You are here

Manipuliacijos arba konkurencinė kova padangų rinkoje

  • Padangos
    Padangos

Nuo spalio vidurio žiniasklaidoje kone kasdien narstoma žieminių padangų tema: gamintojai pristato rinkos naujienas, saugaus eismo ekspertai dėsto teisingo pasirinkimo principus, o pardavėjai giria tai, kas būna surikiuota jų parduotuvių lentynose. Iš pirmo žvilgsnio ši padangų keitimo karštinė pernelyg nesiskiria nuo siautusių ankstesniais metais. Tačiau šiek tiek atidžiau sekant visą viešoje erdvėje pasirodančią informaciją (įskaitant ir padangų verslo banginių reklamines kampanijas), dėmesį patraukia keletas naujų konkurencinės kovos bruožų.

Manipuliacija Nr. 1

Vairuotojams, negalintiems pasigirti turtingų techninių žinių bagažu, dar prieš trejetą metų ES politikų užmojo pagelbėti pasiūlyti naują „suflerį“ – standartizuotą padangų žymėjimą ir skirstymą į 7 klases. T. y. pakanka pažiūrėti kokias raide (nuo „A“ iki „G“) užkoduotą vertinimą bandymuose gavo padanga ir bus aišku, kaip gerai ji stabdo ant... šlapio asfalto.

Į pastarąjį dalyką – žieminių padangų egzaminavimą toli gražu ne žiemiškomis sąlygomis – specialistai atkreipė dėmesį kai tik buvo paskelbta bandymų metodika. Akivaizdu, kad mašinų „apavą“ testuojant palyginti aukštoje (2–20 C šilumos) temperatūroje stabdymo kelio ilgis daugeliu atvejų bus visiškai kitoks, nei tą patį pratimą kartojant realiomis žiemiškomis sąlygomis. Todėl bene visi save gerbiantys padangų gamintojai patarė jokiu būdu nepaversti ES etiketės vieninteliu pasirinkimo kriterijumi. Antai oficialiame „Nokian Tyres“ internetiniame puslapyje patys gamintojai perspėja dėl painiavos, kurią renkantis žiemines padangas kelia ES ženklinimas ir visus vairuotojus ragina pastudijuoti nepriklausomą padangų lyginimo testų rezultatus, pasikonsultuoti su pardavimo ekspertais ir įvertinti, kokios padangos, kokioms sąlygoms skirtos.

„Nedygliuotos žieminės padangos Šiaurės šalims yra pagamintos orientuojantis į čia dominuojančias sąlygas, kai dažnai būna minusinė temperatūra, labai slidu, yra ledo, sniego. Nedygliuotos padangos, skirtos Centrinės Europos šalims: akcentuojamas greitas važiavimas šlapia kelio danga teigiamoje temperatūroje, o ne sukibimas su ledu, todėl jos gaminamos visai kitokios konstrukcijos ir iš kieto gumos mišinio. Tačiau žieminių padangų nederėtų atsižvelgiant tik į sukibimą su šlapiu paviršiumi. Sukibimas su tokio tipo kelio danga yra nevienintelis svarbiausias saugumo aspektas, ypač Šiaurės žieminių padangų atveju. Žieminės padangos, pasižyminčios geru sukibimu su šlapiu paviršiumi, turi prastą sukibimą su ledu ir yra pritaikytos centrinės Europos šalių švelnių žiemų sąlygoms. Padangų etiketė neatskleidžia visos informacijos apie žiemines padangas, t. y. kokioms žiemos sąlygoms jos tinkamos, o įsigyti tinkamas padangas tinkamoms sąlygoms yra esminis dalykas saugumui“, – rašoma nokiantyres.com.

Įdomu, kad garsių Austrijos ir Vokietijos automobilinkų klubų: ACE Lenkrad ir ARBÖ Autoclub Österreich bei Vokietijos sertifikavmo centro GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) bendromis jėgomis šiais metais atliktame kieto mišinio padangų  225/50R17 (H/V greičio indekso) teste aukščiausią „A“ klasę turinčios „Nokian WRD4“ padangos būtent rungtyje ant šlapios dangos klasifikuotos tik 6 vietoje iš 8 bandytų padangų. T. y. jos skandalingai nusileido žemesnę klasę („B“ ir „C“) turinčioms padangoms.

Manipuliacija Nr. 2

Žinant šiuos dalykus kiek stebina Lietuvos rinkoje dirbančių „Nokian“ produkcijos pardavėjų pasirinkta pozicija „A“ įvertinimą ES etiketėje, priklijuotoje prie „Nokian WR D4“, pristatyti kaip svarbiausią argumentą diskusijoje apie padangų pasirinkimą. Visa rudeninė „Nokian“ atstovų reklaminė kampanija „jojo“ ant vargšės „A“ raidės, nutylint iš tiesų svarbius dalykus, susijusius su eismo saugumu. Automobilininkai paprasčiausiai klaidinami, kai lyginamos „A“ ir „F“ stabdymo efektyvumo ant šlapios kelio dangos įvertinimą turinčios padangos, vienos kurių skirtos lengviesiems automobiliams, o kitos („blogos“, nors yra vienos saugiausių tikros žiemos sąlygomis) – visureigiams. Nors visiškai akivaizdu, kad ant ledo ir sniego kieto gumos mišinio padangoms nepadėtų jokia „A“ raidė.

„Renkantis žiemines padangas, vairuotojams tikrai nereiktų koncentruoti dėmesio į ES padangų žymėjimą, nes iš jo neįmanoma nustatyti net dešimtadalio svarbiausių žieminių padangų savybių kaip, pavyzdžiui: elgesys ant ledo, sniego, pažliugusio sniego, atsparumas akvaplanavimui ir t. t. Pagal šiuo metu galiojančią bandymų ir vertinimo metodiką geriausius rodiklius turi vasarinės „A“ kategorijos padangos, tačiau visiškai akivaizdu, kad žiemą su jomis važiuoti tiesiog neįmanoma. Šiuo atveju ES etiketės, švelniai tariant, visiškai netinkamas patarėjas. Greičiau atvirkščiai – renkantis žiemines padangas jos tik klaidina. „Užsikabinus“ tokios reklamos galima nusipirkti visiškai lietuviškiems keliams žiemą netinkamus daiktus“, – pastebėjo bendrovės „Egzotika“ vadovas, tituluotas lenktynininkas Rokas Lipeikis.

Naujausias rinkodaros triukas – išvedžiojimai apie „tarpinį“ gumos mišinį. R. Lipeikio teigimu, nėra nei tokio tipo padangų, nei tokio tipo gumos mišinio. Juo labiau, kad ir pats padangų gamintojas skelbia – „Nokian WR D4“ padangos yra sukurtos būtent Centrinės Europos rinkai.

Manipuliacija Nr. 3

Dar pora europinio padangų ženklinimo keistenybių – „A“ ES ženklinimo reikšmę kaip taisyklė turi tik keleto dydžių „gerosios“ padangos. Antai 265/50 R19 „Nokian WR SUV 3“ padangos, kuri turi net dvi „A“ raides. Reklamose šis faktas pateikiamas kaip galingiausias koziris, tačiau pradėjus ieškoti kitokių išmatavimų minėto modelio padangų gali tekti nusivilti, nes čia tos pačios „Nokian WR SUV 3“ gebėjimai vertinami tik „C“ ar netgi „E“ lygiu.

Bene įžūliausias vairuotojų mulkinimo triukas – padangų kilmės šalis. Kad ir kaip nuoširdžiai tikėtume, kad į trečiąsias šalis perkeltos gamybos linijos garantuoja identišką kokybę, mūsų patirtis yra šiek tiek kitokia. Priešingu atveju Rusijos rinkai skirtos „Nokian“ padangos į bandymų poligonus greičiausiai keliautų iš Rusijos fabriko. Tačiau dėl šventos ramybės testuose su konkurentais lyginamos Suomijoje pagamintos padangos. Internete klaidžioja video-anekdotas, kurio pagrindinė herojė padanga su viename šone išlietu įrašu „Made in Finland“, o kitame – „Made in Russia“. Žinoma, negali būti, kad tai tiesiog nesusipratimas, tačiau kas galėtų paneigti, kad taip padaryta specialiai? Kad pirkėjams būtų drąsiau rinktis „tokias pat geras kaip suomiška, tik rusiškas“ padangos.

Susijusios įmonės: Padangos

Adresas: 
Sudervės kelias 3 Šeškinė, LT-07171, Vilnius, Lietuva
Telefonas: 
+370 5 2685566
el. paštas: 
Beriva
Įmonės kodas: 
125274533
PVM kodas: 
LT252745314
Adresas: 
J. Basanavičiaus g. 69B, LT-36209 Panevėžys
Telefonas: 
+370 45 596622
Faksas: 
+370 45 508484
el. paštas: 
Egzotika
Įmonės kodas: 
168409136
PVM kodas: 
LT684091314
Adresas: 
Ežero g. 3, LT-77142 Šiauliai
Telefonas: 
+3706 6440 301
el. paštas: 
Jala padangos
Įmonės kodas: 
304447293
PVM kodas: 
LT100012931611
Adresas: 
Savanorių pr. 151A, LT-03150 Vilnius
el. paštas: 
Melga
Įmonės kodas: 
123021015
PVM kodas: 
LT230210113
Adresas: 
Justiniškių g. 126, LT-06142 Vilnius
Telefonas: 
+370 5 2388226
Faksas: 
+370 5 2388224
el. paštas: 
Motorida, UAB
Įmonės kodas: 
110665095
PVM kodas: 
LT106650917
Adresas: 
V. A. Graičiūno g. 1, LT-02241 Vilnius
Telefonas: 
+370 5 2649521
Faksas: 
+370 5 2603037
el. paštas: 
Tyre Intertrade, UAB
Įmonės kodas: 
302284666
PVM kodas: 
LT10004448610
Kategorijos: 
Paslaugos: