You are here

Pristatytas naujasis „Renault 5 E-Tech Electric“

Kas gali daugiau prisidėti prie to, kad elektromobiliai taptų populiarūs Europoje, nei ikoniškasis modelis?

„Renault 5“ buvo unikalus automobilis, garsėjęs avangardiniu dizainu, universalumu ir taupumu. Juo buvo sprendžiami milijonų šeimų to meto iššūkiai, reaguojama į naftos kainų šoką, besikeičiantį gyvenimo būdą ir antrojo automobilio poreikį. Tęsdamas šį itin modernų paveldą, „Renault 5 E-Tech electric“ drąsiai atsako į šių laikų visuomenės ir aplinkosaugos iššūkius – energijos taupymą, tvarumą ir mažą emisijų pėdsaką, rašoma pranešime.

Akį traukiantis dizainas, praktiškos ir interaktyvios funkcijos, pagamintas Europoje ir iš perdirbamų medžiagų – viskas, ko reikia, kad šis automobilis taptų nauju miesto automobilių standartu.

Naujos kartos automobilis, gimęs iš „Renauliucijos“ idėjos

„Renault 5 E-Tech electric“ – tai automobilis, nepanašus į jokį kitą. „Renault Group“ jis atspindi „Renauliucijos“ atgaivinimo strategiją, taip pat pramoninį atsinaujinimą ir kultinio prekės ženklo perėjimą prie elektros. 

Taikant novatoriškus darbo metodus sukurtas serijinis modelis turi visą parodomojo automobilio magiją ir žavesį. Jis buvo sukurtas vos per trejus metus, palyginti su įprastais ketveriais. Automobilis aprūpintas elektrinėmis ir skaitmeninėmis technologijomis, kurių visos pagamintos Prancūzijoje, taip pat pasižymi konkurencinga kaina, kuri prasideda nuo maždaug 25 tūkst. eurų.

Unikalus ir jaudinantis dizainas

Kai 1972 m. buvo pristatytas „Renault 5“, jis savo originaliu ir moderniu dizainu privertė susimąstyti. Plastikiniai buferiai, ryškiaspalvis kėbulas ir priekiniai žibintai suteikė jam išdykusią, beveik žmogišką išvaizdą. Šis automobilis, atspindintis besikeičiantį visuomenės veidą, iš karto tapo populiarus tarp prancūzų pirkėjų, ypač moterų ir jaunimo – tuo metu tai buvo naujas klientų ratas. Tai buvo gaivaus oro gūsis, simbolizuojantis laisvę ir gyvenimo džiaugsmą. 

Taigi kaip atgaivinti ikoną, kurios populiarumas niekada nesumažėjo? Koks geriausias būdas paversti jį nauju troškimų objektu ne tik tiems, kurie prisimena nuotykius, patirtus originaliuoju „Renault 5“, bet ir jaunesnėms kartoms, turinčioms kitokių lūkesčių, pasaulyje, kuriame vyksta elektros ir skaitmeninių technologijų permainos? Kokiomis vertybėmis turėtų būti grindžiamas šis atgimimas? Tai tik keletas klausimų, kuriais vadovavosi projekto komanda, dirbdama nuo vizualinių aspektų iki šio naujojo XXI a. „Renault 5“ kūrimo ir pateikimo rinkai.

Dizainerių komandai buvo atrištos rankos. Jie į savo darbą pažiūrėjo labai emocionaliai ir pasirinko retrofuturistinį stilių. Ryškios spalvos, įžūliai atrodantys priekiniai žibintai, vertikalūs galiniai žibintai, formuoti sparnai, spalvota stogo apdaila, variklio grotelės ant variklio dangčio ir dar daugiau: „Renault 5 E-Tech electric“ daug kuo primena išdykusį pirmtako stilių. Buvo sumanyta suteikti naują atspalvį detalėms, kurios gyvena žmonių atmintyje, atsižvelgiant į XXI amžių ir perėjimą prie elektros.

Per 50 metų gerokai pasikeitė transporto priemonių proporcijos. Toną užduodantis „Renault 5 E-Tech electric“ yra modernus visais atžvilgiais:

  • visuose keturiuose kampuose yra dideli 18 colių ratlankiai, o iškyšos – minimalios.
  • Su kėbulu susiliejantys ratai, plačios vėžės (1,55 m priekyje ir 1,53 m gale).
  • Mažesniame nei 4 m (3,92 m) ilgio automobilyje.

Visi šie bruožai jau buvo 2021 m. parodiniame automobilyje, kuris buvo suprojektuotas be jokių įgyvendinamumo apribojimų. Pasitelkus naujausius inžinerijos pasiekimus, šios proporcijos kruopščiai išlaikytos ir serijiniame modelyje.

Naujos kartos, Europoje unikali elektrinė platforma 

Siekdamos užtikrinti, kad serijinis modelis neprarastų 2021 m. sausį pristatyto parodomojo automobilio patrauklumo, projektavimo, inžinerijos ir produktų komandos nepaliaudamos dirbo kartu, vykdydamos atvirkštinį procesą „nuo eskizo iki gatvės“. Automobilio dizainas paprastai pritaikomas prie platformos, ant kurios jis bus gaminamas. Tačiau šiuo atveju inžinieriai dirbo atvirkštine tvarka, kurdami platformą Luca de Meo širdį užkariavusiam dizainui: iš dervos pagamintam maketui, kurį sukūrė Pažangaus dizaino skyrius.

„Renault 5 E-Tech“ yra pirmoji transporto priemonė, sukurta tik ant „AmpR Small“ – naujos „Ampere“ platformos, skirtos B segmento elektromobiliams. Dėl to ji yra unikali, turinti realių konkurencinių pranašumų, įskaitant plokščias grindis, ilgą ratų bazę (2,54 m), optimizuotą vidaus erdvę ir bagažinės talpą (326 l), žemesnį svorio centrą ir mažesnį svorį (mažiau nei 1 500 kg). Be to, „AmpR Small“ platforma leido pasiekti masto ekonomiją daugelyje sričių, neaukojant klientams naudingų elektros komponentų ar technologijų. Pasitelkusi šį novatorišką požiūrį, kuris buvo įgyvendintas pirmą kartą, „Renault“ sugebėjo sutrumpinti kūrimo laiką vos iki trejų metų.

„Renault 5 E-Tech electric“ modelyje pristatomas naujas kintamosios srovės dvikryptis įkroviklis, suderinamas su V2L (angl. „vehicle-to-load“) ir V2G (angl. „vehicle-to-grid“) technologijomis. Ši novatoriška sistema taps plačiai naudojama. Dėl jos automobilis taps tikru energijos ekosistemos dalyviu ir naudojantis „Mobilize“ paslaugomis, tiek į tinklą beanglę elektros energiją. Dėl to naudotojai galės gerokai sumažinti elektros energijos sąskaitas.

Po variklio dangčiu esantis „Renault 5 E-Tech electric“ variklis yra kompaktiškesnis nei „Megane E-Tech electric“ ir „Scenic E-Tech electric“ varikliai, kurių pagrindu jis sukurtas. Jis išlieka ištikimas „Renault“ pasirinktai sinchroninei technologijai su suvyniotu rotoriumi. Kadangi variklyje nėra nuolatinių magnetų, jame nenaudojamos retieji žemės elementai, taip sumažinant poveikį aplinkai. Remiantis pirmtakų patirtimi kuriant patvarumą, variklį bus galima įsigyti trijų galingumų: 110, 90 ir 70 kW.

Išskirtinis vairavimo malonumas

„Renault 5 E-Tech electric“ yra universalus automobilis, puikiai tinkantis važiuoti tiek mieste, tiek atvirame kelyje dėl 11 kW kintamosios srovės įkroviklio, 80 arba 100 kW nuolatinės srovės įkroviklio ir iki 52 kWh baterijos, suteikiančios iki 400 km nuvažiuojamą atstumą pagal WLTP. Elektromobilių segmente šis automobilis yra retenybė – jis gali vilkti net 500 kg priekabą.

Be to, automobilis yra itin veržlus, nes jo priekinė pakaba yra optimizuota, o apsisukimo spindulys – nedidelis. Iš aukščiausios klasės rinkos segmentų pasiskolinta daugiasvirtė galinė pakaba užtikrina anksčiau šiame segmente neregėtą sukibimo su keliu ir eksploatacinių savybių lygį. Visa tai sukuria išskirtinį vairavimo malonumą, be jokių kompromisų dėl komforto.

„Renault 5 E-Tech electric“ bus galima įsigyti su dviem ličio jonų baterijomis. Didžiausios, kuri vienintelė bus prieinama pristačius modelį rinkai, talpa – 52 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – iki 400 km pagal WLTP. Antrosios baterijos talpa – 40 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – iki 300 km pagal WLTP. Abiejose naudojama NMC (nikelio mangano kobalto) technologija, užtikrinanti geriausią energijos tankį šiuolaikinėje rinkoje.

Šie baterijų moduliai sukurti siekiant padidinti energijos tankį nedidinant dydžio. 52 kWh baterijos korpuse yra keturi dideli moduliai, palyginti su 12 mažesnių modulių, esančių „Megane E-Tech electric“ ir ZOE baterijose. Dėl šios supaprastintos architektūros, palyginti su ZOE (apie 300 kg), svoris sumažėjo 20 kg. Kiekviename iš keturių modulių iš viso sumontuoti 46 elementai, kurių kiekvienas sveria apie 55 kg.

40 kWh baterija turi tik tris didelius modulius tame pačiame korpuse. Kiekvieną iš šių trijų modulių sudaro 31 didesnio storio elementas, sveriantis apie 240 kg.

Kad baterija geriau veiktų bet kokiomis sąlygomis, joje įrengta skysčio aušinimo sistema, reguliuojanti jos temperatūrą. Siekiant didesnio saugumo, aušinimo skystis cirkuliuoja ne korpuso viduje, o per ekstruzines grindis. Galiausiai, įkraunant transporto priemonę, įkrovimo laiką galima optimizuoti iš anksto paruošus bateriją ir suplanavus kelionę naudojant „Google“ žemėlapius.

Trys variklių galios lygiai

„Renault 5 E-Tech electric“ variklyje naudojama „Renault“ pasirinkta technologija – sinchroninis variklis su suvyniotu rotoriumi. Kadangi variklyje nėra nuolatinių magnetų, jame nenaudojamos retieji žemės elementai, taip sumažinant poveikį aplinkai.

Kadangi magnetai pakeisti vario ritėmis, o laidai išdėstyti taip, kad atlaikytų rotoriaus išcentrinę jėgą.

„Renault 5 E-Tech electric“ variklis sukurtas tiesiogiai remiantis „Megane E-Tech electric“ ir „Scenic E-Tech electric“ varikliu, todėl „Renault 5 E-Tech electric“ ilgaamžiškumo požiūriu taip pat naudojasi patirtimi, įgyta naudojant kitus elektros variklius, pavyzdžiui, ZOE. Jis taip pat turi daug naujų savybių, įskaitant naujos kartos galios elektroniką (inverterį) ir perdarytą reduktorių. Skirtumą galima pastebėti dydžio ir svorio atžvilgiu. Variklis yra 15 kg lengvesnis, jo rotorius tapo 3 cm trumpesnis, kad tilptų po „Renault 5 E-Tech electric“ variklio dangčiu.

Kintamosios ir nuolatinės srovės keitiklis, transformuojantis 400 V įtampą iš baterijos į 12 V įtampą, ir priedų dėžutė, valdanti energijos paskirstymą, buvo integruoti į įkroviklį, siekiant sutaupyti vietos. Naujoji jėgainė, įskaitant įkroviklį, sveria vos 105 kg.

Variklis gali būti trijų galingumų: 110 kW (150 AG / 245 Nm), 90 kW (120 AG / 225 Nm) arba 70 kW (95 AG / 215 Nm). 110 kW variklis yra derinamas su 52 kWh baterija, o 90 kW ir 70 kW varikliai – su 40 kWh baterija. Pradėjus prekybą bus galima įsigyti tik pirmąjį variklio variantą, o kiti varikliai taps prieinami vėliau.

110 kW versijos „Renault 5 E-Tech Electric“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja greičiau nei per 8 sekundes, o nuo 80 iki 120 km/val. – greičiau nei per 7 sekundes. Didžiausias greitis elektronikos ribojamas iki 150 km/val.

Kategorijos: 
Automobiliai: