You are here

Toyota Land Cruiser 150: judrus kelyje, užtikrintas bekelėje

Tikriausiai dauguma sutiks, kad rėminės konstrukcijos „Toyota Land Cruiser“ yra ne veltui laikomas vienu geriausiu visureigiu pasaulyje. Tą liudija ir daugiau nei 60 metų modelio istorija, per kurią šis automobilis užsitarnavo pripažinimą visame pasaulyje.

Šis visureigis yra mylimas ir Lietuvoje. Jį įvairiose šalies gatvėse ir keliuose galima sutikti gana dažnai - ypač senesnių kartų. Mūsų šalyje žmonės nevengia vairuoti šį didelių gabaritų automobilį, kuris yra gana manevringas kelyje, o esant reikalui visada įveiks ir itin sunkiai pravažiuojamas bekelės atkarpas.

Prie šio automobilio vairo neretai išvysime ir dailiosios lyties atstoves, kurios turėtų puikiai jaustis dideliame ir nesunkiai valdomame visureigyje.

Smagu, kad keliuose vis dažniau galima pastebėti ir atnaujintą devintos kartos „Land Cruiser“ modelį, kuris išlaikė savo gerąsias savybes bei, žinoma, gavo naujovių.

Naujas variklis

Į mūsų rankas pakliuvo atnaujintas devintos kartos „Toyota Land Cruiser 150“ modelis, kuris dar buvo aprūpintas ir visiškai nauju dyzeliniu varikliu.

Iki tol naudotą 3,0 litrų turbodyzelinį, keturių cilindrų, 190 AG ir 420 Nm galios agregatą pakeitė 9 procentais ekonomiškesnis 2,8 litro dyzelinis, keturių cilindrų variklis, turintis 177 AG ir 450 Nm pajėgumą. Variklio galia į visus keturis ratus perduodama taip pat per visiškai naują šešių laipsnių pavarų dėžę.

Naujas variklis ir nauja pavarų dėžė šiam visureigiui leidžia jau nuo 1200 aps./min. pajusti 370 Nm sukimo momentą. Maksimalus – 450 Nm – sukimo momentas pasiekiamas ties 1600-2400 aps./min.

Nors skaičiai ir gražūs, tačiau „Toyota Land Cruiser“ nėra sprinteris. Tai beveik tris tonas sveriantis visureigis, kuris turi savo žaidimų teritoriją. Maksimalaus greičio siekimas ir pagreičiai iki 100 km/h nėra jo stichija. Skaičiais tai atrodo taip: 175 km/h ir 12,7 sek.

Spaudžiant akceleratoriaus pedalą iki dugno, automobilis tikrai nešoks į priekį kaip patrakėlis, jį nėra lengva išjudinti, o ir variklis, apkrautas maksimaliomis apsukomis daugiau rėks, nei trauks.

Tai ramiam ir užtikrintam važiavimui skirtas automobilis, kurio nauja pavarų dėžė galėtų veikti šiek tiek greičiau. Dabar perjungiant pavaras, ji praneša apie save, tačiau tai neerzina.

Naujais agregatais aprūpintas „Land Cruiser“ testo metu mieste vidutiniškai sunaudojo 11,4 litro degalų šimtui kilometrų.

Judrus ir manevringas

4780 mm ilgio, 1885 mm pločio ir 1890 mm aukščio visureigis pasižymi ypatingu manevringumu bei judrumu. Judant Vilniaus mieste nė akimirkai nesijautė, kad šį automobilį būtų sunku vairuoti, atlikti posūkius ar persirikiavus iš vienos juostos į kitą. Sėdint prie „Toyota Land Cruiser“ vairo atrodo lyg vairuotum mažą hečbeką. Jis labai manevringas ir visiškai nesijaučia jo kilogramų bei milimetrų. Vairo mechanizmas veikia puikiai, viskas prognozuojama, automobilis rieda maloniai, o įvairių važiuoklės sistemų pagalba sugeriami kelio nelygumai tampa nejuntami.

Be to, verta paminėti, kad šio galiūno apsisukimo spindulys yra vos 5,8 metro. Tokio rodiklio turėtų pavydėti ne vienas žemesnės svorio kategorijos automobilis. Taigi sukinėtis ankštoje automobilių parkavimo aikštelėje nėra didelis iššūkis. Taip pat čia orientuotis padeda ir aplinką stebinčios kameros.

Bekelės galiūnas

Taip, jis lėtas, tačiau nors „Land Cruiser“ juda lėtai, bet užtikrintai. Ypač tas atsiskleidžia bekelėje, o jai „Land Cruiser“ turi paruošęs „Bekelės“ paketą, kuris „Premium“ komplektacijoje yra kaip standartinė įranga. Renkantis „Executive“ komplektaciją šį paketą reikėtų užsisakyti papildomai. Į jį įeina „Crawl Control“ sistema, elektra valdomas galinio diferencialo blokatorius, „Multi-terrain Select“ sistema.

Smagu, kad su tokiu automobiliu nėra baisu važiuoti ten, kur su dauguma padidinto pravažumo automobilių nelabai norisi lįsti. Važiuojant randi kokį įdomesnį keliuką į šoną, ir suki ten, leisdamasis į apylinkių tyrinėjimą. Ir jokios baimės, ar kelias baigsis, ar pasidarys sunkiai pravažiuojamas.

Įveikiant giliomis vėžėmis išvagotas įkalnes ar kitas sunkiau pravažiuojamas vietas (dėl ne dažno važinėjimo įvairiomis bekelėmis), akims atrodo, kad visureigis neturėtų užvažiuoti, tačiau „Land Cruiser“ viską mato ir jaučia kitaip. Atrodo, bijai pervertinti automobilio galimybes, tačiau supranti, kad jis gali dar tiek pat daugiau. Pelkės kelyje nesutikom, todėl pažiūrėti, ar „Land Cruiser“ iš jos išsikapstys, nebuvo progos.

Įveikti kliūtis šiam visureigiui padeda „Multi-terrain Select sistema (MTS)“, kuri turi penkis reljefo režimus: Rock (akmenys), Rock & dirt (akmenys ir dirva), Mogul (kauburiai), Loose rock (palaidi akmenys) ir Mud & sand (purvas ir smėlis). Sistema visureigiui leidžia prisitaikyti prie bekelės sąlygų užtikrinant maksimalų sukibimą ir valdymą.

Važiuojant bekele naudos duoda ir „Multi-Terrain (MTM)“ monitorius, kuris vairuotojui leidžia stebėti aplinką pastebint kelyje po ratais pasitaikančias netikėtas kliūtis. Ekrane mygtuko paspaudimu rodomi šeši keturių išorinių kamerų fiksuojami vaizdai. Neišlipus iš automobilio galima matyti į kokį purvyną yra įpuolę automobilio ratai ir ar šalia yra kietesnis pagrindas, o galbūt koks nors pasislėpęs akmuo ar metalinis strypas.

Ieškoti nuotykių bekelėje galima ir su specialia „Crawl Control“ sistema, kurią pasirinkus užteks tik vairuoti ir mygtuko pagalba reguliuoti automobilio greitį (penkios greičio pozicijos). Sistema pati leis automobiliui lėta eiga „ropoti“ bekele, paskirstydama akceleratoriaus bei stabdžių jėgą. Tiesa, leidžiantis stačia ir nelygaus pagrindo nuokalne ši sistema gana garsiai priverčia veikti įvairius automobilio mazgus. Atrodo, kad tuomet kažkur dugne ir ratuose kažkas lūžta.

Taigi „Toyota Land Cruiser“ patys įvairiausi bekelės iššūkiai nėra baisūs. Atsiranda iššūkis vairuotojui – rasti tokią vietą, kurios šis visureigis nesugebės įveikti ir teks keliauti ieškoti traktoriaus.

Erdvus vidus

Kaip gerai automobilis jaučiasi kelyje bei bekelėje, taip gerai jaučiasi ir vairuotojas bei keleiviai erdviame automobilio viduje. Erdvės ir vietos čia visiems pakanka. Priklausomai nuo versijos, „Land Cruiser“ gali būti komplektuojamas su penkiomis arba septyniomis sėdimomis vietomis.

Mygtukai automobilyje išdėstyti patogiai, viskas pasiekiama ranka ir jokių keblumų nekelia. 17 garsiakalbių „JBL“ garso sistema leidžia mėgautis muzika.

Norint vežti krovinį – bagažo skyrius kartu su nulenktomis galinėmis sėdynėmis gali pasiūlyti net 1930 litrų erdvę.

Salone norėtųsi nebent geresnės medžiagų kokybės, nes automobilis vis gi yra tikrai ne pigus.

Ekonomiškesnis „Toyota Land Cruiser 150“ su nauju 2,8 litro D-4D varikliu ir nauja automatine 6 laipsnių pavarų dėže kainuoja nuo 39 020 eurų, o bandyto modelio kaina siekia 59 970 eurų.

Pabaigai

„Toyota Land Cruiser 150“ tiks tiek žmogui, kuris į bekelę išvažiuoja vieną kartą per mėnesį, norėdamas nuvykti į savo sunkiai privažiuojamą sodybą, tiek tam, kuris yra bekelės profesionalas ir savaitgaliais su bendraminčiais leidžiasi į pačius įvairiausius žygius ten, kur nėra kelio.

Kaip ir buvo minėta, „Land Cruiser“ visur jaučiasi manevringai ir užtikrintai, todėl šis visureigis neturėtų nuvilti nė akimirkai.

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: