You are here

Lexus IS 300h: ne kasdien sutinkamas automobilis

Trys modeliai per keturiolika metų, japoniški, vienas į kitą nepanašūs, turintys siaurą variklių gamą. Trečiasis narys itin dvelkia prabanga, užtikrina komfortišką važiavimą bei, žinoma, turi sportiškumo prieskonių. Iš pažiūros šie trys automobiliai skirtingi, bet turi tą patį pavadinimą. Tai sportiškas sedanas „Lexus IS“, kuris rinkoje pasirodė dar 1999 metais, tuomet 2005 metais sekė antroji karta, įgavusi visiškai naują dizaino liniją. 2013 metais rinkoje pasirodė trečiasis „IS“ klasės narys.

Konservatyvumu nepasižymintis naujasis modelis alsuoja išskirtinumu ir į save atkreipia dėmesį. Vis gi vieniems trečiosios kartos „IS“ išvaizda bus tobulumo viršūnė, o kiti ją peiks. Ne dažnai rinkoje pasitaiko tokių išraiškingų automobilių, kurie iš esmės pakeičia savo pirmtaką.

Akį traukiantis dizainas

Pagrindinis naujojo „IS“ dizaino akcentas, žinoma, yra priekinė dalis: masyvios grotelės, žibintai, bumerango formos LED dienos šviesos žibintai, suteikiantys automobiliui dar daugiau žavesio. Gatvėje šis „Lexus“ nėra pilka pelytė, akimis jį palydi ne vienas. Atpažįstantys, jog tai naujoji „IS“ karta, tikriausiai bando ieškoti pirmtako panašumų ir pratinti akį prie naujų formų. Žvilgsnis užstringa ties išraiškinga slenksčio linija ir seksualia užpakaline dalimi. Iš kurios pusės bežvelgsi į kėbulą, jis sugebės išlaikyti sukoncentruotą, tyrinėjimais užsiimantį žvilgsnį.

Sportiškumu pagardintas sedanas prigludęs prie žemės, remiasi į ją 18 colių ratais. Tai vienas iš „Luxury“ komplektacijos elementų.

Interjeras jaukus, leidžiantis pilnai atsipalaiduoti

Tikroji prabanga prasideda pravėrus naujojo „Lexus IS“ duris. Interjeras dvelkia solidumu ir kvepia kokybe. Salono medžiagas malonu liesti, o įkritus į odinį krėslą nebesinori atsikelti.

Žema ir patogi sėdėsena (20 mm pažeminta sėdynė), prie rankų limpantis vairas leidžia jaustis komfortiškai ir užtikrintai – lyg sėdėtum minkštame karaliaus soste. Erdvės priekyje pilnai pakanka, o didesnį jos pojūtį sudaro toliau nuo durų įmontuoti veidrodėliai. Į akis krenta skoningi apdailos elementai bei centre įkomponuotas dailus analoginis laikrodis. Rankomis norisi liesti kiekvieną interjero centimetrą – čia nėra nemalonių medžiagų.

Vairuotojo darbo vieta puikiai paruošta darbui, tiksliau, malonumui, nes vairuoti šį automobilį yra gera. Prieš vairuotojo akis esantis mygtukų arsenalas gana nemažas, tačiau neblaško dėmesio ir viskas lengvai surandama. Čia išskirtinėmis valdymo savybėmis pasižymi tik salono temperatūros reguliavimas. Tai atliekama jutikliniais valdikliais, kurie pradžioje kviečia pažaisti. Įdomus sprendimas, bet per trumpą laiką taip ir nesupratome, ar tai patogu, ar ne. Kiekvienas įvertins pagal savo prizmę.

Centre įmontuotas multimedijos ekranas turi „Lexus“ modeliui įprastą sąsają su „Remote Touch“ valdikliu arba „pelyte“. Ekrane šviečiančių ikonėlių gausa negąsdina, valdymas greitai perprantamas, o reikiamos funkcijos paieška trunka akimirka – kur kas yra – atsiminti paprasta. Meniu draugiškas, tačiau „pelyte“ perduodamos komandos galėtų reaguoti šiek tiek greičiau, vis gi esame pripratę, jog kompiuteriai šiais laikais veikia labai greitai. Naršant po multimedijos meniu problemų su valdiklio kursoriumi neiškilo, į kelią sukoncentruotas dėmesys nebuvo išblaškytas kažko nerandant. Kilo pamąstymų, ar vietoj „pelytės“ nevertėjo montuoti lietimui jautraus ekrano. Atsakymą surandame čia pat – ekranas per toli, kad vairuotojui būtų patogu jį liesti.

Vairuotojui naujajame „IS“ yra iš ties jauku, gamintojas kaip reikiant pasirūpino jo vieta. O kaip gi su keleiviais? Šalia vairuotojo sėdintis asmuo gali pasiskųsti nebent tuo, kad jo sėdynėje nėra įmontuota atlošo pripūtimo funkcija, kuri leistų pritaikyti sėdynės išgaubtumą individualiai pagal nugarą. Tuo tarpu gale sėdinčių keleivių keliams vietos yra užtektinai – tam įtakos turi 70 mm ilgesnė automobilio bazė.

Tiesa, aukštesniam asmeniui pritrūks erdvės virš galvos. Hibridinio modelio bagažo skyriuje yra 450 litrų erdvės kroviniui, įprastas modelis sutalpins 30 litrų daugiau. Hibridas šią erdvę išnaudoja akumuliatoriui laikyti.

Tiesa, salone daiktadėžių nėra daug, bet tai ir ne šeimynininis minivenas, tačiau kažkokios nišos centrinėje konsolėje vis dėl to norėtųsi.

Ar lipdysime šiam sedanui sportininko etiketę?

Laikas pakalbėti apie variklį ir važiavimą. Spaudžiame „Power“ mygtuką, variklis užsikuria, bet jo visiškai negirdėti - hibridas. Beje, nesigirdi jo net ir spaudžiant akceleratoriaus pedalą iki dugno – čia savo funkciją puikiai atlieka salono garso izoliacija. Galima mėgautis tylia ir komfortiška kelione – belieka tik pasileisti įdomų filmą... arba pasiklausyti muzikos per puikiai garsą atkuriančią „Mark Levinson“ aparatūrą. 15 garsiakalbių leis pasijausti kaip koncerte.

Hibridas „IS 300h” varomas 2,5 litro benzininio bei elektros variklių, kurie kartu generuoja 221 AG. Vairuotojas gali rinktis vieną iš trijų važiavimo režimų: „Eco“, „Normal“ ir „Sport“.

Esant „Eco“ ir „Normal“ režimams prietaisų skydelio kairėje pusėje šviečia sportiškų automobilių mėgėjams neįprastas ciferblatas su „Charge“, „Eco“ ir „Power“ žodžiais, tarp kurių laksto apsukų rodyklė, informuojanti apie tai, kuomet automobilis važiuoja itin ekonomiškai, kada yra kraunamos baterijos ar kuomet dirba abu varikliai. Tą pačią informaciją galima matyti ir centriniame ekrane.

Įjungus „Sport“ režimą atsiranda įprastas tachometras, leidžiantis ne tik pasidžiaugti iki raudonosios zonos kylančia rodykle, bet ir gyvesniu važiavimu. Visgi, kad ir kaip norėtųsi, tikro sportininko etiketės šiam hibridui kabinti nepavyks. Pagreitis esant „Sport“ režimui kiek vangokas, atrodo, kad ne visi „arkliai“ paleisti į laisvę, ypač dinamikos trūksta esant didesniam greičiui. Važinėjant miesto džiunglėse ir norint įšokti į transporto kamštyje atsiradusį plyšį, šiuo hibridiniu automobiliu galima pilnai pasitikėti, tokiose situacijose į priekį jis šauna užtikrintai.

Nors variklis sportiškumu ir nealsuoja taip, kaip norėtųsi, tačiau sportiškai riaumoti jis gali. Įprastai dėl itin geros garso izoliacijos riaumojančio variklio garso išgirsti nepavyks, tą bus galima padaryti tik per garso kolonėles, įjungus specialų variklio garso generavimo mygtuką. Neaišku, tik viena, kiek laiko tas garsas džiugins, kai žinai, kad jis sklinda per garso kolonėles. Naujasis trečios kartos „IS 300h”, nors ir turi daug sportiško automobilio prieskonių, vis dėl to verčia vairuotoją jaustis kaip komfortiškame limuzine, ramiai plaukiančiame lygiu keliu. Sportinė ir tvirta važiuoklė sugrąžina mus iš svajonių apie limuziną, ji jaučia kiekvieną kelio nelygumą, bet tai nevargina. Vairas taip pat labai paklusnus – jis supranta kiekvieną menkiausią vairuotojo komandą, yra informatyvus ir tikslus. Štai būtent čia „IS“ susirenka daugiausiai sportiškų pliusų.

Potencialo taupyti degalus tikrai yra

Gamintojas deklaruoja, kad vidutinės „IS 300h” kuro sąnaudos yra 4,3 l/100 km. Bandymo metu to patikrinti nepavyko, nes buvo siekiama išbandyti įvairius važiavimo režimus įvairiose situacijose.

Vidutinės kuro sąnaudos automobilio bandymo pabaigoje buvo 7,6 l/100 km. Važiuojant užmiestyje iki 100 km/h greičiu keturiasdešimties kilometrų atstumą pavyko įveikti borto kompiuteriui rodant 5,0 l/100 km, tačiau važiuojant dar toliau jos turi polinkį mažėti.

O kaip gi kuro sąnaudos per transporto spūstis? Pabandėme ryte, apie aštuntą valandą, skersai pervažiuoti Vilnių per transporto kamščius. Lėtai judang kamštyje naudojome EV - elektros režimą (juo galima įveikti 2-3 km atstumą naudojant tik elektros variklį), žinoma, buvo situacijų, kuomet akceleratorius buvo spustelėtas ir stipriau - vidutinės kuro sąnaudos siekė 6,4 l/100 km. Vėl gi, stengiantis mieste važiuoti ramiai, be reikalo staigiai negazuojant, įvertinant tai, kad gatvės ne visada užkimštos automobiliais – hibridas „IS 300h” turi potencialo dar labiau pataupyti degalus.

Jei nepatinka hibridinė pavara, galima rinktis pilnai benzininę versiją su 208 AG galia, bet čia mažas kuro sąnaudas gali tekti pamiršti (vidutinės kuro sąnaudos pagal gamintoją 8,6 l/100 km). Dyzelinio variklio trečios kartos „IS“ modelių gamoje nerasime.

Reziumė

Su itin ilgą komplektacijos sąrašą turinčiu prabangiu sportiniu sedanu „Lexus IS 300h Luxury“ greitai pavyko susidraugauti, jis smagiai važiuoja, yra komfortiškas, bet tuo pačiu ir sportiškas: kieta važiuoklė, vairas, klausantis komandų, ir „Sport“ režimas, kuriam vis dėl to trūksta šiek tiek sprogstamosios jėgos.

Elektros variklis padeda taupyti kuro sąnaudas, o klausantis itin tyliai dirbančių automobilio agregatų, užmigti neleidžia puiki „Mark Levinson“ garso sistema. Benzininio ir elektrinio variklių darbo pasiskirstymas nepastebimas ir nejuntamas, visa tai vyksta neįtraukiant vairuotojo, kuris jeigu tik turi noro, visus variklių darbo procesus gali stebėti ekrane.

Naujasis „IS“ turi išskirtinį ir akį traukiantį dizainą, kuris leidžia būti egzotišku miesto sraute, o aukšta kokybe ir jaukumu pasižymintis automobilio interjeras pavergia savo tobulumu.

Kategorijos: 
Automobiliai: