You are here

Renault Scenic: Itin žavus keliauninkas

  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Renault Scenic/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Įvairaus dydžio krosoveriai šiuo metu diktuoja automobilių madas ir bene kiekvienas gamintojas stengiasi į rinką išleisti vis kokį nors aukščiau nuo žemės pasistiebusį modelį. Ne retai tokie automobiliai atrodo, kaip paaukštinti hečbekai, tačiau dabar viskas, kas yra iškilę aukščiau šaligatvio bortelio – yra mėgstama ir perkama.

Ketvirtos kartos „Renault Scenic“ krosoverių kategorijai nėra priskiriamas, tačiau tai yra tas vienatūris, kuris nuo žemės pasistiebė daugiau už savo pirmtaką. Be to, tai yra tas modelis, kuris 1996 metais nustebino visą automobilių pasaulį, nes iki tol, tokio kėbulo tipo niekas neturėjo. Ir būtent pirmos kartos „Scenic“ įvedė kompaktiško vienatūrio segmentą.

Ketvirta karta

Naujasis „Scenic“ kartu su savo didesniu broliu „Grand Scenic“, prancūzų gamintojo yra vadinami naujos kartos šeimos automobiliais. „Scenic“ skirtas šeimai su mažais vaikais, o antrajame jau gali puikiai jaustis ir paaugliai. Ar esant laikams, kuomet pirmuoju smuiku griežia krosoveriai, o vienatūriai mažais žingsniais žingsniuoja link dinozaurų likimo, reikėjo kurti naujos kartos „Scenic“ ir tikėtis tokios sėkmės, kurios modelis sulaukė prieš dvidešimt metų?

Klausimas jums, ar daug gatvėse matote apynaujų (5 metų senumo) kompaktiškų ar normalaus dydžio vienatūrių, tokių kaip „VW Sharan“, „Opel Zafira“, Ford S-Max“ ar „Renault Espace“? Mažoka, lyginant su laikais maždaug prieš dešimt metų, kuomet Lietuvos keliais riedėjo begalė „Sharan'ų“, „Galaxy“, „Zafira“ ar tų pačių „Scenic“ bei „Espace“. Aišku, Europoje vienatūriai vis dar yra mėgstami ir perkami, bet žvelgiant į Lietuvos autoparką, tokio tipo automobiliams nėra lengva kovoti dėl vietos po saule.

Taigi ar gali naujas kompaktiškas vienatūris „Scenic“, turintis krosoverio bruožų bei 4 cm didesnę prošvaisą už savo pirmtaką, leisti atsisakyti taip dabar madingo kokio nors krosoverio?

Panagrinėkime itin dailiai atrodantį, ryškiaspalvį „Scenic“, varomą 1,6 litro dyzeliniu varikliu su 130 AG bei 320 Nm galia ir pažiūrėkime, ko jis vertas.

Erdvė

Kelias dienas praleidus prie šio automobilio vairo, pavyko su „Scenic“ puikiai susidraugauti ir jį pamėgti. Tai itin ekonomiškas, praktiškas, turintis įdomių sprendimų, erdvus, maloniai važiuojantis ir dėmesį gatvėje atkreipiantis automobilis. Rasti jam kažkokių didelių priekaištų nepavyko tol, kol nepabandėme atsisėsti į galą. O ten dėl priekinėse sėdynėse sumontuotų atlenkiamų staliukų, pagailėta vietos sėdinčiųjų gale keliams, kurie vis nori užkliūti už kietų kampų.

Bet į šį priekaištą prancūzai turi atsakymą – šio automobilio galinė dalis skirta vaikams, kuriems vietos čia tikrai pakanka. Faktas tas, kad mums žinoma, jog keturi suaugusieji su šiuo automobiliu iš Vilniaus suvažinėjo į Laplandiją ir atgal – nubalnotais ar nuspaustais keliais nesiskundė. Vienok, nepasėdėjęs ilgai gale – nesužinosi. Masyvios priekinės sėdynės ne tik riboja sėdinčių gale judėjimo laisvę, bet ir šiek tiek trukdo įlipant į galą. Tiesa, visas šis „nemalonumas“ yra tik geriausioje „Bose“ komplektacijoje, nes kitose šių nelemtų padėkliukų nerasime.

Pradėjome nuo erdvės, tai tęsiam šią temą toliau. Į bagažo skyrių, kuris yra dviejų lygių, tilps net 572 litrai šeimos ar keliauninkų krovinių (nulenkus galines sėdynes – 1554 litrai), o jeigu jiems visiems čia vietos neužteks, „Renault“ inžinieriai kurdami „Scenic“ paruošė papildomų slaptų vietų - po priekyje ir gale sėdinčiųjų keleivių kojomis.

Šiose slaptose dėtuvėse tilps įvairūs smulkūs daiktai ar vaikų žaislai. Vairuotojas taip pat nebuvo nuskriaustas, jam suprojektuota didžiulė erdvė centriniame porankyje, kuris dar ir važinėja išilgai automobilio. Taip leisdamas pagal poreikį naudoti šią dalį. Jeigu ilgoje kelionėje norisi pasidėti dešinę ranką, porankį reikės stumtelėti link pavarų svirties, priešingu atveju – jį atstumus, rasime puodelių laikiklius. Gudru, universalu ir praktiška. Be to, sėdintys gale iš to paties vientiso daikto taip pat gavo naudos – papildomą, ištraukiamą daiktadėžę. Ir tai dar ne viskas – vietos susidėti daiktams dar yra ir stalčiuje po vairuotojo sėdyne. Bendrai – papildomos erdvės visokioms smulkmenoms ir kiek didesnių gabaritų daiktams šiame automobilyje yra daugiau nei 60 litrų.

Jausmas toks, lyg visame šio automobilio interjere vežtumėtės sumontuotą komodą su daugybę stalčių, o kartais gali nutikti net taip, kad nebežinosite, kur kas ir besudėta.

O ar atspėtumėte, kur prancūzai patalpino garso stiprintuvą? Jis sumontuotas šalia atsarginio rato. Tai tik įrodo, kad išnaudotas kiekvienas laisvas kubinis milimetras.

Erdvės pojūtį tiek vairuotojui, tiek keleiviui dar sukuria ir panoraminis stogas bei didžiulis priekinis stiklas su siaurais statramsčiais bei šone matomumą gerinančiais papildomais stiklais, taigi važiuojant vingiuotais keliais neteks kraipyti galvos į šalis, norint pamatyti ar netikėtai iš posūkio neišlenda kitas automobilis.

Platus matymo laukas nuteikia puikiai, o nemenka prošvaisa (17 cm) leidžia nebijoti išsukti ir iš asfaltuoto kelio į snieguotus, ar nuo vandens pažliugusius ruožus, kuriuose savo pranašumą parodo 20 colių ratlankiai su siauromis padangomis. Įdomu tai, kad mažesnių ratų užsisakyti net negalima. „Renault“ nusprendė, kad „Scenic“ turi būti būtent su tokiais ratais – vardan grožio! Ant jų montuojamos gana siauros, tik 195/55 dydžio padangos.

Kuro sąnaudos

Bet ar dideli ratai neaugina kuro sąnaudų? Tikrai ne. 1,6 litro dyzelinis variklis yra labai ekonomiškas. Miesto režimu kuro sąnaudos itin priklauso nuo važiavimo stiliaus, taigi vieniems turėtų pavykti išlaikyti jas tarp 6-7 litrų, o kitiems gali prireikti ir litru ar pusantro daugiau. Bet tiek vienu, tiek kitu atveju per ilgą automobilio eksploatavimo periodą jos turėtų susibalansuoti ties 7 litrų riba.

Važiuojant užmiestyje, kur leidžiamas maksimalus 90 km/h greitis, kuro sąnaudos siekė 5,5 litro, o išsukus į automagistralę jos nukrito iki 5,4 litro. Magistrale buvo įveiktas apie 60 km atstumas su įjungtu autopilotu, liepiant jam palaikyti 110 km/h greitį. Momentinės kuro sąnaudos tuo metu 90 procentų distancijos nepakilo aukščiau 6 litrų – ši riba buvo perkopta tada, kai automobilis kilo į įkalnes. Ir nors „Scenic“ turi kelis važiavimo režimus, tačiau testo metu bene visuomet buvo naudotas „Sport“ režimas. Dar reikia paminėti, kad galia į ratus buvo perduodama per mechaninę 6 laipsnių pavarų dėžę. Pastarajai tenka skirti vieną minusą už tai, kad gana garsiai vyksta pavarų perjungimo procesas.

Kelyje

Kelyje „Scenic“ jaučiasi gerai – vingiuotose vietovėse jis nekrypsta į šonus, važiuoklė dirba kietai, bet tai nevargina vairuotojo, o dideli nelygumai sugeriami neprarandant komforto jausmo. Sėdynėse netenka slidinėti, staigiau įveikiant posūkius – kūnas tvirtai apgautas ir prilaikomas. Sėdima ir tvirtai, ir patogiai. Apskritai, automobilyje jaučiamasi komfortiškai ir ergonomiškai. Mažą šaukštą deguto į šią statinę įdeda šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai, leidžiantys aplink save švilpauti vėjui, bet bendram automobilio vertinimui tai neturi jokios įtakos.

Vairuotojas iš itin patogios savo darbo vietos viską automobilyje bene viską valdo per „R-Link“ sistemą, sutinkamą ir kituose „Renault“ modeliuose. Mygtukų centriniame skyde nėra daug, taigi blaškytis netenka, o tik baksnoti pirštu į spalvotą ekraną.

Emocijos

„Renault Scenic“ priklauso tai automobilių grupei, kuris sukelia daug gerų emocijų, vertinant tiek važiavimą, tiek pojūtį esant jo viduje, tiek išorės dizainą, kuris itin atsiskleidė fotografuojant automobilį ir vis prašė vėl ir vėl iš kuprinės traukti fotoaparatą. „Scenic“ itin dailiai atrodo tiek miesto fone, tiek gamtoje, tiek pievoje, tiek prie apleistų garažų.

Ryški geltona spalva šį automobilį daro išskirtinį gatvėje, į jį krypsta praeivių žvilgsniai. Jis neatrodo nuobodžiai ir nepranyksta tarp kitų eismo dalyvių. Kitokios spalvos šiam automobiliui net ir nesinorėtų.

Apibendrinant, belieka pasakyti, kad „Renault Scenic“ itin tinkamas kelionėms, nors pasiruošiems sėdėti gale reiktų pranešti, kad vietos čia itin daug nebus, tačiau jeigu į tokias keliones leisis jauna šeima – tai jai beliks tik pasidžiaugti šiuo automobiliu, atrandant visus jo privalumus ir nekreipiant dėmesio į smulkius minusus.

Kaina

Norintys šio žavaus „Renault Scenic“ su 130 AG dyzeliniu varikliu bei gausiausia „Bose“ komplektacija turės surasti 27 490 eurų sumą, o pasiruošę išleisti mažiau – gali savo pasirinkimus pradėti dėlioti nuo 1,2 litro 115 AG benzinį variklį turinčios „Life“ versijos, kurios kaina startuoja nuo 18 140 eurų.

Automobilių kainų ekspertai MotorSniper.lt pateikia šias kompaktiškų vienatūrių kainas salonuose (2017 04):

 

Automobilis           Bazinė kaina, EUR Portale MotorSniper.lt išparduodamų automobilių skaičius
Renault Scenic  18 140  1 (nuolaida 21 %)
Ford C-Max  15 660  -
Opel Meriva  13 229  1 (nuolaida 17 %)
Citroen C4 Picasso  20 700  2 (nuolaida 19 % ir 15 %)
Toyota Verso  17 530  -
Dacia Lodgy  9 810  -

Parengė Vytautas Pilkauskas

 

Kategorijos: 
Automobiliai: