„NAFA“: mažiausias pasaulyje „Mercedes-Benz“ automobilis
„Nafa“ vardu pavadintas automobilis atrodo kaip degtukų dėžutė. Tai 1981 metų Vokietijos automobilių gamintojo „Mercedes-Benz“ kūrinys, kuris buvo lyg žvilgsnis į ateitį ir apibūdintas kaip trumpų distancijų automobilis – pilnas jo pavadinimas „NAhverkehrsFAhrzeug” (sutrumpintai „NAFA“). Tai mažiausias „Mercedes-Benz“ automobilis pasaulyje. Be to, yra šaltinių, teigiančių, kad tai ir pirmasis šio gamintojo konceptas, varomas priekiniais ratais.
Šio projekto „Mercedes-Benz“ ėmėsi dėl to, kad gatvėse daugėjo automobilių, o parkavimo vietos ėmė mažėti. Taigi šis automobilis buvo kaip atsakas šiam procesui. Žinoma, dabar visa tai yra žymiai aktualiau ir toks automobilis pritaptų šiuolaikiniame pasaulyje, ypač jeigu dar būtų varomas elektra, kaip pavyzdžiui „Microlino“ mažylis.
„Nafa“ yra vos 2,5 metro ilgio, o jo aukštis yra 1,5 metro. Taigi „Mercedes-Benz“ į ateitį žvelgė su teisinga mintimi, kad kažkada gatvės bus itin užkimštos automobiliais, o parkavimas bus viena didžiausių problemų. Toks mažas automobilis tilptų tikrai daug kur. „Nafa“ buvo tokio pat ilgio kaip ir pirmos kartos „Smart“ automobilis, priklausantis „Daimler AG“ koncernui.
Mažylis „Nafa“ galėjo pasigirti vos 5,7 metro apsisukimo spinduliu. Jis buvo varomas priekiniais ratais, tačiau turėjo visus keturis vairuojamus ratus. Galia į ratus buvo perduodama per automatinę greičių dėžę.
„Nafa“ buvo varomas 1,0 litro 3 cilindrų varikliu, kuris generavo 45 AG. Pagreitis iki 100 km/h truko 14 sekundžių, o maksimalus greitis teoriškai buvo įvardintas – 130 km/h. Keistų formų mažylis svėrė gana nemažai – 700 kg.
Kadangi automobilio langai neatsidarė, tai jame privalomai buvo įrengtas oro kondicionierius. Taip pat jis turėjo ir automatiškai užsilenkiančius galinio vaizdo veidrodėlius, vairo stiprintuvą. Galinėje dalyje buvo kupolas iš organinio stiklo, o visa tai garantavo panoraminį vaizdą. Viduje buvo odinės sėdynės.
Žinoma, tuomet šis mažylis nebuvo pradėtas gaminti, jis liko tik konceptu, kuris vėliau paklojo kelią didesniam, panašių linijų, tik kitų proporcijų A klasės modeliui bei mažyliui „Smart“.