You are here

Gelbėtojų automobilis - „Nissan Navara EnGuard“

  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept
  • Nissan Navara EnGuard Concept
    Nissan Navara EnGuard Concept

2016 m. Hanoverio automobilių parodoje „Nissan“ pristatė visiškai naują transporto priemonę. „Nissan Navara EnGuard Concept“ versiją - tai ištvermingas ir patvarus pikapas skirtas vykdyti gelbėjimo operacijas sunkiai įveikiamose vietovėse atšiauriausiomis ir ekstremaliausiomis sąlygomis.

Nissan Navara EnGuard Concept

„Navara EnGuard Concept“, sukonstruotas ant „Nissan Navara Double Cab Tekna“ versijos bazės, pasižymi daugybe specialių dizaino elementų ir konstrukcinių patobulinimų. Jis taip pat aprūpintas būtiniausia įranga, skirta dirbti kritinėse situacijose bei likviduojant nelaimes. Įrangos sąraše yra ir dronas su didelės raiškos kamera, galintis skristi virš įvykio vietos ir teikti svarbią informaciją apie pavojus su kuriais gali tekti susidurti gelbėjimo komandoms.

Kaip ir visi standartiniai „Nissan Navara“, „Navara EnGuard Concept“ yra tvirtas ir išmanus pikapas pasižymintis neprilygstamomis dinaminėmis galimybėmis ir technologijų asortimentu standartinėje versijoje, pavyzdžiui,  inovatyvia „Nissan“ 360 laipsnių aplinkinio vaizdo stebėjimo sistema.

Su „Navara EnGuard Concept“ modeliu įvyko ir pasaulinė nešiojamojo akumuliatoriaus bloko prototipo, suprojektuoto ir sukurto „Nissan“, pasaulinė premjera. Jis sukurtas pasitelkiant „Nissan“ patirtį kuriant elektromobilių akumuliatorius, naudojamus kompanijos 100% elektriniuose „Nissan LEAF“ ir „e-NV200“ modeliuose. „Navara EnGuard Concept“ integruoti du nešiojamųjų akumuliatorių blokai, tiekiantys patikimą, tylią ir švarią mobilią energiją įrankiams ir mašinoms naudoti, pikapui dirbant atokiose vietovėse.

Nissan Navara EnGuard Concept

„Nissan Navara EnGuard Concept“ yra tobulas įrankis šiam darbui. Jis pasižymi keliomis modifikacijomis, standartinį „Navara“ pikapą pavertusiomis gyvybes gelbstinčia mobilia gelbėjimo platforma. Bendras važiuoklės aukštis buvo padidintas 50 mm, suteikdamas didesnę prošvaisą ir dar labiau pagerindamas transporto priemonės galimybes bekelėje. Priekinės ir galinės vėžės plotis buvo padidintas atitinkamai 80 mm ir 94 mm, dabar jos abi yra 1 620 mm ir suteikia papildomą stabilumą nelygiose vietovėse. Standartiniai 18 colių ratai buvo pakeisti naujais 16 colių ratlankiais su įspūdingomis 285/75/R16 bekelei skirtomis padangomis, pridėtomis siekiant išskirtinio sukibimo.

Ryškiausias pokytis, lyginant su standartiniu „Navara“, yra praplatintos ratų arkos. Tarp jų yra pakojai su sukibimą pagerinančia gumos juostele. Ant priekinio statramsčio vairuotojo pusėje sumontuotas snorkelis, iškeliantis oro įsiurbimo angą prie stogo tiems atvejams, kai transporto priemonei teks pervažiuoti upę.

Nissan Navara EnGuard Concept

Visų „Nissan Navara“ pikapų naudojimo pagrindas yra krovinių skyrius, tą patį galima pasakyti ir apie „Navara EnGuard Concept“. Jis buvo pertvarkytas kaip mobili gelbėjimo darbuotojų bazė ir buvo visiškai aprūpintas, kad galėtų suteikti pagalbą gelbstint gyvybes nuošaliose vietose ir sudėtingomis aplinkybėmis.

Galinis bortas dabar pasižymi nauju apvadu ir aukšto lygio stabdžių žibintu, perkeltu nuo kabinos dalies. Galinis bortas nusileidžia, atverdamas krovinių skyrių, pilną gelbėjimo įrangos, laikomos dviejuose ištraukiamuose dėkluose, leidžiančiuose patogiai ja naudotis gelbėtojams. Kiekvienas dėklas pagamintas iš patvaraus dvigubo stiklo pluošto ir išsikiša 800 mm.

Negilus viršutinis dėklas yra viso krovinių skyriaus pločio ir jame laikomi lengvi daiktai, pvz., abipusio ryšio racijos, galingi prožektoriai, gesintuvas, virvės ir laipiojimo įranga, kastuvas ir kirvis. Apatinis dėklas yra gilesnis ir siauresnis, jis užima tik centrinį „Navara EnGuard Concept“ krovinių skyriaus trečdalį. Jame laikomi dideli daiktai, pvz., deguonies balionas ir gaivinimo rinkinys, gelbėjimosi liemenės ir plūdurai.
Nissan Navara EnGuard Concept

Aukštai skraidantis dronas su kamera siunčia vaizdus į transporto priemonę

„Navara EnGuard Concept“ galinės platformos kairiajame ir dešiniajame viršutiniuose kraštuose yra motorizuoti iškylantieji saugyklos sprendimai. Vairuotojo pusėje yra nešiojamasis pirmosios pagalbos rinkinys lengviems sužeidimams gydyti ir nešiojamasis defibriliatorius. Keleivio pusėje yra 20,5 col. HD ekranas, skirtas rodyti tiesioginio vaizdo transliacijas iš drono.

Nissan Navara EnGuard Concept

Dronas yra „DJI Phantom 4“ – pažangiausias įrenginys, kurio maksimalus darbinis aukštis yra 6 000 metrų. Sverdamas vos 1 380 gramų jis gali beveik 30 minučių skristi iki 20 metrų per sekundę greičiu. 12,4 mln. taškų kamera, esanti drono apačioje, gali fiksuoti vaizdo įrašus ir nuotraukas ir yra pritvirtinta ant kryžmės, stabilizuojančios kamerą trijose ašyse. „Navara EnGuard Concept“ jis laikomas apatiniame galiniame dėkle.

Į valdančias technologijas įeina aplinkinio vaizdo stebėjimas

„Navara EnGuard Concept“ paremta geriausių specifikacijų „Tekna“ apdailos lygiu, todėl turi daug standartinių funkcijų, praverčiančių gelbėjimo situacijose. Į jas įeina „NissanConnect“ palydovinės navigacijos sistema greičiausiam maršrutui rasti, dviejų zonų klimato kontrolės sistema ir šildomos sėdynės komfortui užtikrinti. Naudingiausias yra novatoriškas „Nissan“ aplinkinio vaizdo monitorius – kamerų sistema, projektuojanti 360 laipsnių vaizdą ekrane, kuri padeda stebėti aplinkos vaizdą iš viršaus. Tai idealus įrankis gelbėtojams, leidžiantis judėti sudėtingoje bekelės vietovėje nešvaistant laiko išlipimui iš transporto priemonės.

Transporto priemonė buvo patobulinta ir mechaniškai. Kaip ir visi „Navara“, jis sukurtas su patvaria kopėčių formos rėmo važiuokle, tačiau „Navara EnGuard Concept“ pasižymi visiškai reguliuojamos pakabos sistema su patobulintomis nailoninėmis įvorėmis, dar labiau pagerinančia bekelės savybes.

Stabdžiai taip pat nauji, visur naudojami keturių cilindrų gręžti ir ventiliuojami 300 mm diskiniai stabdžiai. Variklis išliko nepakitęs, naudojamas standartinis „Navara“ 2,3 litro „190AG“ dviejų turbinų dyzelinis variklis, sujungtas su septynių pavarų automatine transmisija ir visų ratų pavara. Variklis atitinka naujausią „Euro 6“ standartą, kuris apima selektyvios katalitinės redukcijos sistemą ir mažesnę NOx taršą. „Navara EnGuard Concept“ CO2 tarša yra 183 g/km, bet 160 AG, mechaninės transmisijos „Nissan Navara“ versijos atveju ji prasideda nuo 169 g/km.

Automobiliai: