You are here

Geriausias Lietuvos vairuotojas 2013

Iš antro bandymo – ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio

Sekmadienio vakarą, rugsėjo 29 d., Jonavoje, Sąjūdžio aikštėje, finišavo tradicinis „Geriausiojo Lietuvos vairuotojo 2013“ konkursas, kurį jau dvyliktus metus iš eilės drauge su Susisiekimo ministerija, Automobilių kelių direkcija, „Toyota“ ir „Lietuvos geležinkeliais“ rengia šalies žurnalistų autoklubas.

Pagrindinis renginio prizas – Susisiekimo ministro taurė, kurią įteikė viceministras Saulius Girdauskas, ir kelialapis į Ženevos automobilių saloną, duris atversiantį 2014 m. kovą, atiteko konkurso nugalėtojui, Valstybinės įmonės „Regitra“ Kauno miesto Vilijampolės poskyrio darbuotojui Andriui Sinkevičiui, renginio finaliniame etape surinkusiam 166,5 balo.

Konkurso nugalėtojas, kurį šiltai pasveikino renginio organizatoriai, Jonavos rajono savivaldybės meras Mindaugas Sinkevičius ir buvę varžovai, sakė nesitikėjęs tokios aukštumos iš antro bandymo.

Pernai Andrius pirmą kartą dalyvavo geriausiojo vairuotojo rinkimuose ir pelnė penktąją vietą, o šiemet nugalėjo ne tik 30 varžovų finale, bet ir laimėjo atrankos varžybas Alytuje, atvėrusias jam kelią galutinės pergalės link.

„Kova, ypač finale, buvo aštri, o varžovai - verti vienas kito. Todėl labai džiaugiuosi, kad sėkmė nuo manęs šįsyk nenusisuko“, - dar nespėjęs paragauti pergalės šampano iš ką tik jam įteiktos taurės renginio spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“, sakė dvyliktojo konkurso nugalėtojas A. Sinkevičius.

Antrąją vietą iškovojusiam „BTA draudimo“ įmonės darbuotojui vilniečiui Kęstučiui Taškūnui įteiktas prizas – kvietimas į specialius „Toyota GT 86“ bandymus Piarnu (Estija) lenktynių žiede. 

Finale antrosios vietos laimėtojas surinko 162,5 balo.

„Reikėtų tik džiaugtis, tačiau antroji vieta man tarsi užkerėta“, - po finalo guodėsi Kęstutis, antras liekantis jau trijuose iš eilės geriausiojo vairuotojo konkursuose. K. Taškūnas vertas atskiro prizo už ištikimybę renginiui, nes jis yra praleidęs tik vos vieną tokį konkursą, o be to jam gerai žinomas ir pergalės juose skonis.

– Gal jau metas būtų sudėti ginklus, jei nepatekčiau į geriausių konkursantų penketuką ar krisčiau dar žemiau, tačiau antroji vieta tarsi savaime skatina siekti revanšo, todėl aš vis dar čia“, - tarsi teisinosi Kęstutis.   

Surinkęs 150,5 balo trečiąją vietą vietą iškovojo dar vienas Kauno atstovas Mindaugas Bielikas, prieš trejetą metų čia šventęs pergalę.

Mindaugas, kaip ir dauguma kitų finalistų, neslėpė noro iš Jonavos išsivežti Susisiekimo ministro taurę. Tokiam siekiui jį įkvėpė ir pirmoji laimėta figūrinio vairavimo su „Toyota Corolla“ rungtis, už ką į jo taupyklę įkrito pirmieji 37 balai.

Tačiau kova šįsyk buvo tokia atkakli, kad lyderiai keitėsi po kiekvienos rungties. Užtenka pasakyti, kad iš septynių rungčių, tekusių renginio finalistams, dviejų nelaimėjo niekas, todėl itin svarbu buvo nelikti toli nuo rungties laimėtojo.

„Visas viltis palaidojau išlaistęs perdaug vandens vairuodamas „Toyota Hilux“ visureigį“, - savo pasirodymą finale darsyk prisiminė antrosios vietos laimėtojas K. Taškūnas.

Konkursantams šįsyk teko vežti ne tik ant variklio dangčio pritvirtintą sklidiną vandens lėkštę, bet ir parkuoti „Toyota RAV4“ pasikliaunant tik atbulinės eigos vaizdo kamera. Mat visi visureigio langai bei galinio vaizdo veidrodėliai buvo užklijuoti popieriumi, o iš vidaus šis gražuolis tokioje rungtyje panašėjo į tanką...

Renginio finalistams teko praktiškai pademonstruoti ir pirmosios medicininės pagalbos įgūdžius, ir prieš leidžiantis į kelionę aptikti seno automobilio defektus, ir nepriekaištingai parengti kelionei dviratį pagal visus eismo taisyklių reikalavimus tiek šviesiu, tiek tamsiu paros metu, ir savo žinias bei orientaciją pademonstruoti protų mūšyje, į kurį itin aktyviai įsijungė ir finalą stebėję žiūrovai, kurie konkurso įskaitoje nesivaržė.

Paskutinė rungtis tikrą perversmą sukėlė moterų įskaitoje. Jos nugalėtoja tapusi bei pralenkusi daugelį vyrų triumfavo vilnietė Jovita Danienė, laimėjusi dailiosios lyties atstovių įskaitą ir išsivežusi renginio organizatoriaus, Lietuvos žurnalistų autoklubo taurę, skirtą „Geriausiai Lietuvos vairuotojai 2013“.

Antrąja moterų įskaitos prizininke tapo vilnietė, kasdien autobusą vairuojanti Dainė Ribokienė, kurią kolegės prieš šią rungtį jau buvo linkusios sveikinti su pergale. Tačiau Dainė protų mūšyje Jovitai pralaimėjo net 8,5 balo, o kartu - ir palaidojo viltis vadintis geriausia vairuotoja.   

Trečiąjį moterų įskaitos garbės pakylos laiptelį užėmė uostamiesčio atstovė, šventusi pergalę Klaipėdos zonoje Milda Skirkaitė.

Šiemetinės geriausiojo vairuotojo paieškos pasižymėjo ne tik atkaklia kova, bet ir gausybe naujovių, kurias palankiai priėmė renginio dalyviai. Pirmąsyk konkurso zoniniai etapai aplenkė sostinę, Kauną ir keletą kitų didesnių miestų, o galimybe iš arčiau pažvelgti į renginio užkulisius džiaugėsi rajonų gyventojai, pirmąsyk konkursas vyko ne uždarose erdvėse, o miestų centrinėse gatvėse bei aikštėse.

„Pasistengėme, kad konkursas būtų gyvas ir įdomus, o ne dar vienas eilinis žinių patikrinimas nusprendusiems jame dalyvauti. Todėl įtraukėme pačių įvairiausių klausimų ir pateikėmė tikrai įdomių figūrinio vairavimo užduočių, - sakė konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. – Manau, jog daugeliui jonaviečių ar miesto svečių neišdildomą įspūdį paliko slalomas su šalies automobilių ralio čempiono Dominyko Butvilo vairuojama „Toyota GT 86“ ir kitos atrakcijos“.

Pasak nugalėtojams ir prizininkams apdovanojimus įteikusio Susisiekimo viceministro S. Girdausko ir Jonavos mero M. Sinkevičiaus, bene svarbiausia, kad tradicinio konkurso dalyviai tokiuose renginiuose įgauna naujos patirties ir ją noriai paskleidžia draugams bei artimiesiems, skatindami ir juos saugiau elgtis gatvėse ir užmiesčių keliuose.

Penktasis etapas Radviliškyje

Šeštadienį (rugsėjo 28 d.) Radviliškyje įvykusiose penktojo etapo batalijose paaiškėjo paskutinis finalininkų šešetukas.

Kadangi šiemet zoninės atrankos varžybos nebuvo rengiamos nei Vilniuje, nei Kaune, nei kituose didesniuose Lietuvos miestuose, išskyrus nebent Klaipėdą, Radviliškyje tarp pretendentų į geriausiojo vairuotojo titulą matėsi ir sostinės, ir Panevėžio, ir Šiaulių bei kitų miestų ir miestelių atstovų.

Radviliškiečiai pasirodė beesą itin svetingi, visą nugalėtojų garbės pakylą užleidę atvykėliams.

Ant aukščiausiojo jos laiptelio po teorinės dalies ir dviejų konkursinių praktinio vairavimo varžybų kopė ne pirmus metus šiuose konkursuose jėgas bandantis Darius Simutis iš Skuodo, kuris, teorinėje dalyje padarytas klaidas pavertus baudos sekundėmis ir pridėjus abiejose trasose sugaištą laiką, pasiekė 2 min. 22,86 sek. bendrą rezultatą.

Antrąją vietą užėmė vilnietis Aurelijus Dailidonis, užfiksavęs 2 min. 38,35 sek. rezultatą. Aurelijus buvo absoliučiai greičiausias trasoje vairuodamas „Toyota RAV4“ visureigį ir neblogai pasirodė teorinėje dalyje, nors prie „Toyota Corolla“ vairo gavo net 30 sek. baudą.

Vos akimirka nuo antrojo prizininko atsiliko trečiąją vietą Radviliškyje laimėjęs panevėžietis Marius Goštautas, kurio laikas – 2 min. 38,65 sek.

Marius pranoko dar vieną Panevėžio atstovą Virginijų Kaušakį (2 min. 53,44 sek.) bei paskutinįjį kelialapį į konkurso finalą iškovojusį ir etapo šeimininkų garbę apgynusį radviliškietį Aurimą Šablinską, kurio laikas – 3 min. 07,97 sek.

3 min. 52,90 sek. laiką Radviliškyje parodžiusi sostinės atstovė Jovita Danienė tarp paskutiniojo atrankos etapo dalyvių liko vienuolikta, tačiau ir ji džiaugėsi galėsianti varžytis konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2013“ finale. Mat pagal renginio nuostatus iš kiekvieno etapo į finalą patenka po penkis geriausiai pasirodžiusius dalyvius ir po vieną dailiosios lyties atstovę, jei ji ir nepatenka į tą penketuką.

Ne tik renginio organizatoriai, bet ir patys dalyviai bei žiūrovai dėkojo miesto savivaldybei, viešajai policijai, geležinkeliečiams ir net vietos saviveiklininkams, kurių atstovės Ema ir Julija slalomo trasoje savo dainomis drąsino konkurso dalyvius, ir kitiems, nepagailėjusiems pastangų, kad etapo varžybos geležinkelininkų mieste taptų tikra švente.

Renginį atidarė ir konkurso dalyvius pasveikino Radviliškio savivaldybės meras Darius Brazys, o jo įsteigtą prizą geriausiam eismo taisyklių žinovui išsivežė iš Mažeikių atvykęs Darius Jonaitis, kuriam tik apmaudi nesekmė pirmojoje slalomo rungtyje užkirto kelią į konkurso finalą.

Radviliškio geležinkelininkai visiems konkursantams pasiūlė puikią nekonkursinę atrakciją – lenktynes drezinomis. 

Antrasis etapas Alytuje

Ilgametė patirtis automobilių lenktynių trasose, iškovotos krūvos prizų varžybose dar anaiptol nereiškia, kad esi geriausias vairuotojas. Šią aksiomą dar kartą įrodė sekmadienį (rugsėjo 15 d.) Alytuje vykęs antrasis konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ atrankinis etapas.

Tarp užsiregistravusių dalyvių nesunkiai buvo galima atpažinti ne vienus metus ralio, žiedo „Fast Lap“ ar „Baja“ varžybose dalyvaujančius lenktynininkus Ąžuolą Žadeiką, Vytautą Bilinską ir kitus. Be jų Alytuje varžėsi ir 2011 metų šio konkurso nugalėtojas, vairavimo mokyklos darbuotojas Mindaugas Bielikas.

Kaip ir pirmajame konkurso etape, šeštadienį įvykusiame Druskininkuose, visiems užsiregistravusiems dalyviams reikėjo pademonstruoti teorijos žinias, paskui du kartus įveikti trasą figūrinio vairavimo varžybose.

Po teorinių žinių patikrinimo, kuriame daugiau lėmė ne tik Kelių eismo taisyklių (KET) žinojimas, bet ir elementarių logikos dėsnių supratimas, konkurso dalyviai stojo prie starto linijos ir bandė jėgas slalomo trasoje.

Kai kurie čia pernelyg karščiavosi, kai kurie aiškino tiesiog nespėję susipažinti su visiškai naujais automobiliais, todėl netikėtumų nestigo. Štai V. Bilinskas gana lėtoje ir ankštoje slalomo trasoje nusprendė važiuoti naudodamas rankinį stabdį (tai leidžia efektyviau „nurauti“ nuo asfalto galinę mašinos dalį ir kuo arčiau apvažiuoti kūgelį).

Sprendimas pasiteisino, ir jis pasiekė absoliučiai geriausią trasos įveikimo laiką, artimiausią varžovą aplenkęs bent 4 sekundėmis. Tačiau nuvertęs 2 kūgelius gavo 20 sekundžių baudą ir, rodos, visos pastangos nuėjo perniek. Tačiau, susumavus galutinius rezultatus, paaiškėjo, kad ne visai perniek. V. Bilinskas liko ketvirtas ir pateko į laimingųjų finalininkų penketuką.

Tuo tarpu Ą. Žadeikai pasisekė mažiau. Šaunus ralio meistras, pastaruoju metu kartu su Arūnu Lekavičiumi daugiau lenktyniaujantis Amerikoje, Meksikoje vykstančiose visureigių „Baja“ varžybose, važiavo ramiau ir spręsdamas teorinius uždavinius padarė šiek tiek daugiau klaidų.

Jis užėmė 6 vietą ir liko pirmas už finalininkų borto.

Alytuje geriausiai sekėsi kauniečiui Andriui Sinkevičiui (visų rungčių suma - 1min. 41,69 sek.).

Antras liko šį konkursą anksčiau laimėjęs Mindaugas Bielikas (1min. 43,06 sek.), o trečias – Edvinas Bieliauskas (1min. 48,29sek.). 

Į finalą dar pateko V. Bilinskas (1min.55,93 sek.) ir Modestas Sarneckas (2 min 6,53 sek).

Beje, tikėtina, jog šis į geriausiųjų penketuką patekęs alytiškis labai padėjo savo komandai ir iškart po konkurso vykusiose „Protų mūšio“ kovose.

Geriausiai Alytuje pasirodę konkurso dalyviai susijungė į vieną „Gera komanda“ būrį ir gana lengvai įveikė konkurentus. Nors klausimai toli gražu nebuvo tik iš automobilizmo srities.

Jie tiksliausiai nurodė, kad Alytaus vardas pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose paminėtas 1377 metais, kad „Lietuvos geležinkeliai“ per šių metų aštuonis mėnesius pervežė 3,3 milijono keleivių arba kad pirmąjį hibridinį automobilį dar 1901 metais sukūrė „Porsche“.

Geriausias Lietuvos vairuotojas 2013

Šeštadienį, rugsėjo 14-ąją, prasideda tradicinis konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2013“, kuris jau dvyliktą rudenį paeiliui kviečia vairuotojus atnaujinti teorines žinias bei pasitikrinti praktinius įgūdžius ir kurį kartu su „Toyota“, Susisiekimo ministerija, šalies automobilių kelių direkcija ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ rengia šalies žurnalistų autoklubas.

Renginys pirmą kartą jo istorijoje startuos Druskininkuose. Rugsėjo 14 dieną, 12 valandą, šio miesto T.Kosciuškos gatvėje organizatoriai laukia visų norinčiųjų dalyvauti bei žiūrovų, kuriems žadamas intriguojantis „Proto mūšis“ automobiline tema.

Vienuolikoje iki šiol įvykusių konkursų tobulinosi per 16 tūkstančių žmonių. Tarp jų palyginti ne tik neseniai gavę vairuotojo pažymėjimus, bet ir daugybė sukaupusių prie vairo gana solidžią praktiką, tačiau nestokančių noro nuolat tobulėti ir kelti savo kvalifikaciją. Todėl galima tikėti jų žodžiais, jog geriausio vairuotojo rinkimai - kone tobula galimybė ambicingiems automobilininkams išmokti vairuoti dar geriau.

Stengdamiesi nenuvilti konkurso dalyvių, jo rengėjai kasmet pažeria ne tik įdomių naujovių, bet ir kartu su renginio partneriais paruošia neprastą smegenų mankštos bei praktinio vairavimo pratimų paketą, kurį lukštenti yra ir naudinga, ir nenuobodu.

„Šiemet konkurso dalyvių laukia dvi bene didžiausios naujovės, - sako projekto kuratorius, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. – Pirmą kartą renginio nuostatais neribojamas dalyvių vairavimo stažas ir pirmą kartą konkursą organizuojame ne uždarose erdvėse, o miestų ir rajonų centrų pagrindinėse aikštėse, stengdamiesi renginį labiau priartinti prie dalyvių bei žiūrovų, turėdami tikslą ir juos įtraukti į konkurso aistras“.

Jei anksčiau norintiems dalyvauti konkurse buvo būtinas minimum trejų metų vairavimo stažas, tai šiemet bandyti jame jėgas gali net išvakarėse baigęs vairavimo mokyklą ir gavęs vairuotojo pažymėjimą. Taip siekiama ugdyti jaunų vairuotojų patirtį, praturtinant ją naujais praktiniais įgūdžiais, nes avarijų suvestinėse didžioji itin skaudžių eismo įvykių dalis gula būtent ant pradedančiųjų vairuotojų pečių, kurių stažas vidutiniškai siekia dvejus-penkerius metus.

Konkurso praktinės užduotys, savotiškas protų mūšis vyks miestų centruose iškilsiančiose specialiose palapinėse, kurios turėtų tapti tos dienos ne tik konkursantų traukos centru.

Interneto portalas www.delfi.lt ir radijo stotis FM 99 jau paskelbė konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2013“ dalyvių registraciją, kuri tęsis iki rugsėjo 27-osios. Būsimo konkurso dalyviams keliama vienintelė sąlyga – atsakyti į kelis nesudėtingus klausimus. Iš teisingų atsakymų kompiuteris atrinks greičiausiai atsiuntusių teisingų atsakymų autorius, kurie bus pakviesti į atrankos etapus ir kurių iki finalo šiemet bus net penki.

Pirmasis jų vyks rugsėjo 14 d. 12 valandą Druskininkuose, specialiai konkursui skirtoje erdvėje priešais „Reginos“ viešbutį (T. Kostiuškos g.3).

Antrasis etapas – rugsėjo 15 d. 12.00 val. Alytuje, aikštėje prie Savivaldybės

Trečiasis – rugsėjo 21 d. 12.00 val. Tauragėje, Pilies aikštėje

Ketvirtasis – rugsėjo 22 d. 12.00 val. Klaipėdoje šalia prekybos centro „Studlendas“

Penktasis – rugsėjo 28 d. 12.00 val. Radviliškyje, traukinių stotyje prie paminklinio garvežio

Renginio superfinalas, kuriame paaiškės konkurso nugalėtojas ir prizininkai, rugsėjo 29 d., sekmadienį, 12.00 val bus surengtas Jonavoje, Sąjūdžio aikštėje. Geriausio vairuotojo rinkimų finale dalyvaus po penkis atrankiniuose etapuose geriausiai pasirodžiusius pretendentus į šį garbingą titulą ir po vieną geriausių rezultatų pasiekusią moterį iš kiekvieno etapo, jei daugiau dailiosios lyties atstovių nepaklius į geriausiųjų penketukus.

Finalo, kaip ir atrankinių turų dalyviai, turės atsakyti į teorinius klausimus apie eismą, automobilio techninę sandarą bei atskiras jo sistemas, automobilių istoriją, parodyti savo išprusimą renkantis padangas bei pademonstruoti meistriškumą praktinio vairavimo varžybose.

Kautis renginio finale – jau savaime nemaža garbė, tačiau pasivaržyti dėl čempiono laurų verta ir dėl labai pragmatiškos priežasties. Konkurso nugalėtojų ir prizininkų laukia ne tik įspūdingi prizai - Susisiekimo ministro ir Lietuvos žurnalistų autoklubo taurės, bet ir tokios praktiškos bei egzotiškos dovanos kaip kelionė į Ženevos automobilių saloną, duris atversiantį 2014 m. kovą, savaitgalis su naujausiu „Toyota“ automobiliu ir kitos.

Kategorijos: