Mazda 6e: Elektrinis japonas su prieskoniais
„Mazda 6e” yra antrasis šio japonų automobilių gamintojo elektromobilis, bet japoniškumo šiame „Mazda“ modelyje nėra daug. Jis sukurtas bendradarbiaujant su Kinijos automobilių gamintoju „Changan“, ant kurio naudojamos platformos ir sukurta elektrinė „Šešiukė“. Tą pačią platformą turi kiniškas „Deepal SL03“, „Changan Nevo A07“.

Taigi va taip, kam kurti naujai, jeigu galima bendradarbiauti ir gauti tai, kas jau padaryta. Aišku, tokiais atvejais dingsta vieno iš bendradarbiautojų DNR. Dažniausiai to, kuris pasiima jau sukurtus dalykus ir pritaiko sau.
Kokybiškas interjeras
„Mazda 6e“ pasižymi išraiškinga išore bei komfortišku ir kokybiškai atrodančiu interjeru. Viduje dominuoja geros, malonios lietimui medžiagos. Verta paminėti „Nappa“ odą. Krėslai minkšti ir patogūs, erdvės daug tiek prieky, tiek gale. Atmosfera interjere tikrai gera.

Vidus turi labai daug užuominų į minėtus modelius iš Kinijos. Taigi nenuostabu, kad tiek multimedija, tiek prietaisų skydelis yra bene identiški. Ir tame labai matosi, kad šiam „Mazda“ modeliui labai trūksta savojo identiteto.
Visas valdymas vyksta tik ekrane – mygtukų čia nerasta (yra tik mygtukai ant vairo). Valdymas ekrane jau nebestebina, bet čia jis kiek chaotiškas, ne itin patogus. Reik priprast, suprast logiką, kur kas sudėta.
Vis tik, „Mazda“ buvo tas automobilių gamintojas, kuris pasižymėjo gana patogiu valdymu ekrano ir mygtukų pagalbomis, kas garantavo daugiau dėmesio į kelią, o ne į norimų funkcijų paiešką ekrane.

Žinoma, vairavimo metu galima laisvai išvengti baksnojimo į ekraną, tačiau kartais ko nors vis tiek ten prireikia. Pavyzdžiui, įjungti valytuvus (taip, juos galima pasidaryti automatinius, bet ne visada ta automatika tinka ir patinka). Sakysite, naudotis balso funkcija (nepatikrinom, ar įjungia valytuvus balso komanda), bet su tradicine valytuvų svirtele galima juos aktyvuoti kiek greičiau nei balsu. Beje, valytuvų valdymą galima aktyvuoti ant vairo esančiame mygtuke - jam priskiriant valytuvų funkciją. Tokie variantai įprasti kiniškuose automobiliuose. Ne viename šioje šalyje pagamintame modelyje galima programuoti mygtukus, priskiriant jiems tam tikras funkcijas.
Nepaisant nepatogios multimedijos, prie vairo patogu.
Važiavimas
Važiuoja „Mazda 6e“ kietokai, pakaba nėra minkšta ir apie save ji praneša važiuojant per nelygumus. Vairas ne itin informatyvus – ant „Normal“ režimo jis labai laisvas, o ant „Sport“ sutvirtėja, tačiau nėra iš ratų tokio grįžtamojo ryšio į rankas, kokio norėtųsi. Bet tas vairavimo procesas, toks gana įdomus, įdomus pojūtis, kurį sunku suprasti, bet tai „Mazda" vairavimo filosofija, turinti tam tikrą terminą. Aišku, ji neįtikino.

Pasikartosime dažnu argumentu, kad tai nėra sportinis automobilis ir jis tikrai puikiai nuveš iš taško A į tašką B (didžioji dauguma automobilių yra būtent apie tai) Tik tiek, kad nepasijuto tos vairuotojiškos emocijos, bet jos nebūtinai visiems ir reikia. Patiko, kaip veikia stabdžių sistema – labai harmoningai: nei per aštriai, nei per silpnai.
Kas po variklio dangčiu? Bagažo skyrius, į kurį telpa 72 litrai krovinių. Į bagažinę gale – dar 466 litrai.
„Mazda 6e” yra varomas galiniais ratais, kuriuos suka 258 AG ir 320 Nm turintis elektros motoras, maitinamas 68.8 kWh talpos baterijos. Pagreitis nuo nulio iki šimto – 7.6 sek. Maksimalus greitis 175 km/h. Pagal WLTP standartus su pilnai įkrauta baterija galima įveikti iki 479 km atstumą.

Pravažiavus šimtą kilometrų mišriu maršrutu, naudojant šildymą bei turint nemažai trumpų važiavimų vos po kelis kilometrus. Miestas, užmiestis, automagistralė (130 km/h greitis), stovėjimas (neišjungus motoro) - vidutinės elektros sąnaudos gavosi 18.9 kWh,
Kainuoja „Mazda 6e” nuo 43 900 eurų. Garantija 6 metai arba 150 000 km.





































