Dakaras 2025: „Dacia Sandriders“ – svajonių komanda?
Visi tikriausiai jau nekantriai laukia 2025 metų Dakaro ralio, kuriame ir vėl startuos būrys lietuvių, bet šįkart ne apie juos, o apie šiame ralyje debiutuosiančią naują komandą „Dacia Sandriders“, apie kurią besidomintys Dakaru jau tikrai girdėjo ne vieną kartą.
Su „Dacia Sandrider“ bolidais Dakare startuos trys ekipažai, kurie jau spėjo susipažinti su technika Maroko ralio metu. Tai Nasseras Al-Attiyah/Édouardas Boulangeris, Cristina Gutiérrez/Pablo Moreno ir Sébastienas Loebas/Fabianas Lurquinas.
Pastarojo ekipažo pilotas, kurį jau galima vadinti legenda S. Loebas sudalyvavo specialioje „Dacia“ diskusijoje, kurioje komandos dizaineris papasakojo apie bolido kūrimo subtilybes, o Sebastien Loebas atsakinėjo į susirinkusiųjų klausimus. Diskusijoje dalyvavo Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Čekijos ir kitų šalių žurnalistai.
Trumpai apie automobilį
„Dacia Sandrider“ yra varomas V6 3.0 litrų twin-turbo varikliu, pasiskolintu iš „Nissan“. Variklio galia 360 AG ir 539 Nm. Važiuoklės eiga – 350 mm. Ratų dydis – 17 colių. Ratų bazė – 3 metrai.
Kaip pasakojo komandos dizaineris, automobilis buvo sukurtas taip, kad būtų maksimaliai viskas optimizuota ir ant jo nebūtų nereikalingų detalių. Kaip matote, automobilis atrodo gerokai kitaip, nei kiti Dakaro ralio bolidai. Kėbulo detalių čia nėra daug.
Kaip ir nėra gaubtų, kuriais būtų uždengti atsarginiai ratai. Jie įdėti į specialias angas automobilio šonuose. Tai leis sutaupyti keleta sekundžių keitimo metu, nes nereikės atidarėti/uždarinėti specialių ratus dengiančių gaubtų.
Negana to, automobilis suprojektuotas taip, kad remonto metu serviso zonoje kuo daugiau laiko būtų galima skirti pakabos ir kitų mechanizmų remontui/keitimui, o ne kėbulų dalių nuėmimui, kurios trukdo prieiti prie pagrindinių mazgų.
Taip pat buvo akcentuotas ir geras matomumas iš ekipažo perspektyvos. Kuriant šį bolidą, tai buvo viena iš užduočių, kad lenktynių metu vairuotojas kuo geriau matytų kelią, nes lenktynės vyksta itin sunkiomis sąlygomis, todėl būtina matyti kuo daugiau vaizdo priekyje, kad pavyktų išvengti netikėtai kelyje esančių kliūčių.
Dar verta paminėti ir tai, kad prietaisų skydas yra modulinis, kuriame prietaisus galima konfiguruoti individualiai pagal kiekvieno ekipažo norus.
Apibendrinant, galima sakyti, kad šis bolidas sukurtas vadovaujantis ne tik sportiškumo, bet ir praktiškumo principais. Čia nėra nereikalingų kėbulo dalių, sugalvota lengva prieiga prie atsarginių ratų, o ekipažas turi labai gerą matomumą. Tai yra vieni pagrindinių naujojo „Dacia“ bolido privalumų, kuriuos pokalbio metu išskyrė ir Sebastien Loebas, pasidžiaugęs, kad tai yra bene visais aspektais geriausias Dakaro ralio bolidas, kurį jam yra tekę vairuoti nuo tada, kai 2016 metais pradėjo savo karjerą šiame dykumų maratone.
Labai įdomu bus stebėti, kaip Dakaro ralyje atrodys naujas žaidėjas - „Dacia Sandriders“ komanda, kuri sudėtyje turėdama tokio kalibro pilotus, pristato save kaip svajonių komanda.