You are here

WRC 2015: Ispanijos ralis

  • Ispanijos ralis
    Ispanijos ralis

Spalio 22-25 dienomis vyko prieš paskutinis Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas – Ispanijos ralis, kuris pasižymėjo intriga iki pat paskutinio greičio ruožo, o tam įtakos turėjo ir nuolat besikeičianti greičio ruožų danga: asfaltą keitė žvyras, o žvyrą asfaltą, todėl ralyje buvo būtina didžiulė koncentracija ir teisingas padangų pasirinkimas.

Pirmoji diena

Pirmąjį greičio ruožą sportininkai įveikė dar ketvirtadienį. Tai buvo vos 3,2 km ilgio ruožas, kurį laimėjo S. Ogieras, 2,1 sek. aplenkęs T. Neuville'ą ir 2,9 sek. - A. Mikkelseną.

Antroji diena

Antrąją ralio dieną sportininkų laukė 8 greičio ruožai, kurių šeši buvo pilnai žvyriniai, o du turėjo ir žvyro, ir asfalto dangos.

Dienos metu lyderiai keitėsi. Pirmavo ir R. Kubica, ir J. Latvala, tačiau dieną pirmoje vietoje vis dėl to vėl sugebėjo baigti S. Ogieras, kuris vos 0,8 sek. pranoko komandos draugą J. Latvalą. Trečias liko O. Tanakas, atsilikęs 11,3 sek. Pastarasis gana ilgą laiką laikėsi antroje vietoje.

Problemų su pradurtomis padangomis greičio ruožuose turėjo R. Kubica ir M. Ostbergas, pastarasis taip pat buvo įšokęs į antrąją poziciją.

Trečioji diena

Trečiąją Ispanijos ralio dieną lenktynininkų laukė 8 asfaltiniai greičio ruožai, kuriuose geriausiai sekėsi S. Ogierui, kuris dieną baigė turėdamas solidžią persvarą prieš artimiausius varžovus. Už jo dienos pabaigoje buvo du komandos draugai: J. Latvala ir A. Mikkelsenas. Pirmasis atsilikinėjo 54 sek., o antrasis dar 2,9 sek. Netoli jų buvo ir Dani Sordo, kurio atsilikimas nuo A. Mikkelseno tesudarė 4,5 sek. Penktoji vieta priklausė K. Meeke, kuris turėjo 1 min. 42,2 sek. deficitą.

J. Latvala dvyliktame greičio ruože pradūrė padangą ir dėl to prarado apie minutę laiko. Dėl to jis buvo atsidūręs 4 pozicijoje. Į antrąją buvo pakilęs D. Sordo, o A. Mikkelsenas važiavo trečioje.

14-ame greičio ruože A. Mikkelsenas sugebėjo aplenkti D. Sordo, tačiau kova dėl antros pozicijos buvo bekompromisė – tris lenktynininkus teskyrė 1-2 sekundės. 16-ame greičio ruože J. Latvala pagaliau susigrąžino antrąją vietą, o D. Sordo nusirito į ketvirtąją.

Ketvirtoji diena

Paskutinę ralio dieną laukė paskutiniai 6 greičio ruožai bei lemiama kova dėl antros pozicijos, tačiau įvykiai pasisuko visai kita – netikėta – linkme.

21-ajame greičio ruože A. Mikkelsenas sugebėjo aplenkti J. Latvala, atstumas tarp jų tuomet buvo 8,1 sek. S. Ogieras toliau turėjo saugią 48,3 sek. persvarą. Dani Sordo būdamas ketvirtoje vietoje nuo trečios pozicijos atsiliko 8,7 sek. Penktoje vietoje buvo M. Ostbergas, kuris ją iš K. Meeke atėmė 19-ajame ruože.

22-ą greičio ruožą laimėjo J. Latvala ir priartėjo prie A. Mikkelseno 1,4 sek. atstumu. Taigi finalas laukė paskutiniame „Power Stage“ greičio ruože.

Pasirodo, kad šie abu lenktynininkai kovėsi ne dėl antros, o dėl pirmos pozicijos, nes paskutiniame greičio ruože tokią dovaną jiems padovanojo S. Ogieras, kuris patyrė avariją ir nebaigė ralio.

S. Ogiero avarija

1,7 sek. persvara prieš J. Latvalą paskutinį ruožą laimėjo A. Mikkelsenas ir tapo Ispanijos ralio nugalėtoju. Tai absoliučiai pirmoji A. Mikkelseno pergalė Pasaulio ralio čempionate iš 64 startų. Be to, laimėjęs „Power Stage“ jis uždirbo ir dar tris papildomus taškus. Vieną tašką šiame ruože pelnė K. Meeke, užėmęs trečią vietą.

J. Latvala bendroje įskaitoje liko antras, pralošęs 3,1 sek. Trečioji vieta atiteko D. Sordo, kuris atsiliko 21,2 sek.

Ketvirtas Ispanijos ralį baigė M. Ostbergas, atsilikęs 1 min. 6,3 sek., o penktas liko K. Meeke, pralošęs dar 1,9 sek.

Parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: