You are here

Pijus: Nuo vaikystės buvo svajonė turėti „VW Golf Mk1“

  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Luko Misiūno nuotrauka
    VW Golf Mk1/Luko Misiūno nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1 Kamei/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1 Kamei/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka
    VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka

Iš viso pasaulyje buvo pagaminta beveik 7 milijonai pirmos kartos „Volkswagen Golf“, todėl nenuostabu, kad pasaulyje šis automobilis buvo smarkiai paplitęs.

Šis „Volkswagen“ modelis, kuris skaičiuoja jau daugiau nei keturiasdešimt metų, vis dažniau atsiduria įvairių automobilių entuziastų rankose, kurie juos pilnai restauruoja ir padaro parodinio lygio, lyg ką tik išriedėjusius pro gamyklos vartus.

Lietuvoje taip pat yra ne vienas išpuoselėtas pirmos kartos „VW Golf“. Tačiau Pijus iš „Montage Garage“ dirbtuvių vairuoja pirmos kartus „Golf“, kuris yra vienetinis tiek Lietuvoje, tiek visose Baltijos šalyse. Tai „Kamei Golf“ replika.

VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kamei Golf Mk1

1977-1980 metais specialiai sukurtas „Kamei Golf“ lenktyninis automobilis dalyvavo įvairiose žiedinėse lenktynėse Vokietijoje (1977-1979) bei JAV (1980). „Kamei Golf“ tuomet buvo laikomas greičiausiu „Golf“ planetoje.

Kaip 2012 metais „Kamei“ rašė spaudos pranešime, pasaulyje 2012 metais tik keturi žmonės buvo pasigaminę „vienas prie vieno“ lenktyninio automobilio kopijas (Anglijoje, Čekijoje, Australijoje ir Vokietijoje). Tiesa, vokiečio automobilis tuomet dar neturėjo originalaus lenktyninio variklio.

Šiuo metu pasaulyje galbūt yra ir daugiau žmonių, turinčių šio automobilio pilnų ar ne visai pilnų kopijų.

Du projektai viename automobilyje

Smagu, kad vienas toks automobilis yra ir Lietuvoje. Pijaus „Golf“ į identiškų kopijų sąrašą nepaklius, nes tai nėra identiška lenktyninio automobilio replika, tačiau jo išorė viską atitinka.

Įdomu tai, kad šis pas Pijų atsidūręs „Golf“ ne iškart tapo tokiu, koks yra dabar. Galima sakyti, kad jo automobilis „išgyveno“ du projektus. Pradžioje jis buvo tvarkingas, geltonas, bet tuo pačiu ir išskirtinis, akį džiuginantis automobilis, kurį buvo galima sutikti daugelyje automobilių mylėtojų renginių.

VW Golf Mk1/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tačiau 2015 metais jis įgavo visiškai naują išvaizdą, dar daugiau išskirtinumo ir sulaukė dar daugiau dėmesio.

Tai „Montage Garage“ dirbtuvėse gimęs projektas, bet apie viską nuo pradžių.

Pijau, ar šį „Golf“ pirkai dėl to, kad iš anksto ruošeisi iš jo daryti projektą?

„Golfas“ buvo pirktas kaip antras projektas. Jau anksčiau buvau nusipirkęs „BMW E30“, kurio kėbulas jau buvo ruošiamas dažymui, varikliui padarytas kapitalinis remontas.

Tačiau vieną dieną mano senelis pasakė, kad viename kaime yra pirmas „Golfas“. Iškart galvoje atsivertė visi tie vokiški automobilių žurnalai su „pirmais perdarytais golfais“. Nuo vaikystės buvo svajonė būtent tokį turėti. Todėl nieko ilgai nelaukęs nuvažiavau apžiūrėti šio automobilio. Nuvažiavau, apžiūrėjau ir iškart nupirkau. Jis nebuvo surūdijęs, bet matęs kaimiško gyvenimo.

VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka

Nuo ko prasidėjo „Golf“ tobulinimo darbai?

Buvo daug apmąstymų, ką su juo daryti. Visą vasarą jis dar prastovėjo nejudinamas. Tada nusprendžiau parduoti „E30“. Prasidėjo „Golf“ atstatymas iš leisgyves jo stadijos. Kėbulas, važiuoklė, salonas, ratai, po truputi viskas susidėliojo į vieną geltoną visumą. Nuo pirmųjų darbų iki paskutinių geltonos spalvos gyvavimo dienų praėjo 3 sezonai, o po to mano automobilis pavirto į tai, ką matote dabar.

Kas paskatino imtis „Kamei Golf“ kopijos gamybos?

Visų pirma sugalvojau atsisiųsti arkas su priekiniu spliteriu. Seniai buvau svajojęs apie tikrą tokį „Mk1“ kaip „Kamei“. Tiesiog užbūrė tos „old school“ nuotraukos.

VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka

Kas sunkiausia buvo naujo projekto kūrimo procese?

Sunkiausia dalis buvo su priekiniu spliteriu. Kai parsisiunčiau jį ir pridėjau prie kėbulo, visur buvo nežmoniško dydžio tarpai. Turbūt jis buvo blogai pagamintas, bet per gerą savaitėlę viskas buvo beveik iš naujo padaryta ir suleista su kėbulu. Sparnus ir galines arkas taip pat reikėjo pritaikyti. Tačiau nieko nėra nepadaromo. Beje, su dažymu turėjau dar daugiau darbo.

Kaip vyko darbų eiga?

Visų pirma, kaip ir sakiau, buvo taikytos visos dalys prie kėbulo. Tada prasidėjo paruošimas dažymui.

Sunkiausias etapas buvo susiklijuoti visas juostas pagal tikruosius „Kamei“ juostų matmenis. Gal daug kas sakys, kad tai paprasta, bet stengiausi daryti viską idealiai, kad nebūtų prie ko prikibti. Iš tikrųjų daug kas galvoja, kad automobilis apklijuotas plėvele. Prieina ir bando atplėšt. Deja, jis neapklijuotas - jis dažytas, ir į tai įdėta nemažai darbo.

VW Golf Mk1/Asmeninio archyvo nuotrauka

Automobilis dažytas pagal originalius „Kamei“ spalvų dažų kodus. Dažoma buvo dvi dienas paskubomis, kad dažai neperdžiūtų. Pirmiausiai buvo dažoma raudona spalva, tada geltona, paskui oranžine ir balta. Po kiekvienos spalvos dažymo reikėjo visą mašiną perklijuoti iš naujo. Galiausiai sekė kelių sluoksnių lakavimas. Tada sekė surinkimas ir pirmas „Show Off“ 2015 metų vasaros sezono atidarymo renginyje - „Freshfit 2015“.

Kiek laiko trūko visi naujo projekto darbai?

Tiksliai nepamenu, bet apie 3-5 mėnesius su visais dažymais ir t.t.

Ar padėjo, kas nors prie šio projekto?

Kaip suprantate, be draugų ir šeimos tokie dalykai sunkiai įgyvendinami. Vieni palaikė emociškai, kiti padėjo dažymo procedūroje, kiti padėjo gauti detales, bet dauguma darbų atlikau pats.

Kaip žmonės reaguoja į tokį automobilį gatvėje?

Kaip ir minėjau, dauguma prieina ir bando atlupti plėvelę, kurios nėra. Kiti šypsosi pamatę, dar kiti nori nusifotografuoti prie jo. Vasarą, mieste, buvo priėję JAV kariai, klausinėjo apie mašiną, domėjosi ja, atliktais darbais ir pan. Iš tikrųjų istorijų galima daug pripasakoti, bet visos netilps į tekstą. Be to, automobilis labai patinka vaikams. Būna, kad mažos mergaitės jį pamato, staiga sustingsta, o tada pradeda šokinėti iš džiaugsmo.

VW Golf Mk1 Kamei/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ar dažnai su šiuo automobiliu važinėji?

Dažniausiai važinėju savaitgaliais arba kai geras oras, bet daugiau laiko jis praleidžia garaže.

Ar varikliui yra atlikta kokių nors modifikacijų?

Variklis, tai 1,9 TDI su originaliais viduriais. Keistas velenėlis, sudėtos sportinės vožtuvų spyruoklės, pralaidesni kuro purkštukai, „GTB2566VK“ turbokompresorius. Kol kas nėra atlikti programavimo darbai, tai nei stendo kreivių, nei tikslių skaičių nežinau. Tikiuosi, kad turėtų būti virš 200 AG.

Kokių dar planų yra šiam tobulam automobiliui?

Tobulų sunku rasti pas mus Lietuvoje. Prie kiekvieno galima prikibti, kad ir dėl smulkmenos. Su šiuo galvoje dar daug įvairiausių minčių, todėl viskas pasimatys su laiku.

Parduotum šį automobilį?

Taip, parduočiau, jeigu atsirastų tikrai rimtas klientas ir pasiūlytų realią sumą už visą galvos skausmą, kurį jis suteikė kūrimo stadijos metu.

Nebuvo noro atidėti projektą į šalį?

Noras viską atidėti kitam sezonui buvo, bet čia daugiau įtakos padarė finansinės problemos. O šiaip norėjosi kuo greičiau pamatyti galutinį vaizdą.

VW Golf Mk1 Kamei/Asmeninio archyvo nuotrauka

Galbūt turi planų parodyti šį automobilį užsienio renginiuose?

Planų su šiuo automobiliu dar daug. Bandysiu kitą sezoną ir kažką užsienyje nustebinti. Kadangi toks automobilis Baltijos šalyse vienintelis, tai turbūt jis daugeliui patiks.

Ar nesigaili, kad pardavei „BMW E30“, nes šie automobiliai dabar ant bangos?

Tikrai nesigailiu. Keletas draugų turi „E30“ ir tokiu jau sunku būtų prilygti, todėl pasirinkau „VW Golf Mk1“. Tuo metu, kai pradėjau jį restauruoti, dar nebuvo toks pirmų „Golfų“ bumas kaip dabar. Taigi ir šios markės automobiliai pradeda po truputi įgauti vis didesnę vertę ir vis didesnį automobilių entuziastų susidomėjimą.

Ar yra kitas koks nors svajonių automobilis, kurį norėtum panašiai „nuo nulio“ restauruoti?

Taip, yra kita svajonė, ir ne viena. Kažkada labai norėjau seno „vabalo“ iki 1960 metų, o dabar metams bėgant svajonės keičiasi. Dabar labai norisi „Porsche 964“, ir susidėti „RWB“ apdailas, bet aišku, čia tik svajonė. Toks automobilis galėtų būti ir visiškai prasto stovio. Restauruoti kėbulą bei atlikti kitus darbus problemų visiškai nebūtų, nes tokie darbai yra mano hobis ir viską galiu atlikti pats ar į pagalbą pasitelkęs savo kolegą.

Kviečiame apsilankyti „Montage Garage“ dirbtuvių „Facebook“ paskyroje: Montage Garage

VW Golf Mk1 Kamei/Asmeninio archyvo nuotrauka

Autorius Vytautas Pilkauskas

Galbūt jūs irgi turite įdomų mylimą automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Pasidalinkite! Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Kategorijos: 
Automobiliai: