Fiat Fullback: Darbui nusiteikęs pikapas
Šiais laikais automobilių gamintojai turi prisitaikyti prie pirkėjų diktuojamų sąlygų. Neretai gamintojams tenka atsisakyti vieno ar kito modelio, o kartais tenka priimti ir itin svarbų sprendimą į rinką įvesti naują kėbulo tipą.
Būtent taip nutiko ir su „Fiat“. Italų gamintojas į rinką įvedė pikapą, pavadintą „Fullback“ vardu. Įdomiausia tai, kad į pikapų traukinį bando spėti įšokti vis daugiau automobilių gamintojų.
Japoniški genai
„Tai juk „Mitsubishi L200“!“, - garsiai sušuks ne vienas, pamatęs „Fiat“ ženkliuką dėvintį pikapą. Taip, „Fullback“ yra absoliučiai panašus į „L200“ ir turi daugybę šio automobilio genų. Taigi italas – nėra grynakraujis. Jo širdis ir išorė japoniška.
„Fiat Fullback“ išvaizda niekuo nestebina, nes visa tai jau anksčiau matyta „L200“ pikape. Nustebinti gali šio pikapo dydis. Jo ilgis net 5,2 metro – automobilis ankštame kieme atrodo itin gigantiškai, o ir parkavimo vietose jis prieš kitus automobilius turi nemenką ūgio pranašumą.
Tačiau dideli gabaritai nereiškia, kad šį pikapą sunku valdyti. Važiuojant į priekį viskas paprasta, o manevruojant automobiliu atgal reikia nepamiršti, kad už nugaros yra ne tik galinis stiklas, bet dar ir daugiau nei pusantro metro ilgio bagažo skyrius. Žinoma, galinio vaizdo kamera parkavimo procesą itin palengvina.
Jojikas
Atskiros kalbos reikėtų apie šio automobilio važiavimą – jis nesuteiks komforto. Nepakrautas pikapas „joja“ tiek mieste, tiek užmiestyje. Blogiausias jausmas yra tuomet, kai su juo važiuoji per žvyrkelio „tarką“ arba stipriai „sulopytą“, seną asfalto ruožą – purto kaip reikiant. Riedant Vilniaus miesto gatvėmis taip pat komforto nėra daug - „Fullback“ galinė dalis jaučia duobes. Važiuojant be krovinio konkurentai „Toyota Hilux“ bei „Nissan Navara“ yra komfortiškesni.
Tačiau tikėtina, kad pakrautas „Fiat Fullback“ jausis kelyje ramiau. Važiuojant magistralėje taip pat juntamas šiek tiek nervingas važiuoklės darbas, tačiau prie vairo sėdėti patogu, prietaisai išdėstyti patogiai, centrinė konsolė neperkrauta. Viskas patogu ir aišku. Viduje naudojamos paprastos, tačiau rankai liesti malonios medžiagos. Matosi, kad šis automobilis paruoštas darbui.
Ekonomiškas
Komfortu „Fullback“ nepasižymi, tačiau jo stiprioji pusė yra dyzelinis 2,4 litro 180 AG ir 430 Nm galios variklis, kuris sugeba būti žvitrus ir ekonomiškas. Be to, jis užsitarnavęs gerą vardą dar iš „Mitsubishi“ laikų. Japoniška širdis sujungta su mechanine šešių laipsnių greičių dėže.
Gamintojas teigia, kad keturiais ratais varomas pikapas su tokiais agregatais vidutiniškai sunaudoja 6,6 litro degalų šimtui kilometrų kelio.
Realybėje pikapo borto kompiuterio ekrane švietė štai tokie skaičiai:
- magistralė: greitis 130 km/h – sąnaudos 9,1 l/100 km
- paprastas kelias: greitis 90 km/h (50 km/h gyvenvietėse) – sąnaudos 6,6 l/100 km
- miestas: judėjimas Vilniaus mieste kartu su eismu, nesikoncentruojant į kuro taupymą, važiuojant įprastai, kaip ir su kiekvienu automobiliu – sąnaudos 10,5 l/100 km.
„Fullback“ tikrai taupus ir dar turi potencialo pasiekti mažesnius rodiklius, todėl 75 litrų talpos kuro bako turėtų užtekti ilgai. Žinoma, šio testo metu nebuvo vežiojami kroviniai, o ir ekipažą sudarė tik vairuotojas. Pilnai pakrauto automobilio sąnaudos turėtų natūraliai ūgtelėti.
Darbinis
„Fiat Fullback“ prošvaisa yra 205 mm. Jo vilkimo galia yra 3100 kg, o keliamoji galia – 955 kg.
Įprastai „Fullback“ yra varomas galiniais ratais, tačiau prireikus galima įsijungti ir visų varančiųjų ratų režimą, o esant reikalui panaudoti palėtintą pavarą bei blokuoti centrinį diferencialą. Taigi šis automobilis užtikrintai pasijaus ir vykstant/vežant krovinius į atokesnę, blogu keliu ar bekele pasižyminčią vietovę.
„Fiat Fullback Double Cab“ yra gana paprastas ir praktiškas pikapas, galintis tapti puikiu darbiniu arkliu, kurio kaina Lietuvoje prasideda nuo 28 520 eurų. Versija su automatine greičių dėže kainuoja 1 000 eurų daugiau.
Autorius Vytautas Pilkauskas