You are here

Trys išskirtiniai, ribotos serijos „Mercedes-Benz 190“

  • Avantgarde Azzurro
    Avantgarde Azzurro
  • Avantgarde Azzurro
    Avantgarde Azzurro
  • Avantgarde Azzurro
    Avantgarde Azzurro
  • Avantgarde Azzurro
    Avantgarde Azzurro
  • Avantgarde Rosso
    Avantgarde Rosso
  • Avantgarde Rosso
    Avantgarde Rosso
  • Avantgarde Rosso
    Avantgarde Rosso
  • Avantgarde Rosso
    Avantgarde Rosso
  • Avantgarde Verde
    Avantgarde Verde
  • Avantgarde Verde
    Avantgarde Verde
  • Evolution
    Evolution
  • Avantgarde
    Avantgarde

Visi gerai pamena populiarų, nuo 1983 metų „Mercedes-Benz“ gamintą modelį - „190“. Kitaip jis dar vadintas „Baby-Benz“, kadangi tai buvo tuo metų kompaktiškiausias modelis „Mercedes-Benz“ modelių gamoje. Per visą produkcijos laikotarpį pačių įvairiausių šio automobilio modifikacijų buvo pagaminta 1,9 milijono. Tiesa, visi jie buvo sedanai.

 

DTM

 

„Mercedes-Benz 190“ labiausiai išgarsino „DTM“ lenktynės, kadangi jis buvo pripažintas vienu sėkmingiausių automobiliu per visą „DTM“ lenktynių istoriją.

Kad galėtų varžytis šiose lenktynėse (lenktynių taisyklės apibrėžia, kad dalyvauja tik serijinės gamybos automobiliai, kurių pagaminta ne mažiau kaip 500 vienetų) „Mercedes-Benz“ į gatves išleido ribotos serijos „Evolution“ modelius, kurių buvo pagaminta po 502 vienetus. Tačiau straipsnis skirtas, kitai ribotai šio modelio serijai, apie kurią ne visi yra girdėję – „Avantgarde“.

 

Avantgarde

 

1992 kovo mėnesį nuo konvejerio riedant paskutiniams „Mercedes-Benz 190“ modeliams, buvo pristatyti trys „Special Edition“ ribotos serijos modeliai - „Avantgarde“. Visi jie buvo gaminami panaudojus jau egzistuojančių modelių bazes bei variklius: „190E 1.8“, „190E 2.3“ ir „190D 2.5“.

Tai buvo trys spalvingi, jaunatviški modeliai, pabrėžiantys stilių ir tuometines technologijas.

„Avantgarde“ modelių stilių kūrė specialiai tam suburta tarptautinė komanda, kurią sudarė tik „Mercedes-Benz“ padalinių dizainerės moterys. Jų tikslas buvo sukurti išsiskiriančius savo unikalia spalvų gama automobilius iš pačių kokybiškiausių medžiagų. Taip į gatves išriedėjo raudono perlo spalvos „190E 1.8 Avantgarde Rosso“ (2300 vienetų, tuometinė kaina 49 875 markių), žalio perlo spalvos dyzelinis „190D 2.5 Avantgarde Verde“ (750 vienetų, tuometinė kaina 54 500 markių) ir brangiausias iš jų - mėlynai violetinis „190E 2.3 Avantgarde Azzurro“ (950 vienetų, tuometinė kaina 65 500 markių).

Tuometiniame „Avantgarde“ kataloge buvo užsimenama: „Mūsų gaminamas „190“ modelis pasižymėjo aukšta kokybe, saugumu ir patikimumu. Tačiau dauguma mūsų klientų norėjo daugiau. Jie norėjo atsisėsti į tokį automobilį, kuris išsiskirtų iš pilkos masės, tarsi sukurtas individualiai tik jam. Stilius turėjo tikti tiek jaunam, tiek pagyvenusiam klientui. Todėl pateikėme tris „Avantgarde“ modelius ribotoje serijoje, su trimis unikaliomis komplektacijomis. Visi jie buvo pagaminti ant laiko patikrintos 190-to modelio bazės, tačiau atrodė visiškai kitaip nei buvo įprasta „Mercedes-Benz“ modeliams.“

 

Avantgarde Rosso

„Avantgarde Rosso“ – pigiausias iš trijulės modelis, skirtas jauniausiam klientui, meniškiausias modelis, įkvėptas modernaus meno muziejaus bei tuometinių „graffiti“. Automobilis turėjo „Arcade“ spalvoto stiliaus medžiagines sėdynes, durų apdailas, galvos atlošus, taip pat pažemintą važiuoklę su sportiška išorės apdaila, bei standartinius 15 colių lengvo lydinio ratlankius.

1,8 litro variklis turėjo 107 AG ir buvo suporuotas su 5 laipsnių mechanine greičių dėže.

 

Avantgarde Verde

„Avantgarde Verde“ – modelis buvo skirtas ekologiją besirūpinantiems, tačiau norintiems šiek tiek prabangos, klientams.

Penkių cilindrų, 2,5 litro dyzeliniu varikliu varomas ir tuo metu labai žemą teršalų emisiją (dėka katalizatoriaus ir EGR) turėjęs modelis neatsitiktinai buvo blizgios žalios spalvos ir žalio taškuoto medžiaginio salono.

 

Avantgarde Azzurro

„Avantgarde Azzurro“ – pats sportiškausias, prabangiausias ir galingiausias iš trijulės modelis. Varomas 2,3 litro 134 AG variklio, komplektuotas su „Sportline“ kietinta važiuokle. Jis buvo 23 mm žemesnis nei ankstesnės versijos.

Mėlynas „metallic“ spalvos su violetiniu atspalviu automobilis iš pirmo žvilgsnio išsiskyrė iš visos trijulės. Automobilio interjeras išsiskyrė tuo, kad buvo pilnai odinis ir turėjo tik keturias sėdimas vietas. Kiekviena iš sėdynių, kaip akcentą, turėjo savo spalvą (raudona, geltona, mėlyna ir žalia), tos spalvos vyravo ir apdailos apsiuvimuose, kilimėliuose ir ant vairo.

Automobilis turėjo keturis elektra valdomus langus, šildomas sėdynes, elektrinį stoglangį bei stiklo pluošto salono apdailą kaip standartinę įrangą. Šiuo metu tai yra vienas brangiausių ir labiausiai vertinamų „Mercedes-Benz 190“ modelių.

Lietuvoje šio leidimo modeliai sutinkami retai, gatvėse dažniausiai pasitaiko „Avantgarde Rosso“, tačiau „Mercedes-Benz“ fanų suvažiavimuose galima išvysti ir „Avangarde Azzurro“.

Straipsnį parengė: mercedesfanai.lt

Kategorijos: 
Automobiliai: