You are here

„Nissan IMx KURO“ keičia visuomenės požiūrį į automobilius

  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka

2018 metų Ženevos transporto priemonių parodoje buvo pristatytas koncepcinis elektrinis miesto visureigis „Nissan IMx KURO“. „Kuro“ japoniškai reiškia – „juoda“. „IMx“, pirmą kartą pristatytas Tokijo automobilių parodoje 2017 spalį, tačiau Europoje jis debiutuoja su nauja juoda apdaila ir ratlankiais, atnaujintomis grotelėmis ir nauja tamsiai pilka kėbulo spalva.

„Nissan IMx KURO" atspindi „Nissan“ pažangiojo mobilumo viziją – gamintojo siekio pakeisti visuomenės požiūrį į tai kaip ateityje bus automobiliai varomi, valdomi ir integruojami į visuomenę. Šis automobilis sukurtas siekiant iliustruoti automobilio ir vairuotojo ryšį, kur automobilis tampa patikimu partneriu, su kuriuo galima keliauti saugiau, patogiau ir maloniau.

Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka

 „Nissan IMx KURO“ pasižymi „Nissan“ novatoriška „Brain-to-Vehicle“ (B2V) technologija. B2V interpretuoja vairuotojo smegenų signalus ir padeda vairuoti, o tuo pačiu metu automobilio autonominės ir mechaninės sistemos mokosi iš vairuotojo.

Malonesnė kelionė - išmanus vairavimas

Pagrindinė „IMx“ KURO technologijos ypatybė yra naujesnė „ProPILOT“ sistemos versija, kuri apima autonominę automobilio kontrolę. Įjungus „ProPILOT“ vairavimo režimą sistema vairą įtraukia į prietaisų skydelį ir nulenkia visas sėdynes, kad vairuotojui būtų daugiau vietos, o keleiviai galėtų atsipalaiduoti ir mėgautis kelione. Įjungus rankinį vairavimo režimą, sistema vairą ir sėdynes grąžina į pradinę padėtį, o automobilio valdymas iškart perduodamas vairuotojui.

„Nissan IMx KURO“ naudojama B2V technologija žada paspartinti vairuotojo reakciją ir padės sukurti nuolat prisitaikančius automobilius malonesniam vairavimui. Šis „Nissan“ laimėjimas pasiektas tiriant smegenų iškodavimo technologiją vairuotojo veiksmams nuspėti ir diskomfortui aptikti:

Nuspėjimas: pagalbinės vairuotojo technologijos pastebėjusios, kad vairuotojas ketina atlikti judesį, pvz., vairo pasukimą arba akceleratoriaus paspaudimą, gali greičiau pradėti veiksmą. Tai gali pagreitinti reakciją ir pagerinti rankinį valdymą.

Aptikimas: aptikdamas ir vertindamas vairuotojo diskomfortą, dirbtinis intelektas autonominiame režime gali pakeisti vairavimo konfigūraciją arba vairavimo stilių.

„Nissan“ B2V technologija yra pirmoji tokia sistema pasaulyje. Vairuotojas dėvi įrenginį, matuojantį smegenų bangų aktyvumą, kurį analizuoja autonominės sistemos. Numatydamos vairuotojo reakciją, sistemos gali imtis veiksmų, pvz., pasukti vairą arba sulėtinti automobilį nuo 0,2 iki 0,5 sekundės greičiau, nei vairuotojas, ir padaryti tai beveik nepastebimai.

Išmani galia

„Nissan IMx“ KURO elektrinis koncepcinis automobilis yra sukurtas ant naujosios „Nissan“ EV platformos, kuri skirta maksimaliam efektyvumui. Automobilio grindys yra visiškai plokščios, todėl salonas erdvus ir užtikrinamas didesnis vairavimo malonumas. Žemas svorio centras suteikia geresnį stabilumą, todėl tai įneš naujovių į miesto visureigių segmentą.

Galingesnė, tačiau tyliai veikianti elektrinė pavara suteikia daugiau jaudulio. „IMx“ KURO yra varomas dviem galingais automobilio priekyje ir gale esančiais elektriniais varikliais, taig, tai yra visais keturiais ratais varomas automobilis. Kartu varikliai sukuria 320 kW galią ir pribloškiantį 700 Nm sukimo momentą, energijos suteikia didelės talpos akumuliatorius, kuris buvo sukurtas padidinant energijos tankį. Šis naujas akumuliatorius suteikia energijos, kurios vienu įkrovimu pakanka nuvažiuoti 600 kilometrų, todėl keleiviai gali mėgautis ilgesne kelione nesirūpindami dėl akumuliatoriaus įkrovimo.

Išmanusis integravimas

„Nissan IMx“ KURO skirtingai nei kiti automobiliai, gali prisidėti ir prie socialinės infrastruktūros. Pavyzdžiui, automobilio savininkui nukeliavus iki oro uosto, „IMx“ KURO gali pats parkuotis, prisijungti prie vietos elektros tinklo ir veikti kaip „virtualus“ energijos šaltinis, kuris grąžina elektros energiją tinklui, tokiu būdu automobiliui atliekant ne tik transporto priemonės funkciją. Automobilio savininkui grįžus, „IMx“ KURO gali jį paimti prie terminalo ir parvežti į namus. Dėl didesnės akumuliatoriaus talpos ir susieto automobilio technologijų, įskaitant sklandų autonominį mobilumą, visas procesas vyksta efektyviai.

Vidinis dizainas: erdvus ir atpalaiduojantis, tačiau paprastas

„IMx“ KURO koncepcijos automobilio vidus, kuris pagrįstas erdvės koncepcija, gali būti siejamas su japoniškais namais, kuriuose vyrauja atviros erdvės pojūtis.

Nissan IMx KURO/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Panoraminio automobilio OLED prietaisų skydelio fonas atspindi išorinę aplinką. Atskiro po prietaisų skydeliu esančio ekrano apdaila, kuri susieta su vidaus durelių apdaila, keleiviams suteikia subtilų išorės, panašios į tradicinę popierinę japonų širmą shoji, pojūtį.

Katanagare įstrižinė sėdynių tekstūra subtiliai išraižyta lazeriu. Kumiki – japoniškos medinės dėlionės – tekstūros galvos atlošas sudarytas iš silikoninės pagalvėlės ir 3D spausdintuvu atspausdinto apvado.

Dirbtinis intelektas suteikia galimybę vairuotojui prietaisų skydelį valdyti akių judesiais ir rankų mostais. Dėl šios intuityvios sąsajos yra mažiau fizinių valdiklių ir mygtukų, todėl „IMx“ salonas paprastas, bet labai ergonomiškas ir itin patogus.

Automobiliai: