2022 metais daugiausiai dėmesio gavęs automobilis - LEVC TX
Norint, kad automobilis būtų pastebėtas gatvėje, nebūtina vairuoti Ferrari ar Lamborghini. Pilnai užtenka šio 2022 metais spalio mėnesį į Lietuvą atkeliavusio LEVC TX taksi automobilio. Važinėjant su juo - dėmesio tikrai bus per akis. Net gi to nenorint. Žmonės ne tik jį palydi žvilgsniais, bet dar ir užkalbina gatvėje, specialiai ateina pažiūrėti, specialiai stabteli važiuodami, kad pasidomėtų šiuo automobiliu. Įdomiausia, kad jie jau iš anksto identifikuoja, kad tai turėtų būti legendinio Londono taksi šių dienų versija.
Londono taksi - tai bene ikoniškiausias keleivinis automobilis pasaulyje, gaminamas jis daugiau nei šimtą metų, taigi nenuostabu, kad žmonės iškart gatvėje jį atpažįsta ir ne gana to, dar nori pasmalsauti.
2017 metais debiutavo naujas prekinis ženklas LEVC (London Electric Vehicle Company).
Neatsimenu, kada važinėjant ir fotografuojant mieste, per kelias valandas teko sulaukti tokio dėmesio automobiliui. Žiūri žmonės į naujai pasirodžiusias mašinas gana dažnai, kartas nuo karto, koks nors praeivis praeidamas lepteli kokį vieną-kitą žodį, bet labai retai kada specialiai ateina iš biuro ar sustoja važiuodami aikštelėje, kad pasidomėtų apie automobilį daugiau.
Į Lietuvą atkeliavęs LEVC TX automobilis turi 110 kW galios elektros motorą, varantį galinius ratus, 31 kWh talpos bateriją bei 1.5 litro „Volvo“ variklį, kuris atlieka elektros generatoriaus funkciją, kai pasibaigia elektra. Automobilyje sumontuotas 36 litrų benzino bakas, iš kurio variklis siurbia degalus ir gamina elektrą elektros motorui
Su pilnai pakrauta baterija vien elektra šis automobilis gali nuvažiuoti iki 103 km atstumą (priklausomai nuo oro sąlygų ir vairavimo stiliaus). Pilnas degalų bakas ir pilna baterija leidžia įveikti daugiau nei 500 kilometrų.
LEVC TX yra pilnai paruoštas teikti taksi paslaugas. Už vairuotojo yra šešios sėdimos vietos bei daug visokių patogių dalykų keleiviams: plačiai atsiveriančios durys leidžia lengvai įlipti, viduje erdvu ir panašiai. Per tiek metų Londono taksi kūrėjai tikrai išgalvojo, kas yra geriausia.
Važiuoja automobilis maloniai, tolygiai, kažkokių blogybių nė nepastebėjau. Vairuotojo darbo vieta patogi ir atpažįstama ne vienam – taip, tai irgi „Volvo“ reikalai: vairas, multimedija, sėdynė. Tiesa, multimedijos grafika yra prastesnė, bet tas netrukdo važiavimui.
Kodėl čia yra „Volvo“ dalykų? Nes „Volvo“ priklauso kompanijai „Geely“, kuriai priklauso ir LEVC, taigi natūralu, kad šis bei tas buvo pasiskolinta kuriant naujuosius LEVC automobilius.
Labiausiai nustebino automobilio apsisukimo spindulys, kuris yra 8.45 metro. Atrodo, kad automobilis sukasi aplink savo ašį. Labai keistas jausmas vairuojant, ypač darant didesnio diametro posūkius. Tas labai palengvina ankštose vietose.
Kainuoja TX nuo 76 170 eurų, o jų oficialiu atstovu Lietuvoje tapo „Sostena“. Žinoma, tai visiškai nišinis automobilis ir paprastas vartotojas jo tikrai nepirks, tačiau būtų smagu vieną-kitą matyti Vilniaus miesto gatvėse, pažymėta su taksi skiriamaisiais ženklais. Dar beje, yra ir toks pats krovininis modelis, vadinasi jis VN5 ir kainuoja maždaug dešimt tūkstančių pigiau.