You are here

Vokietijos ralio trasose startavo vandeniliu varomas „Toyota Mirai“

Nors 2015 metų Pasaulio ralio čempionato etape Vokietijoje dominavo „Volkswagen“ komanda, pelniusi pirmas tris vietas, tačiau kitas automobilių gamintojas - „Toyota“ - šiame ralyje taip pat sulaukė susidomėjimo dėl visai kitų priežasčių.

„Toyota“ nesivaržė šiame ralyje, tačiau trasoje vis dėl to turėjo savo bolidą, kuris atliko „nulinuko“ vaidmenį visiškai neteršdamas aplinkos. Įdomus sutapimas – nulis teršalų ir „nulinis“ bolidas. Tai buvo vandeniliu varomas „Toyota Mirai“, kuris vienas pirmųjų išmėgino kiekvieną greičio ruožą.

Prie šio automobilio vairo sėdėjo buvęs automobilių žurnalistas ir ralio lenktynininkas Mitsuhiro Kunisawa.

Išvydus trasoje važiuojantį šį „Toyota Mirai“ apėmė keistas jausmas, nes jis skleidė visai kitokį garsą, nei įprasta ralio bolidams. Pats automobilis taip pat įdomiai atrodė bendrame ralio vaizde ir kėlė ralio žiūrovų susidomėjimą.

Vandeniliu varomas „Toyota Mirai“ buvo pritaikytas raliui. Jis turėjo saugos lankus, sportines sėdynes, patobulintus stabdžius, tinkamas padangas. Visa kita buvo standartiška. Variklio patobulinimų nebuvo jokių – tie patys 154 „arkliai“, kurie iki 100 km/h greitį leidžia pasiekti per 9,6 s.

Vokietijoje įsikūręs „Toyota“ gamintojas stengėsi suteikti šiam ralyje dalyvavusiam ekipažui visą reikiamą pagalbą ir įtaisė mobilią vandenilio užpildimo stotelę, kuri per 3 minutes pripildydavo pilną baką vandenilio.

„Toyota Mirai“ jau yra parduodamas Japonijos rinkoje, o artimiausiu metu turi pasiekti ir JAV bei Europos pardavimų salonus. Gamintojas tokį debiutą ralyje pasirinko tam, kad bent kiek supažindintų europiečius su šiuo automobiliu.

Parengė Vytautas Pilkauskas

Automobiliai: