S. Lefebvre, bendroje įskaitoje likęs 9-as. Trečias buvo J. Hanninen, pelnęs 3 taškus. Bendroje įskaitoje jis tik 16-as. E. Evans gavo du, o D. Sordo vieną tašką.

Paskutiniame greičio ruože pradėjo snigti, bet T. Neuville'as spėjo trasą įveikti dar, kai ji nebuvo pasdengusi šviežiu sniegu. Artimiausią varžovą jis čia aplenkė net 30 sek., o esantį trečioje vietoje - 55 sek.

Labiausiai po 17-o greičio ruožo džiaugėsi S. Ogieras, kuris savo naujajai M-Sport komandai padovanojo pirmąją sezono pergalę. Tai tikrai svajonių debiutas.

Monte Karlo ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool nuotrauka

Antras Monte Karlo ralyje buvo J. M. Latvala su Toyota, atsilikęs 2 min. 15 sek. Tai taip pat labai puikus rezultatas į WRC sugrįžusiai komandai bei puikus pasiekimas pačiam lenktynininkui, kuriam taip pat tai buvo debiutinės varžybos šioje komandoje. Taigi du buvę Volkswagen Motorsport komandos pilotai užėmė pirmas dvi vietas.

Trečiąją vietą pelnė M-Sport narys O. Tanakas, atsilikęs 2 min. 57.8 sek. Ketvirtas buvo D. Sordo iš Hyundai, pralošęs 3 min. 35.8 sek., o penketuką užbaigė C. Breenas iš Citroen, atsilikęs dar 12 sek.

Puikią septintą vietą bendroje įskaitoje pelnė A. Mikkelsenas, važiavęs Škoda Fabia R5 bolidu, WRC2 įskaitoje. Joje jis užėmė pirmą vietą, pranokdamas J. Kopecky net 3 min. 25 sek. Taigi po darbo netekimo Volkswagen komandoje, Mikkelsenas įrodė, kad yra labai greitas lenktynininkas, net ir važiuodamas su silpnesne technika.

 

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: