You are here

„Mitsubishi ASX“: Dvejopus jausmus sukeliantis automobilis

  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
  • Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka
    Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Eilinę darbo dieną, su kolega teko įsisukti į nedidelę diskusiją apie tai, kuris automobilis yra geresnis: „Škoda Superb“ ar „VW Passat“. Taip, niūrios ir lietingos dienos priveda prie tokių ne itin prasmingų ir nelabai konstruktyvių diskusijų... Kolega neišsakęs absoliučiai nei vieno argumento, tvirtai įsispyrė savo nuomonės apie tai, kad „Škoda“ yra šviesmečiais toliau pažengusi, daug geriau bei kokybiškiau pagaminta ir nepalyginamai pigesnė. Maždaug lyg tarpusavyje bandytume palyginti Gedimino ir Monblano kalnus. Aš nestojau ginti nei vieno, nei kito modelio, tačiau greitai pradėjau dėlioti faktus apie tai, jog abu automobiliai yra gaminami ant tos pačios „VW“ grupės MQB platformos, ant kurios, beje, yra gaminama dar koks tūkstantis įvairių modelių.

Automobiliai dalinasi ta pačia platforma, tais pačiais varikliais, tomis pačiomis pavarų dėžėmis. Taip pat abu gamintojai priklauso tam pačiam koncernui, priklauso tam pačiam segmentui, yra tokio paties dydžio, juos projektuoja tie patys žmonės, tad jie net atrodo panašiai. Prieblandoje įsėdus prie vairo, tektų kiek pasukti galvą, kuris tai automobilis, kadangi interjeras yra praktiškai identiškas. Ginčytis dėl kainos irgi nėra prasmės, kadangi pigiausias „Passat“ yra vos 900 eurų brangesnis už pigiausią „Superb“. Apskritai, rinktis tarp abiejų automobilių yra taip pat beprasmiška, kaip ir rinktis, kurią „Twix“ pusę valgyti pirmiau.

Deja, tačiau nei vienas iš mano išvardintų faktų neįrodė mano kolegai to, kad šie automobiliai yra gerokai artimesni nei galima įsivaizduoti. Ir tai tiesiog rodo vieną paprastą faktą – jis iš esmės nesidomi automobiliais. Na, tarkim, aš nesidomiu augalais, tačiau žinau, koks yra skirtumas tarp našlaitės, neužmirštuolės ir žibutės. Tiesą sakant, aš nesidomiu labai daug kuo. Pavyzdžiui, specialiai tikrai nesidomiu Džordana Butkute, tačiau aš vis tiek žinau turbūt visus „Nemylėjau Tavęs“ žodžius, ir kad jos vyras vairuoja „Hummer“. Suaugę yra tiesiog linkę į save traukti įvairius faktus, net patys to nenorėdami. Tiesą sakant, aš net gi visiškai atsitiktinai šiek tiek žinau ir apie baletą.

Apskritai, visiems, kuriems domėjimasis automobiliais yra tiek pat įdomus kaip ir žiūrėjimas į bėgančius titrus po filmo, net nedvejodamas siūlyčiau savo reikmėms pirkti „VW Golf“. Savo segmente tai visuomet buvo, yra ir bus turbūt geriausias automobilis, kuris sugebės patenkinti absoliučiai visus žmogiškuosius poreikius. Na, o kadangi aš automobiliais domiuosi, „Golf“ sau niekada nesirinkčiau. Šis benzino ir geležies pasaulis yra toks spalvingas ir įvairus, kad rinktis patį racionaliausią sprendimą būtų per daug nyku.

Mitsubishi

Kai gavau pasiūlymą išbandyti atnaujintą „Mitsubishi ASX“, net gi šiek tiek nudžiugau. Tiesą sakant, apie šio gamintojo egzistenciją buvau visiškai pamiršęs lyg jo visai nebūtų buvę.

Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Taip nutiko tikrai ne be reikalo, kadangi šios markės ženklą sutikti gatvėje yra tikrai nelengva, ypač žinant tai, jog visoje gamoje, viso labo, yra likę vos keturi modeliai, kuriuos galima įsigyti Lietuvoje. Palyginimui, „Toyota“ šiuo metu gali pasiūlyti šešiolika skirtingų modelių. Še-šio-li-ka! „Mitsubishi“ įmonių grupė tiesiog nusprendė pagrindinę savo veiklą orientuoti į sunkiąją pramonę, paliekant sąlyginai nedidelę nišą automobilių gamyboje. Tiesa, visą mums siūlomą asortimentą sudaro tik padidinto pravažumo automobiliai, o šiais metais, lyg to būtų maža, šeimos gretas papildė ir dar vienas naujas krosoveris „Eclipse Cross“.

„ASX“ yra pristatytas 2010 metais, kaip alternatyva „Nissan Qashqai“, „Honda CR-V“ bei kitiems, pilkiems it asfaltas, miesto mamamobiliams. Grožio sąvoka yra itin savitas bei labai subtilus dalykas, tačiau galiu drąsiai teigti, jog šis mažylis gali didžiuotis visai nebloga išvaizda.

Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Na taip, tai nėra meno kūrinys ir jis į automobilizmo istoriją tikrai neįeis didžiai iškelta galva. Rezultatas ne toks kaip pirmosios kartos „BMW 3“, dėl kurio ir dabar, praėjus keturiems dešimtmečiams, daugelis seiliojasi vos pamačius, bet ir ne toks kaip „SsangYong (u)Rodius“, kurio pavadinime iškarto užkoduotas kūrėjų rezultatas. Automobilio dizaine jaučiama, jau deja nebegaminamo „EVO X“ įtaka, kuri suteikia šiek tiek agresijos šiam mielam mažyliui. „ASX“ primena mažą, Haskio veislės šunytį, kuris stengdamasis būti piktas, labiau verčia jus šypsotis ir krykštauti iš susižavėjimo.

Interjero architektūra

Automobilio viduje mane labai nustebino bendra interjero erdvė, kadangi išoriškai tai yra tikrai nedidelis automobilis. Vidutinio ūgio bei sudėjimo žmogus čia tikrai nepasijaus nei klaustrofobiškai, nei intymiai ankštai. Kita, akimirksniu dėmesį prikausčiusi savybė, tai milžiniški šoninio vaizdo veidrodėliai. Su jais atgal matai daugiau nei į priekį, kas patogu manevruojant atbulam. Tačiau tais atvejais kuomet reikia važiuoti į priekį, veidrodėliai kartu su priekiniu statramsčiu gali praryti ne tik šiukšliavežę, bet ir kelis gerai įmitusius pėsčiuosius su dviem dviratininkais vienu metu.

Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Tačiau apskritai, visa interjero architektūra yra įdomi tiek pat, kiek ir juodų dažų skardinė. Čia nerasite nei kažko unikalaus, nei įsimenančio, nei spalvingo. Kiekvienas mygtukas ar svirtelė yra savoje vietoje ir atlieka savo funkciją. Na taip, juk būtent šitaip ir turi viskas veikti. Tiesiog turiu omenyje tai, jog viskas yra mirtinai standartiška, neunikalu ir šiek tiek negyva, rodos, kad tai būtų paprastas Korėjietiškas hečbekas, nužengęs tiesiai iš 2006 metų. Garantuoju, kad bet kuriam vairuotojui užrišus akis ir įsodinus į „ASX“, jis be jokio vargo, visiškai intuityviai ras absoliučiai kiekvieną mygtuką bei rankenėlę ir sugebės tinkamai juo pasinaudoti.

Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Medžiagų kokybė, kaip įprasta panašios klasės japoniškam automobiliui, nėra pati geriausia. Daugelyje vietų panaudotas nebrangus plastikas, tačiau stebėtina, kaip gamintojas jį sugebėjo pateikti pakankamai solidžiai. Esu matęs nemažai brangesnių automobilių, kurių salonas atrodė lyg būtų pagamintas iš perdirbtų plėšomo kalendoriaus lapelių, kurie jau prieš tai buvo perdirbti Grigiškių popieriaus fabrike. Na žinote, tų pačių, kur antroje pusėje puikuojasi koks žolelių užpiltinės receptas, kuriuos ant virtuvės lentynos, visiems gerai matomoje vietoje, reikia raugti bent pusmetį, kad jis įgautų visas savo gydomąsias galias.

Viskas - už mažai

Džiugina tai, jog bandytas modelis buvo apdovanotas turbūt visais įmanomais papildomais žaisliukais, kuriuos galima užsisakyti iš viso sąrašo. Kita vertus, japonai, skirtingai nei, tarkim, vokiečiai leidžia rinktis iš kokių trijų pagrindinių prabangos lygių. Labai retai, užsakinėjant japonišką automobilį, prieš pasirašant sutartį, vadybininkas jums pateiks telefonų knygos storio opcijų sąrašą, kuriam išstudijuoti reikės papildomos savaitės ir vertėjo.

Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Užsisakius riebiausią versiją, rasite ir galinio vaizdo kamerą, ir šildomas sėdynes, kurios sugebės sėdmenis įšildyti greičiau nei spėsite įjungti pirmą pavarą, ir LED žibintais papuoštą panoraminį stogą, ir beraktę užrakinimo sistemą, ir puikią audio sistemą. Iš esmės, neradau absoliučiai nieko, ko gali pritrūkti naudojant automobilį kasdien. O žinote, koks yra geriausias dalykas? Geriausiai sukomplektuotas „ASX“ jums kainuos vos daugiau nei 20 000 eurų. Staiga šis mažylis virsta į solidų ir nemažą automobilį už bulvės kainą.

Viens šeši

Žiūrint globaliai – viskas, kas susiję, su šiais mažais multi-tiksliniais įnagiais, skamba siaubingai, nes tik juose, į visureigio svorio kevalą sugrūdami silpniausi gamintojų varikliai, o to pasekoje valdomumas būna toks negyvas, jog einant į posūkį galvoje suskamba Eurika Masytė su savo fraze „užlaužiu tragiškai nusvirusias rankas“. Su „ASX“ šis stereotipas teisingas yra iš dalies, kadangi čia yra įmontuotas 1,6 litro darbinio tūrio benzininis variklis, išvystantis 117 arklio galių, o tai yra maždaug tiek, kiek turi įprasta buitinė sulčiaspaudė. Net jeigu pavaras sugebate jungti labai greitai ir tiksliai, greičiau nei per 11,5 sekundės 100 km/h greičio pasiekti nepavyks. Variklį neretai tenka žaginti vien tam, kad būtų galima tinkamai judėti su visu eismu, o tai darant, ausį rėžia ne pati maloniausia nata.

Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Apsukus kitą medalio pusę, šis mažylis gali jus nudžiuginti išties puikiomis valdymo savybėmis. „ASX“ yra varomas priekiniais ratais, tad bekelėje jį bandyti būtų mažų mažiausiai rizikinga. Tačiau miesto sąlygomis, jis pranoko mano visus lūkesčius. Vairas yra paklusnus, informatyvus ir yra pasiruošęs kiekvienam jūsų rankų krustelėjimui. Vairuojant apima toks jausmas, lyg vairuotume senamadišką karštą hečbeką, kurio sukibimas su danga, rodos, lyg braukia velniop visus fizikos dėsnius. Automobilis puikiai jaučiasi, jei įvažiuojate su juo į posūkį šiek tiek greičiau nei leistų kelių eismo taisyklės. Būtent šitaip yra išperkamas galios deficitas ir netrukus veidą papuošia nevalinga šypsena. O puikios emocijos yra būtent tai, ko tikras benzingalvis ieško automobiliuose. Tačiau, jei esate tiesiog automobilio vartotojas, jus gali kiek erzinti ne pati komfortiškiausia pakaba, kadangi „ASX“ mėgsta jums parodyti net ir nedidelius kelio nelygumus.

Dvejopi jausmai

Bandant automobilį, buvo aplankę dvejopi jausmai. Pradžioje jis man nepatiko dėl morališkai pasenusios savo auros bei per daug neįsimenančio charakterio. Tačiau netrukus jis man pradėjo patikti dėl to, kad tai yra vienas tų automobilių, kurie tiesiog įžiebia šypseną veide. Tiesiog. Man patiko ryški spalva, užtrenkiamų durelių garsas, panoraminis liukas, kurio niekad nenorėjau užverti ir ta miela automobilio šypsena. „ASX“ turbūt niekada nepirks žmogus, kuriam nepatinka automobiliai. Jis pasirinks kažką, ką ras pakeliui važiuodamas namo iš savo stiklinio, juodai balto, bedvasio biuro.

Autorius Dainius Juodelis

Mitsubishi ASX/Dainiaus Juodelio nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: