You are here

„Volkswagen Auto 2000“: Ekonomiškas 1981 metų prototipas

1981 metai buvo tie laikai, kuomet automobilių gamintojai žvelgė į ateitį – 2000-uosius metus.

Tam pagrindas buvo dėl Vokietijos mokslinių tyrimų ir technologijų ministerijos paskelbto projekto - „Auto 2000“, kurio pagrindinis tikslas buvo sukurti ekonomišką ateities automobilį.

Gamintojai privalėjo sukurti pilnai veikiantį prototipą, kuris galėtų vežti mažiausiai keturis žmones ir daugiau nei 400 kg bagažo. Taip pat jie turėjo pasižymėti ir ekonomiškumu.

Projekte dalyvavusi „Volkswagen“ kompanija sukūrė trijų durų hečbeką, pasižymėjusį puikia aerodinamika – oro pasipriešinimo koeficientas buvo Cd 0.25.

Trys ekonomiški varikliai

„Volkswagen Auto 2000“ galėjo būti aprūpintas su vienu iš trijų variklių. 1,2 litro trijų cilindrų dyzelinis variklis su turbina generavo 53 AG ir 97 Nm galią ir iki 100 km/h greitį leido pasiekti per 18,2 s. Maksimaliai automobilis galėjo įsibėgėti iki 161 km/h.

Žvelgiant į tokius duomenis per šių dienų prizmę – atrodo gana prastai, tačiau turint omeny tuos metus, tai gana geras rezultatas dyzeliniam agregatui.

Variklis buvo suporuotas su penkių laipsnių mechanine transmisija (4+E), kurios itin ilga, penktoji pavara buvo skirta ekonomiškam važiavimui. Kuro sąnaudos su 53 AG varikliu siekė vos 4,2 l/100 km. Su pilnu kuro baku buvo galima įveikti 1400 km atstumą.

Kitas variklis - tai 1,2 litro turbo dyzelinis agregatas su 60 AG ir 116 Nm galia, sujungtas su ta pačia greičių dėže. Jis leido 100 km/h greitį pasiekti per 15,8 s, o maksimaliai įsibėgėti buvo galima iki 186 km/h. Kuro sąnaudos sudarė 4,6 l/100 km.

Abi dyzelinės versijos turėjo „Start-Stop“ sistemą, kuri išjungdavo variklį tuomet, kai jis dvi sekundes dirbdavo laisvu režimu, o įjungdavo tuomet, kai būdavo įjungiama pavara.

Trečiasis buvo 1,0 litro keturių cilindrų motoras su turbokompresoriumi. Jo pajėgumas siekė 75 AG ir 106 Nm. Galia į priekinius ratus buvo perduodama per keturių laipsnių automatą. Šimtui kilometrų kelio reikėjo 7,9 litro benzino.

Passat B3“ gavo prototipo „veidą“

Kuriant „Auto 2000“ modelį „VW“ panaudojo „Golf“ platformą. Prototipo ilgis buvo 401 cm, plotis - 167 cm, o aukštis – 135 cm. Viso automobilio svoris buvo apie 780 kg. „VW Auto 2000“ į žemę rėmėsi 13 colių ratlankiais su specialaus dizaino ratų gaubtais, mažinančiais oro pasipriešinimą.

Įdomu tai, kad 1988 metais pristatyto trečios kartos „Volkswagen Passat B3“ dizainas buvo sukurtas pagal šį prototipą.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Taip pat skaitykite apie Mercedes-Benz projektą: Mercedes-Benz Auto 2000

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kategorijos: 
Automobiliai: