You are here

10 priežasčių, kodėl turbokompresoriai veikia neefektyviai ir genda

  • Turbokompresorius
    Turbokompresorius
  • Turbokompresorius
    Turbokompresorius
  • Turbokompresorius
    Turbokompresorius
  • Turbokompresorius
    Turbokompresorius

REKLAMA

Turbina, turbokompresorius ar „sraigė“ - kaip pavadinsi, taip nepagadinsi. Svarbiausia, kad ši automobilio detalė, užtikrinanti oro patekimą į variklio skyrių ir didesnę variklio galią, ilgai tarnautų ir negestų.

Priežastys, dėl ko genda turbokompresoriai

Faktas tas, kad dažniausiai apie automobilyje esantį turbokompresorių didžioji dalis automobilių savininkų prisimena tuomet, kai jis pradeda skleisti keistus garsus ar kuomet automobilis ima „nebetraukti“ ir jį belieka vežti į autoservisą.

Turbokompresorius

Ką daryti, kad turbinos gedimų būtų galima išvengti arba sumažinti gedimo tikimybę? Atsakymas labai paprastas „Turbinos reiktų nepamiršti taip pat, kaip nepamirštate pilti degalų į automobilio kuro baką“, - paprastą tiesą atskleidžia „Turbo Baltic" specialistai. Štai keletas priežasčių, dėl ko genda turbokompresoriai:

1. Užsikimšęs ilgai nekeistas oro filtras, kuris trukdo turbokompresoriui gauti šviežią orą

2. Nekokybiškos, netinkamos variklio alyvos naudojimas ar skirtingų gamintojų produkcijos maišymas

3. Ilgiau nei rekomenduoja gamintojas nepakeista variklio alyva bei jos filtras

4. Nereagavimas į išmetimo, oro ar kuro sistemos gedimus

5. Alyvos trūkumas variklyje, jos lygio nestebėjimas

6. Šalto variklio „drožimas“ aukštomis apkrovomis

7. Karšto variklio užgesinimas iškart po aktyvaus važiavimo

8. Sugedusių variklio vožtuvų ar žiedų nuolaužos, patenkančios į turbokompresorių

9. Prasto kuro naudojimas, ypač dyzeliniams automobiliams

10. Užsikimšęs išmetamųjų dujų katalizatorius

Automobilių gamintojai vis mažina variklių darbinį turį, o jo galią pakelia sumontuoto turbokompresoriaus pagalba. Automobilių su šiuo mazgu nuolat daugėja, nes didelė dalis naujų benzininių variklių turi turbinas, o naujų dyzelinių variklių be „sraigės" rasti jau nepavyks. Tad žinant šias priežastis, reiktų prižiūrėti savo automobilio turbokompresorius ir nepamiršti atlikti reguliaraus reikiamų variklio sistemos detalių ar skysčių keitimo. Priežiūra yra pigesnė, nei brangiai kainuojantis turbinos remontas.

Sugedo turbokompresorius? Gedimo reikia ieškoti dar ir kitur

Kaip ir visos automobilio detalės, taip ir turbokompresoriai nėra amžini. Jie anksčiau ar vėliau vis tik sugenda. Tiesiog sudyla turbokompresoriaus sudėtinės dalys, kurių spartesnį dilimą dažniausiai gali įtakoti kitų mazgų gedimai ir anksčiau išvardytos gedimų priežastys. Todėl vienareikšmiškai teigti, kad sugedo tik turbokompresorius negalima – gedimo dažniausiai teks paieškoti dar ir kitur.

Taip pat sustabdyti turbokompresoriaus darbą gali ir variklio valdymo blokas. Jis fiksuoja gedimą variklio sistemos mazguose ir stabdo turbinos darbą, apsaugant nuo rimtesnių problemų.

O kad automobilis susidūrė su turbokompresoriaus problemomis, apie tai praneš balti arba melsvi dūmai iš išmetimo sistemos, sumažėjusi trauka, išaugusios kuro sąnaudos, akivaizdus tepalo naudojimas ar atsiradę pašaliniai turbinos garsai.

Reikia atminti, kad turbokompresoriaus gedimas dažniausiai praneša ir apie tai, jog automobilis turi ir kitų techninių problemų, susijusių su varikliu ir kitais jo mazgais.

Turbokompresorių remonto variantai

Bet ką daryti, jeigu vis dėl to sugedo automobilio turbokompresorius? Kaip tai paveiks jūsų piniginę? Žinoma, viskas priklauso nuo gedimo sudėtingumo, reikiamų turbokompresoriaus detalių, automobilio markės ar variklio galingumo.

Pagrindiniai turbinų remonto variantai:

- Brangiausias remonto būdas – senos turbinos keitimas į naują originalią. Naujos detalės kaina yra apie 1000 ir daugiau eurų.

- Sugedusio turbokompresoriaus keitimas į naują, bet neorginalų Kanados gamintojo „Rotomaster“ analogą, kurį Baltijos šalyse atstovauja šis servisas. Kaina šiek tiek brangesnė, nei daugumos Lietuvoje restauruotų turbokompresorių, tačiau turėsite naują daiktą su 24 mėnesių garantija.

- Keitimas į Lietuvoje restauruotą turbokompresorių, kuris ne visuomet bus puikios kokybės dėl dažnai naudojamų pigių kinietiškų detalių.

- Naudoto turbokompresoriaus pirkimas autolaužyne. Tačiau tai yra kaip loterija – pasiseks arba ne. Niekas nežino, kiek ilgai tokia turbina tarnaus.

- Šios srities serviso specialistai sugedusį turbokompresorių gali suremontuoti, o ne restauruoti. Jie pakeičia turbinos šerdį (kartridžą), įdėdami naują gamykloje surinktą ir sureguliuotą šia detalę. Kainos atžvilgiu, tai yra pigiau, nei dauguma Lietuvoje restauruotų turbokompresorių.

Taip pat verta paminėti, kad būna atvejų, kuomet turbokompresoriaus keitimas nėra pagrindinė išeitis, nes jam tvarkingai dirbti savo darbą gali trukdyti kitas automobilio variklio sistemos gedimas, kurį būtina identifikuoti ir pašalinti. Nepašalinus problemos, sukėlusios turbinos gedimą, naujai pakeista detalė netarnaus, kiek jai priklauso ir vėl teks lankytis automobilių servise.

Be to, po turbokompresoriaus remonto ar jo keitimo reikia pakeisti ir tepalus bei oro filtrą.

Susijusios įmonės: Turbokompresoriai

Adresas: 
Savanorių pr. 174R, LT-03153, Vilnius
Telefonas: 
+370 5 200 1545
el. paštas: 
Turbobaltic
Įmonės kodas: 
303109787
Kategorijos: 
Paslaugos: