You are here

Renault Symbioz: Vairuotojas ir automobilis randa bendrą kalbą

Simbiozė – kas tai yra? Štai kaip šį žodį apibrėžia Visuotinė lietuvių enciklopedija: „artimas ir dažnai ilgalaikis dviejų ar daugiau skirtingų rūšių organizmų sugyvenimas“. Tokį apibrėžimą galima puikiai pritaikyti automobiliui ir jo vairuotojui.

Gal dėl to automobilių gamintojas „Renault“ vienam naujausių savo modelių suteikė būtent tokį pavadinimą – „Symbioz“.

Kaip akcentuoja gamintojas, šis modelis yra „voiture à vivre“ (lietuviškai, „automobiliai gyvenimui”) šeimos atstovas, išsaugantis geriausių gamintojoų savybių braižą. Tai yra ketvirtasis gamintojo modelis, priklausantis šiam būriui. Pirmuoju buvo „Renault 16”, gamintas 1965-1980 metais, vėliau sekė „Espace“ bei „Scenic“ modeliai. Dabar gi atėjo laikas „Symbioz“.

Dažnais atvejais automobilis ir vairuotojas gana ilgą laiką būna kartu, kitaip sakant, sugyvena. Automobiliui kaip ir nėra didelio skirtumo, koks vairuotojas jį vairuoja, tačiau pats žmogus visuomet nori turėti gerą, patogų, ekonomišką, smagiai važiuojantį, geras emocijas suteikiantį ir t.t. automobilį. Vairuotojas nori gerai jaustis prie jo vairo ir būtent paminėtas „Renault Symbioz“ modelis leidžia džiaugtis važiavimo malonumu.

Šį automobilį teko išbandyti saulėtoje Ispanijoje, lekiant gerais keliais. Automobilis pasižymėjo gera elgsena kelyje, ir tokiu sunkiai paaiškinamu, bet labai geru važiavimo jausmu. „Symbioz“ važiuoja itin lengvai ir sklandžiai, atrodo taip lyg automobilį dar kažkas iš galo lengvai stumia. Gal tą gerumo jausmą padidina ir patobulinta garso izoliacija (variklio skyriuje panaudota daugiau garso izoliavimo medžiagų), kuri mažina variklio garsą ir susidaro sklandesnio važiavimo pojūtis. Tyla viduje taip pat juntama – hibridinė pavara dirba tyliai arba jos garsą slopina minėti izoliaciniai patobulinimai.

Pakaba nevargina, juntamas komfortas, o važiuojant per didesnius nelygumus apie save pranešta dideli, devyniolikos colių ratai ir žemo profilio padangos. Valdosi automobilis gerai.

Atrodo „Symbioz“ elegantiškai. Dizainas, kaip ir daugelio naujų „Renault“ modelių – modernus ir turintis savitą stilių. Jis įdomus akiai ir lengvai atpažįstamas iš toli. Interjeras taip pat puikiai žinomas iš kitų „Renault“ modelių. Tiesa, čia vis tik norėtųsi gal net kažko išskirtinesnio kiekvienam gamintojo automobiliui.

Viduje – nieko per daug naujo. Ta pati animacija multimedijoje, kaip kad turi „Scenic“ ar „Rafale“ modeliai, toks pats čia ir panoraminis stogas su fotochromine danga, ta pati itin patogiai veikianti „Google“ navigacija. Prietaisų išdėstymas identiškas kaip pas „Captur“, už kurį „Symbioz“ yra šiek tiek didesnis. Jo ilgis 4.41 metro, į bagažinę telpa 624 litrai krovinių, kurių skyrių leidžia išplėsti 16 cm stumdoma galinė sėdynių eilė.

Turime šiame automobilyje „Harman Kardon“ garso aparatūrą, daugiau nei 50 įvairių aplikacijų, iš kurių tikriausiai labai maža dalis bus kada nors naudojama, o taip pat ir 29 pagalbines sistemas vairuotojui.

Kaip žinote, pagal reikalavimus, dabar nauji automobiliai turi garsiniu įspėjimu informuoti vairuotoją, kad jis viršija greitį. Tas erzina, kaip ir kai kurios kitos saugumo sistemos. Pavyzdžiui, ne visuomet norisi laikyti įjungtą linijų sekimo pagalbininką. „Renault“ savo modeliuose, ne išimtis ir „Symbioz“ turi labai gerą mygtuką, kurį paspaudus du kartus, išsijungia penkios sistemos, kurias vairuotojas pasirenka į to mygtuko atmintį.

Tokiu atveju, nereikia landžioti po meniu, ieškant šių sistemų išjungimo vietos. Atrodo, dalykas paprastas, bet labai naudingas ir palengvinantis gyvenimą, kiekvieną kartą užvedus automobilį.

Kainuoja „Symbioz“ nuo – 30 290 eurų. Yra tik versija su priekiniais varomais ratais. Galėtų kaina būti ir mažesnė, nes konkurentai taip pat turi gerų ir pirkėjų mėgstamų produktų. Toks pats „Captur“ kainuoja dvejais tūkstančiais pigiau ir iš principo sudaro konkurencija gamintojo viduje.

„Symbioz“ turi 16.9 cm prošvaisą ir nors tai B segmento automobilis, turintis tą pačią platformą kaip „Captur“, tačiau „Renault“ su „Symbioz‘u“ taikosi į C segmentą ir siūlo daugiau erdvės galinėje sėdynių eilėje bei bagažinėje.

Taigi rinktis labiau apsimokėtų, kiek didesnį „Symbioz“.

Po variklio dangčiu irgi puikiai viskas žinoma: 1.6 litro benzininis variklis ir pora elektros motorų, kurie bendrai sukuria 145 AG ir 250 Nm bei leidžia mėgautis ekonomišku ir elastingu važiavimu. Vidutinės degalų sąnaudos gavosi 6.6 litro šimtui važiuojant įvairiais režimais: greitkeliu, kalnų keliais, paprastais keliais bei mieste. Ramiai važiuojant miesto gatvėmis ir užmiesčiu, kur greitis iki 90 km/h skydelyje švietė 4.1 l/100 km sąnaudų duomenys.

Išvada paprasta: puikiai žinomi, laiko patikrinti „Renault“ bruožai dominuoja „Symbioz“ modelyje ir daro jį įdomiu pasirinkimu, o simbiozė tarp vairuotojo ir automobilio tikrai įvyksta.

Kategorijos: 
Automobiliai: