Lietuvos gatvėse – antrasis „Porsche 911 Dakar“.
Vilniaus Porsche centro „Porsche Approved“ padalinys pristatė Lietuvai antrąjį legendinį „Porsche 911 Dakar“. Anot naudotų „Porsche“ automobilių pardavimų vadovo Giedriaus Petraškos, vienas rečiausių pasaulyje naujų „911“ modelių į Lietuvos gatves išriedėjo praeitų metų paskutinėmis dienomis, rašoma pranešime.
Tai jau antrasis išskirtinis, klasikinio „911“ modelio pagrindu sukurtas automobilis, simbolizuojantis „Porsche“ pergalę 1984 m. Paryžiaus Dakaro ralyje, pritaikytas važiuoti ne tik įprastais keliais, bet ir bekele, kurį jau galima išvysti ir Lietuvos keliuose.
„Vienas rečiausių ir bene labiausiai augančią vertę turintis, pasaulio kolekcionierių labai geidžiamas modelis privačiam klientui Lietuvoje buvo pristatytas iš Vokietijos su itin maža rida, ir visomis galiojančiomis garantijomis“, – sako G. Petraška.
Anot jo, tokių naudotų automobilių visame regione dar nebuvo parduota, o kasmet auganti jų vertė – tik augina jų paklausą visame pasaulyje, tad dėl pastarojo modelio teko gerokai pakovoti su kolegomis iš kitų „Porsche“ centrų pasaulyje.
„Turime unikalias galimybes pristatyti Lietuvai visus išskirtinius „Porsche“ modelius, su garantijomis, aptarnautus ir įgytus bet kuriame gamintojo salone. Tačiau dėl tam tikrų modelių, turime gerokai pakovoti su kolegomis iš užsienio. Šis atvejis ir buvo būtent toks“, – sako jis.
Visais keturiais ratais varomas „Porsche 911 Dakar“ turi trijų litrų šešių cilindrų biturbo variklį, siekiantį 480 AG (353 kW) ir generuojantį 570 Nm sukimo momentą. Ir bekelei pritaikytas modelis iki 100 km/h įsibėgėja vos per 3,4 sekundės.
Važiuojant įprastu keliu, „Porsche 911 Dakar“ pasižymi tokiu pat vairavimo komfortu, kokį užtikrina visi „911“ modeliai, tačiau „Porsche 911 Dakar“ yra 50 mm aukštesnis nei „911 Carrera“ su sportine pakaba. Dėka aktyvios pakabos, automobilio prošvaisą galima didinti dar 30 mm. Toks aukštis prilygsta įprastiems miesto visureigiams.
Bekelės atributiką papildo specialiai šiam modeliui sukurtas anglies pluošto galinis aptakas ir bagažo skyriaus dangtis su ortakiais, būdingais „911 GT3“ modeliui. „Porsche 911 Dakar“ turi ir visureigiams būdingus atributus – raudonos spalvos aliuminines vilkimo kilpas priekyje ir gale, praplatintas ratų arkas bei šoninius slenksčius ir nerūdijančio plieno apsauginius elementus automobilių priekyje, šonuose bei gale. „Porsche 911 Dakar“ neturi galinių sėdynių, langai pagaminti iš išlengvinto stiklo, todėl automobilis sveria vos 1,605 kilogramus.
Tokių automobilių visame pasaulyje pagaminta vos 2,5 tūkst., tad „911 Dakar“ turi ne tik simbolinę bei vertybinę, bet ir kolekcinę vertę kiekvienam „Porsche“ entuziastui.
Porsche „911 Dakar“ modelių kaina šiuo metu perkopė 300 000 eurų, tuo tarpu prekybos pradžioje jų kaina siekė apie 257 000 tūkst. eurų.