You are here

Tai kas liko iš modernios „Bugatti“ gamyklos

Klaiku yra matyti apleistų automobilių gamyklų vaizdus, kuomet viskas yra likę ten, kur paskutinį kartą ir buvo prieš daugelį metų, išėjus paskutiniams darbininkams pro gamyklos duris. Ir niekada nebegrįžus.

Būtent taip nutiko ir su superautomobilių „Bugatti“ gamykla Italijoje, kurioje 1992-1995 metais buvo gaminamas „EB110“ modelis.

Kompanija tuo metu turėjo net 22 milijonus dolerių skolų, ją nupirko „Volkswagen“ ir perkėlė gamybą į Prancūziją. Taigi Italijoje esanti gamykla taip ir liko niekam nereikalinga. Ji buvo parduota aukcione, tačiau taip ir nenaudota daugiau.

Istorijos pradžia

Ettore Bugatti 1909 metais įkūrė savo vardu pavadintą kompaniją, kuri gamino bene pažangiausius automobilius pasaulyje. Šie automobiliai puikiai pasirodė ir to meto įvairiose lenktynėse.

Tačiau 1947 metais mirus kompanijos įkūrėjui, nebebuvo kam viską tęsti toliau. Taigi 1952 metais kompanija žlugo. Jos veikla tapo nebe automobiliai, o lėktuvų dalys. Vėliau buvo dar keli bandymai prikelti kompaniją, tačiau atrodė, kad „Bugatti“ vardas atsidurs istorijos vadovėliuose, tačiau 1987 metais viskas nušvito naujomis spalvomis.

Atgimimas

Tuomet, 1987 metais, italas Romano Artiolli įsigijo „Bugatti“ prekės ženklą, o jo pagrindinis tikslas buvo atgaivinti šį vardą sukuriant patį geriausią superautomobilį, geresnį už „Lamborghini“ ar „Ferrari“ kūrinius.

Geriausiam automobiliui reikėjo geriausios gamyklos, kur jis galėtų būti pagamintas. Taigi tokia užduotis buvo pavesta architektui Giampaolo Benedini, kuris suprojektavo naują gamyklą, kuri buvo statoma nuo 1988 iki 1991 metų. Jos plotas užėmė 75 000 kvadratinių metrų. Gamykla buvo itin moderni, stilinga ir prabangi.

EB110“

Naujoji gamykla buvo skirta naujam superautomobiliui „Bugatti EB110“. Raidės „EB“ simbolizavo įkūrėjo Ettore Bugatti vardą, o skaičius „110“ - įkūrėjo amžių. 1991 metais jam būtų sukakę 110 metų. Naujo superautomobilio dizainą projektavo garsusis Marcello Gandini, sukūręs „Lamborghini Miura“, „Countach“ ir „Diablo“ dizainus.

Taigi „EB110“ gavosi tikrai puikus kūrinys, turintis 3,5 litro V12 jėgainę, generuojančią 590 AG galią. Automobilis iki 100 km/h greitį pasiekė per 4,2 sek., o maksimaliai galėjo įsibėgėti iki 343 km/h.

1992 metais buvo išleistasapie 150 kg lengvesnė bei galingesnė „SS“ versija. Ji turėjo net 612 AG galią, o 100 km/h greitį galėjo pasiekti tik per 3,2 s. Maksimalus greitis – 348 km/h.

Iš viso buvo pagaminti tik 139 vienetai „EB110“ superautomobilių, o komanija vėl žlugo 1995 metais dėl finansinės krizės, kurią galimai iššaukė didžiulis Romano Artiolli dėmesys pačiai gamyklai kaip architektūriniam stebuklui, „Lotus“ įsigijimas iš „General Motors“ arba likusių resursų panaudojimas naujo keturių durų sedano „EB112“ kūrimui Kita priežastimi galėjo būti ir po kelių mėnesių debiutavęs „McLaren F1“ superautomobilis.

Pabaiga ir nauja pradžia

Taigi bankrutavus kompanijai, likvidatoriai pardavė „Lotus Cars“ „Proton“ kompanijai iš Malaizijos. Tuo tarpu „Dauer Racing“ įsigijo „EB110“ licenziją ir likusias originalias detales ir pagamino dar penkis paskutinius „SS“ versijos modelius.

Pati „Bugatti“ gamykla buvo parduoda baldus gaminančiai kompanijai, kuri taip ir neįsikėlė į naujas patalpas, nes žlugo.

Nauja „Bugatti“ kompanijos pradžia tapo 1998 metai, kuomet ją nupirko „Volkswagen Group“, o 2005 metais išleido superautomobilį „Bugatti Veyron“.

Kategorijos: 
Automobiliai: