You are here

Mazda MX-5 Miata: žaisliukas su charakteriu

  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Tai yra automobilis, kurio aš noriu“, - taip pasakė pirmos kartos „Mazda MX-5“ vyriausias dizaineris Shunji Tanaka. Jo žodžiai buvo labai teisingi, nes šio automobilio norėjo, nori ir norės daugelis.

Lengvo svorio, dviviečio rodsterio „Mazda MX-5 Miata“ gamyba buvo pradėta dar 1989 metais. Ketvirtoji šio galu varomo automobilio karta buvo pristatyta po 25 metų - 2014 m. rugsėjo mėnesį.

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ir nors nuo pirmos iki ketvirtos kartos praėjo ketvirtis amžiaus, tačiau šis automobilis išliko lengvas ir paprastas. Jis tuomet džiugino automobilių entuziastus, senosios modelio kartos tebedžiugina ir dabar, o naujasis rodsteris taip pat yra sukurtas būtent tam, kad visa tai pratęstų toliau.

Ne veltui „Mazda MX-5“ priklauso geriausiai parduodamo sportinio dviviečio rodsterio titulas. Iki 2014 metų buvo pagaminta ir parduota daugiau nei 940 000 šių automobilių visame pasaulyje. Tuo tarpu 2000 metais buvo užfiksuotas Guinnesso pasaulio rekordas, deklaruojantis, kad „Mazda MX-5“ yra geriausiai pasaulyje parduodamas sportinis dvivietis automobilis su kabrioleto kėbulu. Rekordų knygoje puikavosi 531 890 vienetų skaičius.

Lengvesnis ir trumpesnis

Per visus tuos metus naujasis „MX-5 Miata“ tapo trumpesnis ir lengvesnis. Lyginant su pirmos kartos modeliu jis patrumpėjo 35 mm, o lyginant su trečiąja karta – jis tapo 105 mm trumpesnis ir apie 100 kg lengvesnis.

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ketvirtos kartos „Mazda MX-5“ yra 3915 mm ilgio, 1735 mm pločio, 1225 mm aukščio, o jo ratų bazė sudaro 2315 mm. Automobilio svoris priklausomai nuo variklio versijos yra nuo 975 kg iki 1015 kg. Jo svorio nesugebėjo išauginti net ir saugumo sistemos, komforto įranga bei kitos technologijos. Be to, „Mazda“ šiam automobiliui puikiai taiko „kiekvieno gramo strategiją“ ir stengiasi jo neapkrauti nereikalingais komponentais. Kiekvienas jų taip pat yra kruopščiai patikrinimas, ar „nėra priaugęs“ bent vieno nereikalingo gramo.

Energingi varikliai

„Mazda MX-5“ yra siūlomas su dvejais keturių cilindrų „SKYACTIVE-G“ benzininiais varikliais be jokių turbokompresorių: 1,5 litro ir 2,0 litrų. Silpnesnė versija generuoja 131 AG ir 150 Nm galią, o galingesnis motoras sukuria 160 AG ir 200 Nm jėgą. 2,0 litrų variklį turinti versija standartinėje įrangoje dar gauna ir riboto praslydimo diferencialą.

Sakysite mažai? Bet to pilnai pakanka vos toną sveriančiam ir puikų svorio balansą turinčiam automobiliui. Svoris tarp ašių yra paskirstytas idealiai – 50:50.

Šešių pavarų mechaninė greičių dėžė iki 100 km/h greitį silpnesniam varikliui leidžia pasiekti per 8,3 sek., o 160 AG išvystanti versija yra 1 sekunde greitesnė (7,3 sek.).

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kas yra vairavę ankstesnių kartų šį modelį, tikrai patvirtins faktą, kad tai yra nuostabus galu varomas automobilis, leidžiantis patirti puikias emocijas prie vairo bei pajusti su plaukais bandantį žaisti vėją.

Įdomu tai, kad Lietuvoje šis senesnių kartų automobilis yra itin mėgstamas bei išlaiko didelę vertę. Lietuvius dažnai su šiuo automobiliu galima išvysti dalyvaujant įvairiose žiedinėse ar slalomo varžybose, kuriose galu varomas automobilis sugeba puikiai atsiskleisti. Be to, ir jo išvaizda yra nesenstanti ir sugebanti atkreipti dėmesį.

Pažintis su „Premium Sport“

Pažintis su naujuoju „Mazda MX-5“ truko gana neilgai, nes automobilis tik vienas, o norinčių jį išbandyti eilė nusidriekusi, kaip prekybos centruose prieš Kalėdas.

Bet per ne pilną valandą pavyko pajausti automobilio charakterį, tai kaip jis važiuoja, o raktelių grąžinimas buvo pati nemaloniausia savaitės akimirka.

Šiam automobiliui puikiai tinka posakis - „Kartą paragavęs, negali sustot“.

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Testo metu į rankas pakliuvo „Premium Sport“ versija su 2,0 litrų varikliu, kuris turėdamas „vos“ 160 galią, sugeba puikiai ją perteikti galiniams ratams. Pastarieji pasitelkdami šią galią ir 200 Nm sukimo momentą įrodo, kad su vairuotoju daugiau nei toną sveriantis automobilis, yra dinamiškas bei nestokoja elastingumo. Jungiant pavaras, variklis į tai atsako ausiai maloniu tonu, o automobilis su keliu bendrauja gerai.

Sėdint automobilyje jausmas toks, lyg sėdėtum kartinge (gerąja prasme). Vairuotojo vieta patogi, rankos patogiai suima vairą, o prieš akis ilgas variklio dangtis, kurio linijomis gali gėrėtis akys. Čia pat už sėdynių – galiniai ratai, kurie mikliai gena automobilį į priekį.

Važiuojant atbuline eiga atrodo, kad automobilio galas čia pat, ranka pasiekiamas. Sunku nupasakoti emocijas, kurias generuoja šis automobilis.

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„MX-5“ pakaba nėra itin kieta, ji noriai sugeria kelio nelygumus, turint omeny, kad automobilis apautas 17 colių dydžio ratais su 205/45 dydžio padangomis. Tiesa, tokiam automobiliui tikrai norėtųsi kietesnės važiuoklės, be to, ir stabdžiai galetų būti šiek tiek aštresnių, bet tai daugiau aktualu būtų išsiruošus su šiuo automobiliu pagainioti vėjo trasoje.

Aplodismentų vertas dizainas

Naujasis „MX-5“ yra labai išvaizdus. Jis atrodo agresyviai bei yra prisispaudęs prie žemės, o jo žvilgsnis išduoda, kad startui pasiruošta. Pastatytas automobilių salone jis atrodo, kaip žaislinis.

Apie „Mazda MX-5“ išorę daug kalbėti neverta – ji tikrai gera, „Kodo“ filosofijos dizaino linijos automobiliui puikiai tinka. Be to, jis už tai jau yra gavęs prestižinį „RedDot“ dizaino apdovanojimą, taigi abejonių kilti dėl to jau tikrai negali. Eksterjeras sugeba puikiai atskleisti automobilio prigimtį ir išduoda, ko gali tikėtis vairuotojas įsitaisęs prie vairo.

Vaizdas kaip automobilis atrodo:

Naujasis „MX-5 Miata“ yra tiesiog puikus – jo charakterio nesumaišysi su jokiu kitu automobiliu. Jis tobulai įkūnija tai, dėl ko yra laikomas pasauline ikona. Vairuotojui jis suteikia vien teigiamus įspūdžius.

Kokybiškas interjeras

Sėdėti automobilyje patogu ir lyginant su pirmtaku čia jaučiasi daugiau erdvės. Vairuotojo sėdynė neturi aukščio reguliavimo funkcijos, tačiau traukiant ją arčiau vairo, sėdėjimo pozicija ima kilti. Visi prietaisai išdėstyti patogiai bei yra ten, kur ir jiems priklauso būti.

„Mazda“ pasižymi kokybišku interjeru ir jame naudojamomis medžiagomis, todėl kabriolete taip pat viskas atlikta pagal tą pačią kokybės formulę.

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Kaip minėjome, automobilio testas netruko labai ilgai, tačiau jokių nepatogumo jausmų patirti nepavyko. Iš tikrųjų, jis net neverčia ieškoti priekabių, o iškart kviečia džiaugtis pliusais.

Tiesa, į bagažo skyrių tilps vos 130 litrų krovinio, o salone vietos papildomiems didesniems daiktams nėra – nebent važiuotumėte vienas.

Paprastas stogas

Medžiaginis „Mazda MX-5“ stogas nuleidžiamas ir pakeliamas rankomis. Čia nėra jokios elektros ar automatikos, jokių sudėtingų mechanizmų. Be to, tai trunka vos 5 sekundes. Atleidžiamas fiksatorius ir stogas paslepiamas jam skirtoje vietoje. Paprasta, kaip 2 kart 2!

Kaina

Lietuvoje 1,5 litro „Premium Sport“ versija kainuoja 26 600 eurų, o 2,0 litrų „Premium Sport“ modelio kaina yra 27 800 eurų. Metallic kėbulo spalva kiekvieną versiją pabrangina dar 500 eurų.

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Taip pat galima rinktis ir modelį su „Luxury Sport“ komplektacija ir „i-ELOOP“ technologija, kuri automobilio stabdymo metu, renka kinetinę energiją, užtikrinančią visos automobilio elektronikos veikimą. To rezultatas 5 procentai mažesnės degalų sąnaudos, bei 100 procentinė variklio galia skiriama tiesiai galiniams ratams. Tačiau prabangiausios versijos kaina su visais įmanomais privalumais kyla iki 31 800 eurų. Bet už tai gaunama „BOSE“ garso aparatūra, sportinė „Bilstein“ pakabos sistema, Recaro sportinės sėdynės ir dar keli privalumai, kurių „Premium“ versijoje papildomai gauti negalima.

Paprasta taip pat, ir nereikia daug galvoti komplektuojant automobilį.

Išvada

Lengvas svoris, galiniai varantieji ratai, mechaninė greičių dėžė, išraiškingas dizainas, keleivio vieta merginai ir jokio stogo virš galvos. Ir dar.. su tokiu automobiliu ir į Track Day labai smagu nulėkti.

Mazda MX-5 Miata/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: