You are here

WRC 2017: Švedijos ralis

  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
  • Švedijos ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Švedijos ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Švedijos ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Švedijos ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Švedijos ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
    Švedijos ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka
  • Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool
    Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool

Vasario 9-12 dienomis vyko antrasis 2017 metų Pasaulio ralio čempionato etapas – žiemiškasis Švedijos ralis. Šiais metais tapę įspūdingesniais ir galingesniais – bolidai ir juos pilotuojantys lenktynininkai šio ralio žiūrovams padovanojo itin įspūdingų akimirkų iš ledu ir sniegu dengtų greičio ruožų. Jų iš viso suplanuota 18.

Kvalifikacija ir pirmas greičio ruožas

Ketvirtadienį, vasario 9 d., sportininkai turėjo progą bolidų testams ir kvalifikacijai. Joje greičiausiai pasirodė Mads Ostbergas su „Ford Fiesta WRC“. Nuo jo 0,1 sek. atsiliko Craig Breen su „Citroen C3“ ir 0,5 sek. Hayden Paddon su „Hyundai i20 WRC“.

Dalis lenktynininkų testiniame greičio ruože nemėgino visko išspausti iš savo bolidų, o atliko tik sistemų patikrinimus. Taip taupydami padangas pačiam raliui.

Vėliau, vakare, buvo surengtas pirmasis greičio ruožas, kurio ilgis vos 1,9 km. Tai duoklė žiūrovams su vaizdu, kuomet trasoje vienu metu lekia du bolidai.

Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool

Greičiausias čia buvo J. M. Latvala su „Toyota Yaris“, aplenkęs T. Neuville'ą iš „Hyundai“ 0,6 sek. Dar 0,1 sek. atsiliko kitas „Hyundai“ lenktynininkas Dani Sordo.

Pirmoji diena

Pirmąja ralio ralio diena galima vadinti penktadienį, kuomet sportininkai turėjo įveikti 7 greičio ruožus arba 145,65 km.

Net penkiuose iš jų greičiausias buvo T. Neuville'as iš „Hyundai“, leidęs vieną kartą laimėti J. M. Latvalai ir vieną kartą O. Tanakui.

 

T. Neuville'as tempą jau pradėjo diktuoti antrame greičio ruože. Tuomet laimėjo jis ir trečią. Ketvirtame 8,5 sek. už jį buvo greitesnis J. M. Latvala ir išsiveržė į bendros įskaitos priekį 3,9 sek. Tačiau penktame ruože jis jau buvo lėtesnis, pralošė T. Neuville'ui 7,7 sek. ir atsidūrė antroje pozicijoje. Po šeštojo belgas turėjo 6,1 sek. persvarą prieš suomį.

Septintajame greičio ruože įvyko rimtesnis lūžis, nes T. Neuville'as jame buvo nesustabdomas. Artimiausią varžovą jis pranoko net 11,8 sek. - tai buvo – K. Meeke. O Latvala čia pralošė 17,9 sek.

Švedijos ralis/Hyundai Motorsport nuotrauka

Aštuntą ruožą laimėjo O. Tanakas, tačiau T. Neuville'as buvo antras ir 4,1 sek. pranoko Latvalą. Taigi pirmos dienos pabaigoje jo persvara bendroje įskaitoje prieš suomį buvo 28,1 sek.

Trečias žengė O. Tanakas, kuris pusė dienos bandė išlaikyti, o paskui jau atkovoti šią poziciją ir jam tai galų gale pavyko.

Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool

Po aštunto greičio ruožo jis iš penktos vietos šoktelėjo būtent į trečią ir nuo ralio lyderio atsilikinėjo 49,7 sek. Ketvirtas žengė K. Meeke, atsilikdamas dar 2,1 sek., o penktas buvo S. Ogieras, turėdamas dar 3,9 sek. deficitą. Pastarajam šią dieną buvo nelengva, nes jis startavo pirmas ir valė kelius. Jis juos apibūdino, kaip nepravažiuojamus.

Nesėkmingas penktadienis buvo Juho Hanninenui, kuris išslydo iš trasos ir sudaužė savo „Toyota Yaris“ bolidą, atsitrenkęs į medį. Avarijos metu jis pažeidė radiatorių ir turėjo pasitraukti iš lenktynių. Tuo tarpu Mads Ostbergas penktajame greičio ruože pametė galinį spoilerį , o tai paliko jo bolidą be prispaudžiamosios jėgos gale. Be spoilerio jo rezultatai greičio ruožuose buvo daugiau nei 30 sekundžių prastesni, o galiausiai jis dėl to nepabaigė paskutiniojo šios dienos ruožo.

 

Antroji diena

Antrąją ralio dieną, šeštadienį, lenktynininkams buvo paruošti septyni greičio ruožai, kurių ilgis 125,38 km. Tiesa vienas jų buvo atšauktas.

Pirmus tris dienos greičio ruožus (GR9-GR11) laimėjo O. Tanakas ir sustiprino savo trečiąją poziciją bendroje įskaitoje.

Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool

Ralio lyderis T. Neuville'as padidino savo persvarą prieš J.M. Latvala 4 sekundėm. Tuomet turėjęs įvykti dvyliktas greičio ruožas neįvyko - jį atšaukė dėl saugumo, nes antrą kartą važiuoti šį greičio ruožą dėl didelių pasiekiamų greičių ir atsiradusių vėžių būtų buvę pavojingą.

Tryliktą GR laimėjo Latvala, tačiau Neuville'as nuo jo atsiliko vos 1,2 sek. Keturioliktame jau jis buvo pirmasi ir įvežė suomiui 11,7 sek. Bendroje įskaitoje skirtumas tarp šių dviejų lenktynininkų išaugo iki 43,3 sek. Trečias žengė O. Tanakas, atsilikdamas dar 4,3 sek.

Švedijos ralis/Jaanus Ree-Red Bull Content Pool

Ir atrodė, kad diena jau taip ir baigsis, nes paskutinis šeštadienio greičio ruožas buvo vos 1,9 km ilgio, tačiau čia viskas apsivertė aukštyn kojom, nes jau beveik ramus galėjęs būti ralio lyderis T. Neuville'as priekiniu kairės pusės ratu kliudė kliūtį ir išlaužė ratą, jo bolidas tapo nebevairuojamas. Dėl to tęsti greičio ruožo jis nebegalėjo ir iš jo buvo išgabentas su techninės pagalbos automobiliu.

Ironiška, tačiau toks pat likimas šiemet T. Neuville'ui jau pasitaikė antrą kartą iš eilės. Monte Karlo ralyje jis taip pat lyderiavo ir šeštadienio paskutiniame greičio ruože sulaužė važiuoklę, kliūdydamas metalinį stulpelį, dėl ko turėjo taip pat užleisti lyderio poziciją varžovams.

T. Neuville nesėkmė

 

Nebaigus šio greičio ruožo jam prie bendro laiko pridėta 10 minučių. Belgas galės startuoti sekmadienį, tačiau kova dėl pozicijų jam jau baigta - vienintelis planas stengtis laimėti Power Stage greičio ruožą ir gauti kelis papildomus taškus. Po nesėkmės jis yra klasifikuojamas 13-oje vietoje ir jo atsilikimas nuo lyderio daugiau nei 9 minutės.

Taigi antros dienos pabaigoje Švedijos ralio suvestinė atrodė taip: pirmas - J. M. Latvala, antras - O. Tanakas. Jo atsilikimas vos 3,8 sek. Trečias žengė S. Ogieras, atsilikdamas  16,6 sek., o ketvirtas buvo D. Sordo, turėdamas 1 min. 39,5 sek. deficitą. Penketuko pabaigoje įsitaisė C. Breenas su 2 min. 4,5 sek. atsilikimu.

 

Trečioji diena

Sekmadienį lenktynininkų laukė trys greičio ruožai (GR16-GR18), kurių dviejų ilgis po 21,19 km, o paskutinis - Power Stage - 16,43 km ilgio.

16-ą greičio ruožą laimėjo J. M. Latvala, aplenkęs O. Tanaką 7,1 sek. Tuo tarpu S. Ogieras, pretendavęs į pirmą vietą, šiame greičio ruože apsisuko ir prarado daug brangaus laiko. JIs čia buvo devintas, atsilikęs 27 sek.

Panašu, kad sekmadienį Latvala buvo kaip reikiant gerai nusiteikęs - jis laimėjo ir 17-ą greičio ruožą, aplenkdamas O. Tanaką 9,1 sek. Stebint rezultatus atrodė, kad estas lekia itin greitai, tačiau suomis su savo Toyota Yaris tai darė dar greičiau. Taigi likus paskutiniam greičio ruožui - šiuos du lenktynininkus skyrė 20 sekundžių, J. M. Latvala naudai. Trečias žengė S. Ogieras, atsilikdamas 58.3 sek.

Paskutinį greičio ruožą Power Stage labai norėjo laimėti nesėkmę šeštadienį patyręs T. Neuville'as. Pirmuose dviejuose sekmadienio dienos greičio ruožuose jis važiavo itin lėtu tempu, taip taupydamas padangas lemiamam štrumui ir kelių papildomų taškų pagriebimui. Jo tempas Power Stage ruože buvo itin geras, tačiau šįkart vis dėl to viską pačiupo J. M. Latvala iš Toyota Gazoo Racing komandos. Jis laimėjo paskutinį greičio ruožą ir gavo penkis papildomus taškus, o svarbiausia, laimėjo ir visą Švedijos ralį.

Antras šiame greičio ruože buvo S. Ogieras (gavo už tai keturis taškus), atsilikęs 1,2 sek., o T. Neuville'as liko trečias, pralošęs 1,5 sek. Jis gavo tris papildomus taškus.

Bendroje ralio įskaitoje antrąją vietą užėmė O. Tanakas iš M-Sport ekipos, atsilikęs 29,2 sek. Trečias liko jo komandos draugas S. Ogieras, pralošęs 59,5 sek. Ketvirtas buvo D. Sordo iš Hyundai. Jo atsilikimas 2 min. 11,5 sek., o penketuką užbaigė C. Breenas iš Citroen, atsilikęs dar 39,7 sek.

Parengė Vytautas Pilkauskas