Dacia Duster: buvo geras, o dabar dar geresnis
Prisiminkite, ką galvojote apie „Dacia Duster“ automobilius, kuomet jie pirmą kartą debiutavo rinkoje. Tai buvo „pensininkų“ transportu, „kibirais“ pravardžiuojami, nuolat pašaipų susilaukiantys, pigūs, itin paprastos išvaizdos automobiliai. Tačiau nepaisant to, dažniausiai naudojami įvairiuose versluose kaip darbiniai įrankiai, pamažu jie labai smarkiai įsitvirtino rinkoje ir tapo itin mėgiami, bei vis dažniau perkami ne tik kaip įmonės transportas, bet ir kaip privatus automobilis, kurį abar renkasi ne tik pensininkai, bet ir gerokai jaunesni pirkėjai.
Apie šiuos automobilius nuolat verda diskusijos, vis dažniau jais domisi skirtingų amžiaus grupių žmonės, jie nuolat lyginami su kitais automobiliais, akcentuojant kainą – moki mažai, o gauni gana daug. „Duster“ ima patikti vis platesniam ratui žmonių, mąstančių praktiškai, kuriem automobilis reikalingas naudojimui kasdien, važinėjant pačiais įvairiausiais keliais.
Kurioje Europos šalyje bevažiuotumėte, įvairių kartų „Dacia Duster“ kelyje bus sutinkami nuolat. Nenuostabu, nes nuo gyvavimo pradžios iš viso buvo parduota daugiau nei 2.4 milijono šių automobilių.
Modelis buvo pradėtas gaminti 2010 metais, o 2024-aisiais metais Ženevos automobilių parodoje pristatyta trečioji „Duster“ karta, kuri atrodo išskirtinai gerai ir yra labai norima. Galima pusiau rimtai, pusiau juokais teigti, kad po šio modelio pasirodymo prie „Dacia“ salono driekiasi eilės.
Tai tikrai solidus bei praktiškas automobilis už gerą kiekį pinigų.
Naujasis „Duster“ atrodo itin moderniai, pasižymi įdomiomis, akį traukiančiomis kėbulo linijomis, su kampuose įkomponuotais išraiškingais žibintais.
Vidus, kaip ir įprasta „Dacia“ markės automobiliams atrodo paprastai, čia dominuoja minimalizmas. Yra ir ekranas, ir fizinių mygtukų. Džiugu, kad klimato kontrolės valdymas vyksta spaudant mygtukus, o multimedijos sistema yra aiški, paprastai sudėliota, veikia greitai.
Naudojamos medžiagos yra paprastos, bet kokybiškesnės nei ankstesnės kartos modelyje, tačiau itin išrankūs tikrai ras prie ko prisikabinti. Taip, kieto plastiko čia per daug, bet itin dažnai juk ir neliečiame visų plastikinių automobilio detalių.
Interjere yra įdomių, spalvingų dizaino elementų, kurios pagyvina vidų, o vairas su naujuoju logotipu viduryje sukuria gerą bendrą interjero vaizdą.
Prie „Dacia Duster“ vairo patogu, čia daug ergonomikos.
Ankstesniame modelyje ne itin patogios buvo sėdynės (tikriausiai ne visiems). Dabar jos gerokai patogesnės ir jose įsitaisius nebesijaučia keisto nesmagumo nugarai (vėl gi, visų nugaros skirtingos, sėdėjimo įpročiai prie vairo įvairūs, tai kiekvienam viskas gali būti labai individualiai).
Varikliai
Kalbant apie variklius, galimos trys jų versijos. Pirmoji, tai 1.0 litro - benzinas/dujos su 100 AG ir 170 Nm, bei galimybe su pilnais dviem bakais (benzino ir dujų) įveikti gerokai daugiau nei 1200 km atstumą.
Antras - hibridas, kurį varo 4 cilindrų benzininio 1.6 litro ir elektros motoro duetas su 140 AG ir 165 Nm. Komplektuojamas su automatine greičių dėže. Kitos versijos šios opcijos neturi.
Trečias galimas variantas – trijų cilindrų 1.2 litro mild-hybrid versija su 130 AG ir 230 Nm. Pastaroji galima dviejų opcijų: priekiniais arba visais keturiais varomais ratais. Pavarų dėžė – mechaninė.
Dyzelio Lietuvos rinkai nebus.
Skirtumai kelyje
Teko išmėginti tiek hibridą, tiek keturiais ratais varomą mild-hybrid. Nors tai ir tas pats modelis, tačiau abu automobiliai yra skirtingi, skiriasi jų važiavimas.
Visų pirma, 4x4 ratais varoma versija turi 1 cm aukštesnę prošvaisą (217 mm), kitokius bamperius, kas leidžia kopti į statesnius kalnus bei kitokią važiuoklę (skersinė sija čia pakeista į dvi nepriklausomas svirtis).
Visa tai reiškia, kad su tokiu automobiliu galima leistis į gerokai prasčiau įveikiamus bekelės ruožus. Be to, ši versija yra ir komfortiškesnė. Tuo tarpu hibridas yra kietesnis, nes turi gale (bene ant balkio) sumontuotą bateriją, kuri jam neprideda komfortiškumo itin nelygiose, duobėtose kelio atkarpose arba greičiau įveikiant „gulinčius policininkus“. Galinėje dalyje girdisi bumbsėjimas.
Nepaisant to, važiuoklė gerai dirba savo darbą įvairaus pobūdžio keliuose.
Automobilis kelyje jaučiasi gerai. Vairuoti jį smagu. Hibridas turi automatinę greičių dėžę, taigi spaudi gazą ir važiuoji, tuo tarpu keturiais ratais varomas mild-hybrid komplektuojamas tik su mechanine, 6 pavarų dėže. Automatas čia taip pat būtų labai gerai.
Mechaninė greičių dėžė
Prie mechaninės dėžės pradžioje reikia priprasti, nes pavaros yra itin trumpos, ypač pirmoji, ir iškart važiavimas gali nebūti sklandus. Bet pripratus – viskas patampa gerai ir jokių klausimų nekyla. Visa tai dėl to, kad automobilis turėtų geresnes savybes bekelėje.
Pradžioje, ten kur kitame automobilyje jungtumėte antrą pavarą, „Duster“ reikėtų trečios, todėl vadovaujantis šiuo važiavimo principu, sklandaus važiavimo nebus. Visur reikia važiuoti kiek aukštesne pavara. Apskritai, net mieste su automobiliu galima važiuoti 50-60 km/h greičiu, įjungus penktą pavarą, jis nedūsaus, o norint pagreitėti, automobilis gana noriai tai daro, nesiskundžia net ir nepažeminus pavaros. Patarimas, pajudėti iš vietos lengvai galima ir antra bėgiu.
Važiuojant miesto ir užmiesčio keliais, visais ratais varoma versija naudojo 5.5 litro degalų šimtui kilometrų. Tikrai ekonomiška, žinant, kad tai keturiais ratais varomas automobilis. Hibridais degalų naudoja šiek tiek mažiau.
Išvada ir kaina
Trumpai tariant, „Duster“ turi labai daug gerų savybių, sugeba puikiai tarnauti pačiose įvairiausiose situacijose, yra praktiškas, labai aiškus, paprastas, bet geras automobilis už gerą kainą, kuri yra vis tik mažesnė, nei kad automobilio sukuriama nauda.
Prasideda ji nuo 17 690 eurų. Beje, naudotų automobilių rinkoje, „Duster“ sugeba išlaikyti ganą aukštą kainą, kas reiškia, kad automobilis yra vertinamas ir paklausus.
Piniginė vertė yra vienas iš šio automobilio privalumų, vaidinantis didelį vaidmenį, nes pirkėjai gana dažnai nori gauti pigų automobilį, teikiantį daug naudos.
Sumokėjus ne pilnus 18 tūkstančių, galima turėti dujomis varomą, ir degalų išlaidas taupantį gerą variantą. Ar gi ne puiku?
Hibrido kaina prasideda nuo 24 190 eurų, o keturiais ratais varoma versija kainuoja nuo 22 990 eurų. Papildomos komplektacijos opcijų nėra didelė galybė, taigi norint turėti net ir pilnai sukomplektuotą „Duster“, kaina nešaus į aukštumas.