You are here

„Volkswagen" mikroautobusas su „Porsche 911" motoru - „Porsche B32"

Ar galėjote, kada nors pagalvoti, kad automobilių gamintojas „Porsche" įkiš „911" modelio motorą į „Volkswagen" mikroautobusą? Pasirodo šių dviejų gamintojų istorijoje toks įvykis buvo nutikęs.

Viso to pradžia 1983 metai. Tuomet „Porsche" dalyvavo Dakaro ralio lenktynėse, o komandos lydinčiam personalui reikėjo gana greito ir talpaus automobilio. Buvo nuspręsta, kad idealus variantas būtų „Porsche 911" variklio įmontavimas į „Volkswagen T3" mikroautobusą.

Taip atsirado „Porsche B32". Ir net gi penkiolika tokių egzempliorių nuo 1983 iki 1985 metų išvydo dienos šviesą (įskaitant prototipus).

Pradžioje „Porsche" tikėjosi, kad užteks keturių cilindrų variklio iš „914" modelio su 110 AG, bet to buvo per mažai ir buvo nuspręsta įmontuoti naudotą (rida daugiau nei 20 000 km) 3,0 litrų šešių cilindrų variklį su 204 AG. Rezultatas kūrėjus tenkino, nes mikroautobuso su tokiu varikliu pagreitis iki 96 km/h truko 8,6 s. Galiausiai buvo nuspręsta „T3"  gale sumontuoti 3,2 litro šešių cilindrų variklį iš „911 Carrera". Motoras turėjo 231 AG bei 284 Nm ir leido automobiliui įsibėgėti iki 185 km/h, o pagreitis iki 100 km/h truko vos 8 sekundes.

Kartu su varikliu „Porsche" šiam automobiliui suteikė ir daugiau įmantrių prieskonių: „Fuchs" ratai, galingesni „Porsche" stabdžiai, patobulinta važiuoklė, „Carrera" vairas bei greičių dėžė iš „911 SC".

Gaila, bet „Porsche B32" serijinės produkcijos konvejerio neišvydo. Jis būtų buvęs per brangus automobilis, tiek gamybos, tiek išlaikymo prasme. Keli išrinktieji turėjo teisę įsigyti šį automobilį, tačiau jo kaina tuomet siekė 100 000 Vokietijos markių. Tuo tarpu pats „Porsche 911 Carrera" tuomet kainavo mažiau.

Smagu tai, kad šiais laikais senų „Volkswagen Transporter" savininkai į savuosius automobilius montuoja „911" motorus ir taip „Porsche" įdėją iškaiko gyvą.

Kategorijos: 
Automobiliai: