You are here

Žemaitijos ralis 2015: Irina Jankonvskaja ir Edvinas Rudaitis į ralį grįžta kartu

  • Edvinas Rudaitis
    Edvinas Rudaitis
  • Irina Jankovskaja
    Irina Jankovskaja
  • Edvinas Rudaitis
    Edvinas Rudaitis
  • Edvinas Rudaitis
    Edvinas Rudaitis
  • Edvinas Rudaitis
    Edvinas Rudaitis
  • Edvinas Rudaitis
    Edvinas Rudaitis
  • Irina Jankovskaja
    Irina Jankovskaja
  • Irina Jankovskaja
    Irina Jankovskaja
  • Irina Jankovskaja
    Irina Jankovskaja

Profesionalią ralio šturmanę Iriną Jankovskają ralio fanai jau seniai matė trasoje. Perspektyvus lenktynininkas Edvinas Rudaitis ralyje žvyrą į dangų kėlė taip pat senokai. Visai netikėtai ir praktiškai ekspromtu jie į ralio trasas sugrįžta per „Žemaitijos ralį 2015“, kuriame sudarys bendrą, naujai susikūrusį ekipažą.

Likus šiek tiek daugiau nei savaitei laiko iki „Žemaitijos ralio“, jame sumąstęs dalyvauti Edvinas Rudaitis dar neturėjo šturmano, tačiau paieškos labai greitai davė rezultatų ir jis ralyje startuos kartu su Irina Jankovskaja.

98.lt suskubo pakalbinti šio ekipažo narius ir sužinoti daugiau apie šią situaciją bei ekipažo lūkesčius „Žemaitijos ralyje“.

Pokalbis su Irina Jankovskaja

Irina Jankovskaja

Irina, buvai gana ilgą laiką pradingusi iš ralio pasaulio. Primink, kada paskutinį kartą tave matėme ralio trasoje?

Lietuvos ralio trasoje paskutinį kartą mane galima buvo išvysti 2013 m . „300 Lakes“ ralyje, kuriame važiavau kartu su Remigijumi Dermantu. Tai buvo mano vieni iš sėkmingiausių metų praleistų ralio trasose. Puikus pilotas, geri rezultatai, neišdildomi įspūdžiai, bei begale vertingos, neįkainojamos patirties.

Aš žinau, kad Lietuvoje yra labai daug ralio fanų, kurie domisi ne tik Lietuvoje vykstančiais auto sporto renginiais, tačiau ir su dideliu entuziazmu vyksta į kitas šalis palaikyti mėgstamų savo lenktynininkų.

Todėl nepakartojamai malonu matyti savo fanus bei sutikti juos išvykus lenktyniauti į kitą šalį. Tuomet ralis „pakvimpa“ namais.

Apskritai paskutinis „pasimatymas" ralio trasoje su fanais įvyko pernai (2014m.), „Rally Estonia" (ERC) metu, kur trasoje kelią rodžiau lenktynininkei Inessai Tushkanovai. Nors visiems tikriausiai gerai žinomas „garsiai nuskambėjęs" mūsų ekipažo finišas šiame Europos čempionato etape Estijoje, tačiau kelis kilometrus sportiniu režimu vis gi pavyko pravažiuoti. Nors iki šiol yra likęs didelis liūdesys dėl susiklosčiusios anuomet situacijos, tačiau džiaugiuosi, kad besiruošiant man sugrįžti į Lietuvos ralio „areną" yra jaučiamas didelis palaikymas iš Lietuvos ralio „šeimos". Su nekantrumu laukiu jau netrukus prasidėsiančių varžybų ir tikiuosi su visais susitikti ne tik greičio ruožuose, tačiau ir serviso zonoje. Užsukite į svečius!

Kaip atsitiko, kad ralyje važiuosi su Edvinu?

Su Edvinu kažkada, keli metai atgal, juoko forma esame kalbėję apie galimybes suvienyti jėgas, tačiau tuo metu tai ir liko juokais. Šį kartą šmaikštus juokelis pavirto i ekipažą.

Kai sužinojau, kad Edvinas ieško šturmano iškart pasiūliau važiuoti kartu. Kiek gi aš galiu trinti tą sofą namuose (juokiasi)

Galvoti nei man, nei jam nebuvo kada, juk ralis „ant nosies", jau užuodžiamas net benzino kvapas, o mums dar reikia labai daug nuveikti ir per likusias dienas mūsų laukia dar labai ilgas kelias, kurį turėsime įveikti.

Ar treniravotės jau su Edvinu bendros ralio kalbos radimui?

Taip. Buvome išvažiavę pusdieniui „susipažinti". Aptarėme scenogramos ypatumus, susirašėme ir pasiskaitėme kelis greičio ruožus, tačiau tik su treniruočių automobiliu. Pirmas mūsų „testas" ir pirmas mano pasimatymas su jo sportiniu bolidu įvyks ketvirtadienį vakare, jau bandomajame ralio „Žemaitija" greičio ruože.

Ar tai bus vienintelis tavo startas ralyje šiais metais, ar planuoji dalyvauti ir sekančiuose ralio etapuose?

Kol kas jokios ateities vizijos nėra. Šiuo metu tvarkausi su rekordine užduotimi, pasiruošti šiam „projektui" ir labai viliuosi, kad viskas susiklostys gerai ir penktadienį mes startuosime. Startuosime ne tik kupini ryžto, tačiau ir pilnai susipažinę vienas su kitu, bei technika.

Šiuo metu prognozės dėl ateities etapų neįmanomos ir nėra protingos. Pirmi greičio ruožai ir pirmi sportiniu režimu įveikti kilometrai su Edvinu dar tik laukia, todėl sunku spręsti, kaip kas bus.

Niekam tikriausiai ne paslaptis, kad man neteko sėdėti šturmano kėdėje 2WD klasės automobilyje (prieš tai lenktyniaudavau tik 4WD automobiliais).. Todėl laukia visiškai kitoks važiavimo tempas ir važiavimo stilius. Tikiuosi su šia užduotimi susitvarkysiu ir nenuvilsiu Edvino. O pagrindinis tikslas žinoma - finišas!

Irina, startavusi 2013 metais su Remigijumi Dermantu Žemaitijoje užėmėte pirmą vietą klasėje. Ar važiuojant su Edvinu realu galvoti apie pergalę klasėje?

Šiuo metu mano prioritetas - gražus, stabilus važiavimas ir finišas ralyje. Neneigsiu, žinoma, norėtųsi pakartoti sėkmę, kuri buvo prieš du metus, tačiau nenoriu užbėgti įvykiams už akių.

Pokalbis su Edvinu Rudaičiu

Edvinas Rudaitis

Edvinai, ar iškart priėmei Irinos kandidatūrą būti tavo šturmanu „Žemaitijos ralyje“?

Žinoma, o kodėl gi ne? Irina šioje srityje turi didelę patirtį, todėl man nekilo jokių abejonių.

Ar daug buvo norinčių tau šturmanauti šiame ralyje?

Labai patyrusių šturmanų - ne. Manau, taip buvo dėl to, kad viskas buvo sprendžiama paskutinę dieną. Stebėjausi, kad Irina sutiko važiuoti kartu su manimi. Galvojau, kad teks nusivilti ir nerasti šturmano šiam raliui, nes su šturmanais yra labai sunku.

Ar kada nors tikėjaisi, kad ralio trasoje tau kelio knygą skaitys moteris?

Iš tikrųjų ne, tačiau kildavo tokių minčių. Manau, kad su moterimi gal net maloniau (juokiasi)

Ar norėtum su Irina važiuoti visą sezoną?

Jei važiuosiu šį sezoną iki galo, tai po šio ralio įvertinsiu kaip mums su Irina sekėsi susikalbėti, ar mums „tikrai lemta“ būti ekipažu. Jeigu rezultatas bus teigiamas, tai startuodamas likusiuose 2015 metų etapuose tikrai nebūčiau prieš ir toliau važiuoti su Irina.

Esi perspektyvus lenktynininkas, tačiau kodėl ralyje startuoji su pertraukomis?

Visų pirma, nebe esu toks jaunas jau, todėl reikia ir dirbti, ir užsidirbti. Reikia gyventi ne vien dėl ralio. Taip ir rėmėjų neturiu, kurie nors kažkiek prisidėtų prie šio itin brangaus sporto.

Kaip manai, ar gimtos namų sienos leis turėti pranašumą „Žemaitijos ralyje“?

Taip, aš gyvenu čia pat, Kelmėje, kur šiomis dienomis virs visas ralio gyvenimas, bet tai nereiškia, kad aš važinėju greičio ruožais ar ten būnu.

Trasose būnu tik tuomet, kai vyksta ralis. Be to, važiuoti šiame ralyje sugalvojau vos ne paskutinę akimirką, kuomet jau visur buvo sudėtos draudžiamos zonos.

Namų trasos tikrai neturi priežasties greitesniam važiavimui. Natūralu, kad atsimenu vieną kitą posūkį, tačiau specialiai trasų regiono neanalizavau. Viską pamatysiu per greičio ruožų susirašymą.

Kuomet lenktyniauji su pertraukomis, ar nukenčia tavo sportine forma? Ar spėsi vėl adaptuotis prie savo „Ford Fiesta R2“ bolido?

Iš tikrųjų labai sunku priprasti prie greičio, prie savo ritmo, o dar naujas šturmanas – tai šis ralis tikrai bus savotišku iššūkiu man. Bet iššūkius aš mėgstu, todėl to labai nesureikšminu.

Kokius tikslus keli šiam raliui?

Tikslas - finišuoti. Didelė pertrauka, naujas šturmanas - vien minusai (juokiasi) Aišku, norisi ir prizų.

Parengė Vytautas Pilkauskas

Lenktynininkai: