You are here

Porsche Macan - mažasis Cayenne brolis

2013 metų Los Andželo automobilių parodoje „Porsche“ oficialiai pristatė kompaktišką „Macan“, kurį dar galima apibūdinti ir kaip „Cayenne“ kūdikį. Būtent šio automobilio bruožų ir turi šis mažylis. Šį automobilį Lietuvoje įsigyti bus galima nuo 2014 m. balandžio mėnesio

Kaip teigia gamintojas, „Porsche Macan“ išties pateisina savo vardą, kuris išvertus iš indoneziečių kalbos, reiškia „tigras“: šis automobilis yra išskirtinai galingas ir visada pasiruošęs pademonstruoti savo jėgą, tačiau tuo pačiu metu jis juda labai lengvai ir yra tvirtas, kuomet jam tenka keliauti bekele. „Macan“ pasižymi tomis pačiomis savybėmis kaip ir visi „Porsche“ automobiliai: maksimaliu įsibėgėjimo ir stabdymo efektyvumu, didele variklio galia, ypatingu veržlumu ir precizišku valdymu. Šios savybės puikiai dera su ypatingu automobilio komfortiškumu ir tinkamumu kasdieniam vairavimui. 

„Macan“ yra 4699 mm ilgio, 1923 mm pločio ir 1624 mm aukščio. O tai yra 146 mm trumpiau, 16 mm siauriau ir 82 mm žemiau nei „Cayenne“.

Automobilio išleidimo metu bus galima rinktis tris variklius. „Macan S“ turės 3,0 litrų V6 twin-turbo agregatą su 340 AG ir septynių laipsnių dvigubos sankabos automatinę transmisiją, kuri leis 100 km/h greitį pasiekti per 5,4 s. O su „Sport Chrono“ paketu tai bus galima padaryti 0,2 s greičiau. Maksimalus greitis sieks 254 km/h. Vidutinės kuro sąnaudos sudarys 8,7-9 l/100 km.

„Macan S Diesel“ gavo V6 3,0 litro twin-turbo variklį, generuojantį 258 AG. Šios versijos pagreitis iki 100 km/h yra 6,3 s, o maksimalus greitis 230 km/h. Dyzelinio „Macan“ kuro sąnaudos sudarys 6,1-6,3 l/100 km.

Galingiausia „Macan Turbo“ versija turi V6 3,6 litro twin-turbo agregatą su 400 AG, kas leis jam spurtuoti iki 100 km/h tik per 4,8 s. Maksimalus greitis sieks 266 km/h, o vidutinės kuro sąnaudos sudarys 8,9-9,2 l/100 km.

Kurdamas „Porsche Macan“ išorės dizainą gamintojas siekė, kad vien pažvelgus į automobilį būtų galima suprasti, kad nepaisant jo ypatingo pravažumo, „Porsche Macan“ išlieka ir sportiniu automobiliu, pirmuoju tokiu kompaktiškų SUV segmente. Tikslas pasiektas - „Macan“ dizainą puikiai apibūdina du kalbant apie sportinius automobilius įprasti epitetai: platus ir žemas. Šis automobilis įkūnija sportiškumą, dinamiką ir preciziją, šias savybes sujungdamas su elegancija ir lengva konstrukcija. Apvalios formos puikiai dera su strategiškai svarbiose vietose išreikštomis briaunomis. Dėl savo harmoningų proporcijų „Macan“ atrodo kompaktiškas, galingas ir prigludęs prie kelio.

Daug išvaizdos elementų perimta ir iš kitų „Porsche“ modelių, išlaikant „Porsche“ būdingą sportišką stilių. Pavyzdžiui, švelniai į galą nuožulnėjanti stogo linija primena legendinį „Porsche 911“. Tuo tarpu automobilio žibintų forma perimta iš „Porsche 918 Spyder“.

Automobilio techninės charakteristikos atskleidžia, kad „Macan“ kūrėjams labai svarbu ir automobilio vikrumas. Naujausias žingsnis automobilių keturiais varančiaisiais ratais evoliucijoje – Porsche Traction Management keturių varančiųjų ratų sistema, kuri užtikrina, kad naujojo „Porsche“ modelio važiuoklė būtų viena geriausių pasaulyje. Automobilio variklis, važiuoklė ir septynių pavarų, dviejų sankabų greičių dėžė Porsche Doppelkupplung (PDK)  leidžia automobiliui važiuoti dinamiškai ir efektyviai tiek keliu, tiek bekele, vairuotojui ir keleiviams suteikiant pojūtį, kurį gali garantuoti tik „Porsche“. „Porsche Macan“ – pirmasis iš naujų šio gamintojo modelių, kuriame dviejų sankabų ir septynių pavarų PDK pavarų dėžė yra standartinėje komplektacijoje. 

Į standartinę „Macan“ komplektaciją taip pat įeina daugiafunkcinis sportinis vairas su pavarų perjungimo svirtimis, dar labiau sustiprinantis sportiškumo įspūdį, dideli ratai, aukštos kokybės garso sistema ir elektra valdomas bagažinės dangtis. Papildomai automobilyje gali būti įdiegtos pneumatinė pakabos sistema („Macan“ – vienintelis automobilis su tokia sistema savo segmente), elektronika valdoma galinio diferencialo blokavimo sistema Porsche Torque Vectoring Plus, automatiškai šviesų aukštį koreguojanti sistema Porsche Dynamic Light System Plus ir kt. Vairuotojo ir keleivio sėdynės yra žemos, kaip ir būdinga sportiniams automobiliams.

Naująjį „Porsche Macan“ nuo 2014 m. balandžio jau bus galima užsisakyti įgaliotosios „Porsche“ atstovės UAB „Prime Auto“ salone Vilniuje. „Macan S“ ir „Macan S Diesel“ modelių kaina prasidės nuo 202,6 tūkst. litų, o „Macan Turbo“ – nuo 279,5 tūkst. litų. 

Kategorijos: 
Automobiliai: