You are here

Alfa Romeo Giulia: Sutvertas vairavimui

  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Alfa Romeo Giulia“ buvo vienas laukiamiausių 2016 metų automobilių. Italų gamintojas sugebėjo sukelti tokį šurmulį, kad šio modelio laukė ne tik markės gerbėjai, bet ir visas automobilistų pasaulis. Kaip gi pavyko sukurti tokią intrigą ir beprotišką susidomėjimą?

Quadrifoglio Verde

Viskas gana paprasta. Pradžia buvo įspūdinga ir netikėta, nes gamintojas naująjį „Giulia“ modelį pirmiausia pristatė pačios galingiausios versijos - „Quadrifoglio Verde“, turinčios 510 AG ir 600 Nm galią. Sedano pagreitis iki 100 km/h yra vos 3,9 sek., o maksimalus greitis siekia net 307 km/h. Išgirdus tokius techninius duomenis turbūt ne vienam ant kaktos iššoko akys, o žinia, kad toks „Alfa Romeo“ ruošiamas produkcijai, privertė dar stipriau plakti širdis.

Visas internetas tuo metu tiesiog sprogo nuo tokios šio automobilių gamintojo žinios. Keturi varomi ratai. Kartu su „Ferrari“ inžinieriais projektuotas variklis. Įspūdingas pagreitis. Didžiulis maksimalus greitis. Deklaruotas itin puikus valdymas. Įspūdingas interjeras. Rekordiniu greičiu įveikta Niurburgringo trasa. Seksuali išorė. Ryškiai raudona spalva. Variklio garsas. Visa tai ir dar daugiau vertė laukti šio automobilio pasirodant gyvai.

„Alfa Romeo“ su šiuo galinguoju modeliu žengė lyg Feniksas, pakilęs iš pelenų. Tikrai taip, nes italų automobilių gamintojas gana seniai buvo taip aptarinėjamas ir analizuojamas viešojoje erdvėje. Paskutiniai didesni susidomėjimai „Alfa Romeo“ buvo tuomet, kai dienos šviesą išvydo ribotos serijos „8C“ superautomobilis bei „4C“ kabrioletas. Ir praktiškai viskas. Naujienų apie „Alfa Romeo“ labai trūko.

Naujasis „Giulia Quadrifoglio Verde“ įsiveržė su tokia jėga, kad dar net ir dabar neatslūgsta susidomėjimo šiuo automobiliu banga.

„Alfa Romeo“ metusi pagrindinį kozirį, tik vėliau atskleidė ir kitas kortas. Tai yra – žemiškesnes „Giulia“ versijas. O juk dažniausiai būna taip, kad įvairūs gamintojai pirmiausia pristato paprastą modelio versiją, o tik po kurio laiko išleidžią ir „karštąjį“ jos variantą. Italai šįkart pasielgė priešingai ir jie tikrai atliko teisingą ėjimą.

Pirmas įspūdis

Šįkart apžvalga bus ne apie „Quadrifoglio Verde“, bet apie ne ką mažiau įdomią dyzelinę „Giulia“ versiją, kuri taip pat sugebėjo nustebinti ir palikti dar iki šiol nesudilusius įspūdžius. Tikriausiai jie niekada ir nedings - bent jau ta akimirka, kuomet su naujuoju „Giulia“ buvo privažiuotas pats pirmasis posūkis ir atliktas pats pirmasis manevras vairu. O TAIP! Tai buvo kažkas nerealaus ir retai patiriamo. Vos vieną kartą pasukus vairą, iškart supratau, kad su šiuo automobiliu laukia labai įdomus laikas. Pirmas įspūdis buvo teisingas.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Taip pat galima apibūdinti ir automobilio išvaizdą. Pirmas įspūdis puikus. Tai kaip meilė iš pirmo žvilgsnio, kuomet jau nuotraukose pamatyta „Giulia“ ne tik sužavėjo, bet ir pakerėjo. Iškart prasidėjo jos linijų tyrinėjimas akimis, o išvydus šį italų kūrinį gyvai – jau ne tik akys, bet ir rankos ėmė glostyti kėbulo iškilimus, o galiausiai jos nenorėjo paleisti tvirtai laikomo vairo.

„Alfa Romeo Džiulija“ turi viską: puikų kūną, nuostabias akis, puikią širdį ir ausis užburiantį garsą (QV). Todėl ją galima pamilti iš karto.

„Giulia“ kaip mūza, tiesiog automatiškai įkvepianti gražiai apie ją kalbėti be perstojo.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Būtent šią akimirką sugrįžkime šiek tiek atgal ir pagalvokime, ar šis automobilis būtų sulaukęs tiek dėmesio iš visuomenės, gražių žodžių ir viso kito gėrio, jeigu „Alfa Romeo“ pirmiausia būtų pristačiusi paprastą, dyzelinį variantą. Taip, nauju modeliu susidomėjimas būtų buvęs nemažas, juk „Alfa Romeo“ ne dažnai pademonstruoja ką nors naujo, tačiau pirmiau parodyta „Quadrifoglio“ versija pridėjo daug pridėtinės vertės būsimai „Giulia“ sėkmei.

Skirtas vairavimui

O ar toji žemiška dyzelinė versija gera? Atsakymas taip – tai automobilis, sukurtas vairavimui ir nuostabių pojūčių patyrimui. Ir visai nesvarbu, kad po variklio dangčiu plaka dyzelinė širdis.

Ką duoda išorė? Ji neturėtų atsibosti. Pažvelgus į automobilį - akys visada džiaugsis, o širdis bus pamaloninta tuo faktu, kad vairuojate iš ties įspūdingą mašiną, kurią gatvėje visuomet palydi ir kitų eismo dalyvių akys. Žmonės šį automobilį pastebi ir į jį atsisuka. OK. Apie išvaizdą pasistengsiu daugiau nebekalbėti, kad ir kokia graži yra ši „Giulia“.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Lipam į vidų, čiumpam vairą ir lekiam ten, kur daug posūkių ir kalnelių – taip tai kelias pro garsiuosius „bobutės kalnelius“ bei vadinamoji „Biržinka“. Sukioti vairą šių kelių vingiais buvo vienas malonumas, atrodė, kad daugiau nesinori nieko, o tik vis sukti ir sukti vairą, tai į dešinę, tai į kairę, vėl į dešinę, stipriau į dešinę, vėl ištiesint, ir tada staigiai į kairę, o po akimirkos jau vėl į dešinę. O prie viso to malonumo dar ir akceleratoriaus pedalas gerai reaguoja į paspaudimus ir sugeba įnešti dar daugiau harmonijos į visą šį nuostabų vairavimo procesą.

Pasikartosiu, bet „Giulia“ tikrai sukurta vairuoti. O jos vairas, kuris dar ir šildomas, limpa rankose, jo nesinori paleisti, nes kiekviena vairu perduodama komanda į ratus, net ir kokia ji menka bebūtų, yra suprantama tiksliai. Net imi stebėtis, kad automobilis taip gerai gali klausyti vairuotojo. Žinoma, tam įtakos dar turi ir tai, kad varomas „Giulia“ yra galine ašimi, taigi priekiniai ratai įdarbinti tik puikiai atliekamose vairavimo pareigose.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Į kelią „Giulia“ yra įsikibusi tvirtai, posūkiuose nelinguoja, stabiliai juose išsilaiko. Stabdžiai veikia efektyviai. Vairuojant ją – važiuoklė dirba tvarkingai, neskleidžia pašalinių garsų ir nėra per kieta. Pažvelgus į „Giulia“ iš apačios, matosi, kad pakabos detalės yra masyvios, o vairo kolonėlė yra maksimaliai ištraukta į priekį ir įkomponuota prieš variklį.

Suvokiškėjęs vidus

Sėdėsena šiame automobilyje yra žema, čia jaučiamasi kiek kitaip nei kituose automobiliuose. Sėdynės patogios, važiuojant nevargina. Pavaros jungiamos sklandžiai, vis gi „Giulia“ naudoja gerai žinomą ir pagarbą užsitarnavusią ZF greičių dėžę, sutinkamą BMW markės automobiliuose.

Beje, ir pats „Giulia“ interjeras primena labiau vokišką nei itališką dvasią. Šis italas suvokiškėjo ir viskas viduje atrodo taip, lyg būtų jau kažkur matyta anksčiau. Ypač pavarų perjungimo svirtis. Mygtukai išdėstyti tvarkingai, savo vietose, nieko nereikia papildomai ieškoti. Viduje naudojamos medžiagos kokybiškos, jas malonu liesti. Interjero linijos ir apdailos mielos akiai, skoningos. Viduje dvelkia minimalizmu ir solidumu.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Beje, „Giulia“ solidumas prasideda dar tuomet, kai į rankas paimi jos raktą, kurį galima dėtis iškart į kišenę, nes automobilis užvedamas mygtuku, įtaisytu netradicinėje vietoje – ant vairo. Užvedant vis norėjosi jo ieškoti tradicinėje vietoje, tačiau galiausiai teko priprasti ir pasijausti sėdint lenktynininko DNR turinčiame automobilyje.

„Giulia“ informacijos ir pramogų sistema gana paprasta, valdoma ji ratuku, o vaizdas perduodamas per centrinėje konsolėje įtaisyta ekraną, kuris atrodo kaip stiklas, bet ne jautrus lietimui. Meniu veikia greitai. Viskas gražu ir vėl gi solidu, tačiau kai kam gali norėtis ekrane daugiau spalvų ir grafikos elementų, ypač navigacinėje sistemoje. Kalbant apie technologijas, „Giulia“ jų turi ne itin daug. Konkurentai jį šioje srityje lenkia. Tačiau automobiliui, kuris sukurtas teikti vairavimo malonumą, kino filmai ekrane tikrai nėra būtini. Vairuojant reikia vairuoti, o „Giulia“ yra tas automobilis, kurį ir reikia tik vairuoti, ir vairuoti.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Viduje nepatiko centrinėje konsolėje esanti daiktadėžė su itin dideliu dangteliu. Jį pakėlęs tikiesi, kad po juo ir bus tiek erdvės, tačiau jos gerokai mažiau. O pakeltas didelių gabaritų dangtis nesukelia patogumo, be to, užsidaro jis šiek tiek per kietai.

Abejonių net nekyla, kad vairuotojas automobilyje jausis puikiai, o kaip gi gale sėdintys keleiviai? Sėdintiems gale bus nepatogu tuomet, jeigu vairuotojas bus maksimaliai nuleidęs žemyn savo sėdynę. Keleivio galvai vietos yra, keliams jos taip pat pakanka, tačiau pėdoms jos tikrai mažai ir tas apsunkina įlipimą į galą. Tam dar patogumo nesuteikia ir siauroka įlipimo erdvė.

Greitas, bet taupus

2,2 litro dyzelinis variklis turi 180 AG ir 450 Nm galią, o tai vos 1520 kg sveriančiam sedanui leidžia iki 100 km/h greitį pasiekti vos per 6,8 sek. Rezultatas tikrai džiuginantis ir juntamas kūnu. Važiuojant variklio garsas šiek tiek girdimas salone, tačiau jis nėra erzinantis, priešingai – jo malonu klausytis. Aštuonių laipsnių automatinė greičių dėžė gerai tvarkosi su jai užduodamomis komandomis.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Alfa Romeo Giulia“ turi tris važiavimo režimus, kurie bendrai sudėti į vieną vietą sudaro DNA (DNR) junginį. A režimas skirtas mėgstantiems ekonomiškumą, tačiau taip važiuojant atrodo, kad automobilis yra visiškai „bukas“ ir norisi spausti gazą vis stipriau ir stipriau, kas tikrai neleis automobiliui išlikti ekonomiškam. Pasirinkus raidę N – „Giulia“ tampa aktyvesnė, variklis ima kvėpuoti gyviau – tai idealus pasirinkimas važinėjimui mieste, o panorėjus dar daugiau dinamikos, tereikia įjungti D režimą. Tuomet išsilaisvina visas šio automobilio žavesys ir galia. „Giulia“ yra ir greitas, ir ekonomiškas sedanas.

Paprastasis keliais važiuojant 90 km/h greičiu „Giulia“ pasitenkino 4,9 litro degalų šimtui kilometrų. Magistralėje esant vidutiniam 109 km/h greičiui automobilis naudojo litru daugiau. Važinėjant mieste kuro sąnaudos sukosi apie 8 litrus, o važiuojama buvo su beveik visada įjungtu D režimu – Drive!

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Galu varomas automobilis neleidžia vairuotojui išjungti antipraslydimo kontrolės, taigi vairavimo virtuozai negalės juo pasidžiaugti šimtu procentų, pavyzdžiui, ant sniego.

Brangioji Džiulija

Aha, tai va tokia toji „Giulia“! Net neabejotinai, pagyrimų šis automobilis gavo daugiau nei kritikos. Jis papirko viskuo – pradedant išvaizda ir baigiant vairavimu. Tokių ryškių, iš bendros masės išsiskiriančių automobilių labai reikia gatvėse. Jie juk nuspalvina gyvenimą.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Dar dabar prisimenu tą akimirką, kai trumpam sustojus prekybos centro „Panorama“ aikštelėje, vyrukas pamatęs šį automobilį iškart garsiai sušuko savo draugams: „Oooooo, Džiulija!!!!“ Jau po akimirkos jis klausė, ar galima automobilį nufotografuoti telefonu, o dar po sekundės jis konstatavo faktą, kad tai ne „Quadrifoglio“ versija, tačiau vis tiek liko patenkintas pamatytų reginiu, kuris iš jo galvos tikriausiai nedingo visą vakarą, o kartu su juo buvę draugai tikriausiai penkis ar aštuonis kartus išgirdo „Giulia“ techninius parametrus ir koks nerealus yra šis automobilis.

Nors ir su trūkumais, bet tai tikrai puikus automobilis. Jo kaina nemaža – bandytas modelis kainuoja 42 000 eurų (pradinė kaina yra nuo 33 500 eurų), bet malonumai pigūs nebūna.

Alfa Romeo Giulia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: