You are here

Nissan Juke: Virusas, neturintis priešnuodžių

„Fui, koks bjaurus“. „Ooo vau, superinė mašinytė“. „Liuks spalvytė!”, „Ar galiu nufotkinti dukrą prie šitos mašinos, nes jai labai patinka geltona spalva?“ „Žmonai tokį būtų gerai įtaisyt“. „Baisiau už „Fiat Multipla“. Būtent tokie aplinkinių, pažįstamų, draugų komentarai lydėjo testuojant atnaujintą ir sodriai ryškų „Nissan Juke“.

Jo neįmanoma praleisti pro akis!

Ir nors tai nėra labai išskirtinis automobilis, be to, senesnė jo versija jau seniai matoma gatvėse, tačiau aplinkinių susidomėjimas atnaujintu „Nissan Juke“ buvo didžiulis ir tuo pačiu stebinantis. Faktas, kad tai lėmė būtent ryškiai geltona spalva, kuri neleidžia šiam automobiliui likti nepastebėtam, o pamačiusiam jį akimirksniu suformuoja emociją: teigiamą arba neigiamą. Ryškiaspalvis „Juke“ nuspalvina kelią ar gatvę, sugeba lengvai atkreipti į save dėmesį ir veikia kaip virusas.

Net važiuojant magistrale, aplenkti kitiems vairuotojams „Juke‘ą“ nebuvo lengva užduotis. Ne todėl, kad mes lėkėme, kaip akis išdegę, bet todėl, kad šis geltonas padaras jautėsi tiek užtikrintas ir patenkintas savo išvaizda, kad be jokio gėdos jausmo viliojo kitų žvilgsnius.

Lenkia mus jaunų vyrukų prisipildęs „Passat delfinas“ – žvilgsniai nukreipti tiesiai, o smakrai nukarę iš nuostabos. Aplenkus dar matosi, kaip atsisuka ir žiūri pro galinį stiklą. Lenkia jauna porelė su apynauje „Toyota Corolla“ – iškelia nykščius į viršų. Lenkia dar koks 20 automobilių – žvilgsniai nukreipti į „Juke‘ą“. Lenkiame mes pirmos kartos „Nissan X-Trail“, kuriame sėdinti pora ilgesingai palydi geltonąjį žvilgsniais. Po akimirkos vairuotojas padidina greitį ir tikriausiai norėdamas dar kartą į „Juke“ pažvelgti iš priekio ima ir aplenkia mus – kur nukreipti žvilgsniai – tikriausiai suprantate. Iškart po lenkimo „X-Trail“ sumažina greitį iki ankstesnio važiavimo tempo ir vėl leidžiasi aplenkiamas.

Atsinaujinęs „Juke“ viliotinis

Naujasis „Juke“ viliotinis visų pirma pradedamas šokti, atkreipiant dėmesį į raumeningą užpakaliuką, padailintą juodu difuzoriumi, įsitaisiusiu naujo dizaino galiniame bamperyje, spoileriu ant stogo ir išsikišusiais ryškiais žibintais. It nulietos šono linijos ir gražiai besisukantys aštuoniolikos colių juodai-geltoni ratlankiai tiesiog ima ir užhipnotizuoja, o priekyje atnaujinti, „370Z” modelio formas įgavę žibintai siunčia pašėlti nusiteikusį mirktelėjimą. Čia dar į akis krenta ir spindinčios naujos radiatoriaus grotelės. Bendras viso automobilio vaizdas – geltonos ir juodos spalvos kontrastas yra daugiau nei tobulas.

Jeigu nemėgstate nuolat į jus nukreiptų akių, tai į miestą geriau net nelįsti, nes susidaro toks įspūdis, kad gatvėje kitokių automobilių nėra, kad „Juke“ niekas gyvenime nėra matęs ir kad vairuojate, pavyzdžiui, geltoną „Lamborghini“. Atrodo, kiek ne daug tereikia, kad „Juke“ jus suviliotų ir emocijos pasklistų ore. Imi ir supranti, kad žmonės tikrai gatvėse retai mato ryškiaspalvius automobilius.

Žinoma, kad dalis šių žvilgsnių išreiškia ir pasibjaurėjimą šiuo automobiliu – skoniai visų juk skirtingi. Tačiau nepaisant to, nuo 2010 metų daugiau nei puse milijono parduotų „Juke“ skaičius džiugina „Nissan“ gamintoją, o konkurentai yra priversti ieškoti panašios sėkmės formulės. Tik pažiūrėkite, kiek rinkoje yra atsiradusių įvairių kompaktiškų ryškiaspalvių krosoverių, besikėsinančių nuversti nuo sosto karalių. Darosi išties labai įdomu, kaip atrodys antros kartos „Juke“.

Išorėje nepastebimos naujovės

O kol antros kartos „Juke“ dar formuojasi „Nissan“ dizainerių mintyse, apžvelkime kuo gi atsinaujino pirmoji karta. Išvaizda, kaip matome, pakito ne daug, tačiau kartais mažai, gali reikšti labai daug. Smulkūs išvaizdos atnaujinimai padarė automobilį patrauklesnį ir suteikė jam dar daugiau išskirtinumo. Labai puikiai šių atnaujinimų svarbą atspindi praeivių žvilgsniai.

Pagrindinė automobilio naujovė iš išorės nematoma, tačiau ji yra puiki vairuotojo pagalbininkė, leidžianti jaustis saugesniems ne tik sėdint automobilyje, bet ir esantiems aplinkui jį. Tai „Safety Shield“ paketas, kurio viena iš funkcijų leidžia geriau jaustis parkuojant automobilį, kuomet kamerų pagalba ekrane yra suprojektuojamas 360 laipsnių vaizdas. Tai leidžia visuomet puikiai matyti, kas dedasi aplink automobilį net nežiūrint į galinio vaizdo veidrodėlius. Nors ir uždengus visus automobilio langus – jį priparkuoti problemų nebus!

Eismo juostų stebėjimas – tai dar viena gera paketo funkcija, akylai prižiūrinti ir informuojanti, kuomet tyčia ar netyčia kertate eismo juostą. O mirktelėjimais ant šoninių veidrodėlių vidinėje dalyje kita sistema įspėja apie tai, kad „aklojoje“ zonoje yra kliūtis.

Prie viso to dar verta paminėti ir „Xenon“ žibintus, kurie į kelią leidžia žvelgti plačiau. Pagyrimų vertas ir net 40 procentų padidėjęs bagažo skyrius, kurio talpa dabar siekia 354 litrus vietoj 251 litro. Tai jau arčiau praktiško automobilio statuso. Ir nors bagažinė padidėjo, tačiau gale sėdintiems vietos irgi norėtųsi šiek tiek daugiau. Žinoma, erdvė pečių ir galvos lygyje yra aukojama dėl išvaizdžios stogo linijos.

Nusispalvink automobilį pats

Panašu, kad geltona „Sunlight Yellow“ „Juke“ spalva labiausiai patiko ne tik mums, bet ir tiems, kurie jį matė. Tačiau gamintojas prie visos spalvų paletės siūlo dar dvi sodrias spalvas: mėlyną „Ink Blue“ ir raudoną „Force Red“. Taip pat yra galimybė pasirinkti kelių spalvų ratlankių juostas, be to galima keisti ir veidrodėlių dangtelių, žibintų apdailų, bamperių elementų spalvas.

Automobilio interjero apdailas ir kitas smulkmenas taip pat galima nusispalvinti pačiam  ir tuo mėgaujantis nesukti sau galvos dėl naudojamų ne pačios geriausios kokybės medžiagų.

Spalvingas automobilis, kaip ir spalvinga asmenybė. Ryškiaspalvis „Juke“ vairavimą padaro kitokį, sukuria malonias emocijas, užtikrina bendravimą su aplinka. Automobilio testo metu atkreipėme dėmesį į tai, kad automobilį norėjosi nufotografuoti vis skirtingose vietose, norėjosi pažiūrėti, kaip jis vienur ar kitur atrodys. Pats automobilis privertė ieškoti nuotykių, važiuoti ten, kur su kitu automobiliu net nesugalvotum užsukti. Be to, tam labai pasitarnavo ir aukšta automobilio prošvaisa.

Viens du turbo

Bandytas „Juke“ po variklio dangčiu slėpė naują 1,2 litro benzininį variklį su turbokompresoriumi. 115 „arklių“ ir 190 Nm sukimo momento jėga į priekinius varomuosius ratus yra perduodama per šešių laipsnių mechaninę dėžę.

Ir nors pagreitis iki 100 km/h trunka 10,8 sek., tačiau miesto džiunglėse atnaujintas „Juke“ jaučiasi labai dinamiškai dėl ankstyvo reagavimo į akceleratoriaus komandas. Vairuotojas taip pat gali rinktis ir tris važiavimo režimus: „Eco“, „Normal“ ir „Sport“, kurie atitinkamai sureguliuoja variklio darbą.

Kalbant apie kuro sąnaudas, mieste jos siekė 8,9 l/100 km, o užmiestyje sudarė 6,2 l/100 km. Rezervo sutaupyti dar vieną kitą lašą degalų tikrai buvo.

Važiuoja atnaujintas „Juke“ smagiai, o ant kelio laikosi stabiliai, visi mechanizmai gerai dirba savo darbą, bet kieta važiuoklė vis primena apie save. Tačiau jos tvirtumas leidžia šiam automobiliui ne tik tvirtai remtis į kelią, bet ir gerai jaustis lekiant žvyrkeliu, o ant tokios kelio dangos bandant išprovokuoti jį slysti, stabilumą reguliuojančios sistemos greitai pradeda dirbti savo darbą.

Norint turėti šį automobilį, reikia paruošti bent jau šiek tiek daugiau nei 50 000 litų, o norint save ir aplinkinius džiuginti tokiu, kaip mūsų testuotu geltonu gražuoliu, teks papildomai surasti dar 23 000 litų.

Puiki bjaurybė

Keista, vieni rėkia, kad jis baisus, o kiti stoja į eilę ir jį perka bei džiaugiasi spalvingu ir nuotykių kupinu gyvenimu. Kodėl taip yra? Gal dėl to, kad šiam „Nissan“ sukurtam virusui priešnuodžių neišrasta.

Kategorijos: 
Automobiliai: