You are here

Renault Scenic: Gerai subalansuotas, įdomus vairuoti elektromobilis

Anksčiau ar vėliau, ilgą laiką vien tik su vidaus degimo varikliais gaminti kai kurie automobiliai ima ir patampa elektromobiliais. Taip nutiko ir 1996 metais pradėtam gaminti Renault Scenic, kuris tuomet iškart tapo Europos metų automobiliu.

Naujausias Scenic modelis pakartojo savo pirmtako sėkmę ir vos tik pasirodęs, taip pat triumfavo Europos metų automobilio konkurse. Tiesa, Scenic E-Tech jau varomas tik elektra. Jo gamybos pradžia – 2024-ieji.

Gerai šis elektromobilis pasirodė ir lietuviškame konkurse Lietuvos metų automobilis 2025, kuriame nugalėjo kainų kategorijoje nuo 40 iki 60 tūkst. eurų, bei dar pelnė ir „Metų elektromobilio“ titulą.

Renault Scenic – geras elektromobilis, pasižymintis galimybe įveikti daug kilometrų, patogus, talpus, ergonomiškas, o atsisėdus prie vairo, taip ir nesinori iš šio automobilio išlipti.

Elektromobilis turi itin patrauklų išorės dizainą, priverčiantį nuolat į jį žiūrėti, o viduje viskas pažįstama iš kitų Renault modelių, bet suprojektuota patogiai ir kokybiškai. Žinoma, elektriniam modeliui norėtųsi gal kiek kitokio, naujoviškesnio interjero, bet kiek kitokį jį jau turi kitas Renault elektromobilis - 5 E-Tech electric.

Svarbiausi Scenic skaičiai, aktualūs tokio elektromobilio pirkėjui – iki 625 km nuvažiuojamas atstumas su pilnai įkrauta baterija ir nuo 44 190 eurų prasidedanti kaina, pretenduojanti į valstybės kompensaciją.

Nuvažiuoti 600 km užmiestyje gal nebūtinai ir pavyks, bet mieste – tikėtina, kad įmanoma. Aišku, ne vėsiuoju metų laiku.

220 AG ir 300 Nm – skaičiai leidžiantys susidaryti nuomonę, kiek jis gali būti dinamiškas. Įsibėgėjimas iki šimto trunka 7.9 sek. ir tai yra visiškai pakankamai. Dar tai reiškia, kad važiuoti su juo bus galima tikrai taupiai.

Rieda šis elektromobilis maloniai, turi standžią pakabą, kas leidžia jam stabiliai jaustis posūkiuose. Smagiai jis valdosi. Komfortiško važiavimo pojūčio su Scenic taip pat netrūksta, jeigu tai ne kelias su daug nelygumų, mat apie juos labai gerai praneša 20 colių ratlankiai su žemo profilio padangomis. Bet čia pas daugelį automobilių taip, kai komfortas aukojamas dėl geresnio išorės vaizdo. Juk su 19 colių storom gumom ne taip gerai atrodytų.

Viduje viskas išdėstyta aiškiai. Šildymo dalykai reguliuojami fizinių mygtukų pagalba, o visa kita vyksta ekrane. Į bagažo skyrių telpa 545 litrai krovinio, o antroje sėdynėje už vairuotojo, yra pakankamai vietos keleiviams.

Bendrai paėmus, Scenic yra teisingai suprojektuotas elektromobilis, todėl nenuostabu, kad tiek Europos, tiek Lietuvos metų automobillio komisijos skyrė jam rimtus titulus.

Automobiliai: