You are here

Šventoji trejybė: „Bugatti EB110“, „Veyron“ ir „Chiron“

  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron
  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron
  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron
  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron
  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron
  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron
  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron
  • Bugatti EB110, Veryon, Chiron
    Bugatti EB110, Veryon, Chiron

Trys modernių laikų „Bugatti“ modeliai, surinkti iš skirtingų dešimtmečių – sunku net būtų kurį vieną išskirti, nes visi savaip žavūs ir labai trokštami.

Tai gatvėje retai sutinkami superautomobiliai, o matyti juos tris vienoje vietoje, ir dar juodos spalvos – tikriausiai neįmanomas dalykas. Žinoma, šįkart jie visi trys buvo surinkti tam, kad būtų kartu įamžinti.

Taigi pasitikitę šventąją trejybę – taip šiuos tris modelius pavadino pats gamintojas. Iš kairės: „Bugatti EB110 Super Sport“, „Veyron 16.4 Super Sport“ ir „Chiron“.

Bugatti EB110 Super Sport

„EB110“ pirmą kartą viešai buvo pademonstruotas Paryžiuje, 1991 metų rugsėjo 15 dieną, minint 110-ąsias kompanijos įkūrėjo Ettore Bugatti gimimo metines.

Tai buvo pirmasis produkcijai skirtas automobilis, pagamintas iš anglies pluošto. Monokokas svėrė vos 125 kg.

Automobilis turėjo 3,5 litro V12 variklį su 560 AG ir 611 Nm. Visa tai buvo perduodama į visus keturis varomuosius ratus.

„Super Sport“ versija turėjo 612 AG ir 650 Nm, o 100 km/h greitį pasiekė vos per 3.26 sek. Maksimalus greitis – 351 km/h. Ši versija buvo 150 kg lengvesnė.

Kuomet „EB110 Super Sport“ išvydo dienos šviesą, jis iškart buvo pripažintas pačiu greičiausiu produkcijai skirtu automobiliu pasaulyje. Iš viso buvo pagaminti tik 33 vienetai „SS“ versijos modelių.

Iš viso „EB110“ modelių tebuvo apgaminta vos 139 vienetai.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

„Veyron 16.4“ modelis sekė po „EB110“. Jis pasaulį išvydo 2005 metais. Automobilis ir vėl turėjo anglies pluošto monokoką, visus keturis varomus ratus ir keturis turbokompresorius.

Tai buvo pirmasis superautomobilis pasaulyje, turėjęs 1000 AG, o jo maksimalus greitis siekė net 407 km/h.

8,0 litrų W16 variklis iš viso generavo 1001 AG ir 1500 Nm.

Iki 100 km/h greitį tai leido pasiekti vos per 2,5 sek., o 200 km/h riba pasiekiama po 7,3 sek.

2010 metais „Bugatti“ pristatė galingesnę „Veyron“ versiją – „Super Sport“, kuri turėjo 1200 AG ir galėjo įsibėti iki 415 km/h.

Tais pačiais metais šis superautomobilis pasiekė naują greičio rekordą – 431,072 km/h ir tapo greičiausiu serijiniu automobiliu pasaulyje.

Iš viso buvo pagaminta tik 450 „Veyron“ vienetų, įskaitant ir 48 „Super Sport“ modelius. Paskutinis automobilis buvo pagamintas 2015 metais.

Kaip ir „EB110“, taip ir „Veyron“ tapo kolekcienierių grobiu, o „Veyron“ kainos, lyginant su naujo, vidutiniškai pakilo 30-35 procentus ir nenustoja kilti.

Bugatti Chiron

„Chiron“ buvo pristatytas 2016 metais. Tai vėl buvo beprotiškai galingas superautomobilis.

16 cilindrų variklis generuoja net 1500 AG ir 1600 Nm. Tokio arklio galių skaičiaus iki tol nebuvo turėjęs nei vienas produkcijai skirtas automobilis (dabar jau yra ir galingesnių).

„Chiron“ nuo 0 iki 100 km/h greitį pasiekia per 2,4 sek. Iki 200 km/h įsibėgėja per 6,1 sek., o 300 km/h riba pasiekiama vos per 13,1 sek.

Maksimalus greitis yra ribojamas iki 420 km/h, tačiau automobilis turi didesnę greičio atsargą, ką „Bugatti“ su juo ir įrodė 2019 metais.

„Bugatti“ tapo pirmuoju gamintoju pasaulyje, kurio automobilis pasiekė didesnį nei 300 mylių per valandą greitį. Tai buvo 304,773 mph arba 490,484 km/h.

Prancūzų gamintojas iš viso planuoja pagaminti 500 vienetų „Chiron“. Daugiau nei 250 jų jau yra pagaminta ir pristatyta savininkams. Vienas toks superautomobilis kainuoja nuo 2,65 milijono eurų (be mokesčių).

Bugatti EB110, Veryon, Chiron

Kategorijos: 
Automobiliai: