You are here

„Porsche 911 (930) Turbo“: Retas modelis su unikalia istorija

  • Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kiekvienas automobilis, jeigu jis nebaigia savo gyvenimo anksčiau nei numatyta, turi nuo vieno iki kelių dešimčių savininkų. O kuo daugiau savininkų, tuo spalvingesnė automobilio istorija. Nenuostabu, kad klasikinių automobilių kolekcionierius itin vilioja įžymybių automobiliai, nes jie – su dar vertingesne istorija. Vienas tokių – klasikinis 1982 metų „Porsche 911 (930) Turbo“, kuris į Vilniaus senamiesčio gatves išriedėjo šią vasarą.

Retas modelis su unikalia istorija

Šis modelis žinomas keliais pavadinimais – tai „Porsche 911 Turbo“ arba „Porsche 930“. Nors automobilis dėl sąlyginai mažo svorio, jo paskirstymo ir didelės galios buvo sunkiai suvaldomas nepatyrusių vairuotojų ir dėl to yra gavęs pravardę „The Widow Maker“ (liet. našlių gamintojas), jį pamėgo daugelis benzingalvių ir automobilių kolekcionierių.

Porsche 911 (930) Turbo/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas Benediktas Vanagas sostinės gyventojus ir svečius šiemet ne kartą nudžiugino akiai maloniu vaizdu – išblizgintu „Porsche 911 Turbo“. Tiesa, šis automobilis turi įspūdingą istoriją. Ankstesnieji „Porsche“ savininkai buvo visame pasaulyje garsūs dainininkai: soul ir R&B ikona Marvin Gaye, žinomas dėl dainų „Sexual Healing“ ir „Let's Get It On“, ir muzikantas Ray Erskine Parker Jr., atlikęs filmo „Ghostbusters“ teminę dainą.

„Vairuojant tokio laikmečio automobilį supranti „Man & Machine“ sampratą. Nėra jokių pagalbinių vairavimo asistentų. Kiekvienas vairuotojo judesys perduodamas  tiesiai mechaniniam vykdymui.  Šį beveik 40 metų automobilį 300 arklio galių ir santykinai mažas svoris savo laiku darė visišku superautomobiliu. Nenuostabu, kad jam prisiklijavo „Našlių gamintojo“ etiketė, nes valdyti tokią „raketą“ tikrai neužteko vidutinių vairuotojo gabumų. Sutinku su teiginiu, kad šiuolaikiniai automobiliai lyginant su savo pirmtakais yra „nutukę“. Turint bėdų su klaustrofobija reikėtų vengti lipti į šį ankštą kupė, nekalbant jau apie galines sėdynes“ , – apie automobilį atsiliepė B. Vanagas.

Dakaro rekordininkas plačiau apie „Porsche 930“ papasakojo savo „Youtube“ kanalo rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“, kur ne tik atskleidė daugiau intriguojančių detalių apie šio „Porsche“ istoriją, bet ir išsamiai pristatė technines specifikacijas, įspūdį vairuojant ir kitas įdomias šio reto modelio detales.

„Porsche“ – mėgstama žvaigždžių markė

Už „Porsche“ automobilių vairo galima išvysti daugybę žvaigždžių: Arnold Schwarzenegger, Dwayne Johnson, Jennifer Lopez, Rihanna, Keanu Reeves ir kt. Štai „Microsoft“ įkūrėjas Bill Gates automobilių kolekcijoje turi ne vieną „Porsche“ egzempliorių, o pirmasis jo automobilis, įsigytas praturtėjus, buvo „Porsche 959“.

Tikėtina, jog minėtų garsenybių automobiliai kada nors atiteks į kitas rankas ir taps kolekcine vertybe, kaip tai nutiko su Porsche 911 Turbo“. Daugiau sužinoti apie šį automobilį galite naujausiame „Vanagas Extreme Machines“ epizode:

Kategorijos: 
Automobiliai: