You are here

„VW Polo GTI“: 200 „arklių“, kurių lietuviams nereikia. Kodėl?

  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI
  • VW Polo GTI
    VW Polo GTI

80 AG daugiau už patį pirmąjį „VW Polo GTI“ arba 200 AG – tiek „arklių“ po variklio dangčiu slepia šeštos kartos karštasis hečbekas „Polo GTI“. Ar to užtenka? Tikrai taip.

VW Polo GTI

Matematika

1355 kg sveriančiam ir priekiniais ratais varomam automobiliui tai pats tas. O arklio galias pavertę į pagreitį iki 100 km/h, gauname 6,7 sek. arba vos 0,5 sek. lėčiau nei tą patį greitį pasiekia 245 AG turintis atnaujintas septintos serijos „Golf GTI“ (be Performance paketo - 230 AG ir 6,4 sek. pagreitis). Be to, „Golf GTI“ turi tą patį, bet ne identišką 2,0 litrų TSI variklį, kaip ir „Polo GTI“, tik pastarajam šiek tiek daugiau prisuktas „kranelis“. Juk mažylis negali būti galingesnis už didesnįjį brolį. Nors tas šiuolaikinis mažylis nėra jau toks mažas ir net gi sugeba maksimaliai įsibėgėti iki 237 km/h.

VW Polo GTI

Taigi bene iškart galima daryti prielaidą, kad „Polo GTI“ yra geras kūrinys ir jis turėtų patenkinti daugybę vairuotojo lūkesčių.

Eurai. Rinka.

Žinoma, Lietuvoje šis modelis nėra ir tikriausiai nebus itin populiarus. Vis tik, tai automobilis jaunam vairuotojui, o jo kaina prasideda nuo 22 887 eurų. Už šią sumą lietuvis tikrai rinksis kitą automobilį, o žinant tai, kad testuoto ir įvairių gėrybių prifarširuoto „Polo GTI“ kaina siekė 31 339 eurus, pratęsti sakinio toliau nebereikia…

Tačiau pakankamai finansų turintis jaunuolis, o galbūt ir kiek vyresnis, karštus hečbekus mėgstantis vairuotojas tikrai nepadarys klaidos įsigyjęs tokį automobilį, kuris jam teiks daug gerų emocijų ir leis džiaugtis kiekviena praleista akimirka prie vairo.

O gal vis tik pirkti ne naują, o senesnės kartos „Polo GTI“?

Įdomu tai, kad norint įsigyti naudotą „Polo GTI“, Lietuvoje jo rasti tikriausiai nepavyks, nes 2019 metų vasario mėnesį lietuviškuose automobilių skelbimų tinklapiuose nebuvo absoliučiai nei vieno tokio automobilio, imant visą jo gaminimo metų intervalą. Klausimas, kiek apskritai per metus jų buvo naudotų automobilių pardavimo rinkoje?

Štai Vokietijoje – jau visai kita kalba. Čia galima rasti gerokai virš tūkstančio pačių įvairiausių variantų.

Faktas vienas - Lietuvoje B segmento karštieji hečbekai nėra itin populiarūs, juos ir gatvėse retai kada pavyksta sutikti, o ką jau kalbėti apie visiškai naujus egzempliorius.

VW Polo GTI

Taigi nors naujasis „Polo GTI“ ir labai smagus automobilis, tačiau jų Lietuvos keliuose tikriausiai galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. O kad tai absoliučiai nišinis modelis įrodo ir tai, kad oficialioje lietuviškoje gamintoje svetainėje net nepavyks rasti jokios informacijos apie „Polo GTI“. Norint naujo, teks keliauti į pasirinktą „Volkswagen“ atstovybę ir vietoje sužinoti daugiau apie šio automobilio kainą, galimas komplektacijas bei kitus niuansus.

GTI gėrybės

Grįžtant prie pačio pirmojo, 1995 metais išleisto „VW Polo GTI“, kuris buvo sukurtas trečios kartos „Polo“ pagrindu, verta paminėti, kad tuomet automobilis buvo pagamintas vos 3000 vienetų tiražu. Jis turėjo 1,6 litro variklį su 120 AG.

Tuo tarpu šeštos kartos „Polo GTI“ gamyba nėra ribojama ir aprūpintas jis dviejų litrų, keturių cilindrų jėgaine su 200 AG ir 320 Nm. Naujojo automobilio prekybos pradžioje variklis buvo poruojamas tik su automatine šešių laipsnių DSG transmisija, o 2018 metų lapkričio mėnesį atsirado galimybė pasirinkti ir 6 laipsnių mechaninę greičių dėžę.

VW Polo GTI

Lyginant su standartiniu „Polo“, GTI versija turi 15 mm žemesnę, sportiškesnę važiuoklę, GTI emblemas, 17 colių ratlankius (galima užsakyti ir 18 colių), slenksčių apdailas, didesnio diametro stabdžių diskus, raudonas stabdžių apkabas, raudonus akcentus ant kėbulo, GTI bamperius, dvigubą išmetimo sistemą, sportines sėdynes, sportinį vairą, spoilerį ant stogo.

Važiuojam

Kelyje „VW Polo GTI“ gali pasigirti gerai subalansuota, standžia pakaba, geru vairo ir ratų tarpusavio ryšiu. Elementaru, nes viskas jau išmokta kuriant „Golf GTI“, taigi visa tai beliko tik nukopijuoti ir pritaikyti mažesniajam modeliui, kuris kelyje yra paklusnus, leidžiasi provokacijoms vairu ir jų metu nepateikia staigmenų, o leidžia būti kontroliuojamu ir prognozuojamu. Beje, ir turima galia – 200 AG – neleidžia per daug persistengti.

Vingiuotas kelias – ta vieta, kur su šiuo automobiliu labai smagu važiuoti. Taip pat tokiame kelyje atsiskleidžia ir automatinės greičių dėžės darbas. Ji visuomet yra pasiruošusi „įmesti“ reikiamą pavarą, todėl net ir duodant jai daug darbo, su juo susidoroja teisingai. Sklandžiam ir nejuntamam DSG darbui turi ir vos nuo 1500 aps./min. pasiekiamas maksimalus sukimo momentas.

VW Polo GTI

Važiuojant mieste ar tiesiame užmiesčio kelyje, automobilis taip pat nekylia problemų. Rieda jis maloniai. Tiesa, važiuoklė apie save linkusi priminti, kai kelyje pasitaiko didesnių nelygumų, tačiau pakabos darbas nevargina. Prie to, žinoma, prisidėjo ir 18 colių ratlankiai, uždėti ant testuoto automobilio.

Viduj gerai

Apie interjero subtilybes net neapsimoka diskutuoti, nes ten viskas vokiškai nuobodžiai tvarkinga ir savo vietose. Viskas veikia tiksliai ir aiškiai, niekas nekliba, mygtukai neklapsi. Dar ir labai ergonomiška.

VW Polo GTI

Viskas taip, lyg pirmą kartą įsėdus į šį automobilį, užplustų jausmas, jog jį vairuoji jau daugiau nei dvidešimt metų su ta mintimi, kad sunku ką nors geriau bepadaryti.

Apie degalų kiekį

Net ir „Polo GTI“ degalų sąnaudos nėra gąsdinančios. Nuvažiavus beveik 360 kilometrų, borto kompiuteris rodė, kad vidurkis šimtui kilometrų yra 9 litrai. Automobiliu buvo važiuojama tiek ramiai, tiek agresyviai. Mieste, užmiestyje, magistralėje.

VW Polo GTI

Skirtingose vietose vis pamatuojant degalų sąnaudas, rezultatai gavosi tokie:

- Užmiestis (paprasti keliai su gyvenvietėmis ir ramus važiavimas) – 5,5 l/100 km;

- Automagistralė (vidutinis greitis 130 km/h) – 7,4 l/100 km;

- Miestas (visada įjungtas Sport režimas, agresyvesnis važiavimas) – 11,9 l/100 km.

Geros emocijos

Šis automobilis mėgsta sunkesnę dešinę koją, tiesa, tada kiek dažniau teks pildyti degalus į 40 litrų talpos baką, tačiau „Polo GTI“ už tai vairuotojui atsilygins geromis emocijomis.

VW Polo GTI

Kategorijos: 
Automobiliai: