You are here

Volvo EX30: labai greitas ir labai minimalistinis

428 AG, 543 Nm ir 3.6 sekundės iki šimto – tokiomis charakteristikomis gali pasigirti keturiais ratais varomas elektromobilis „Volvo EX30”. P.S. Yra versija ir tik su galiniais varomais ratais, turinti 272 AG.

Matant tokius parametrus, kyla tik viena mintis, kad kol nebuvo elektromobilių, tokių galingų ir tokių greitų automobilių buvo neįmanoma įsigyti už maždaug 50 tūkstančių eurų. Vis tik, toks pagreitis yra sportinių automobilių teritorija.

Dabar gi, „vos“ už 50 000 eurų galima turėti vieną greičiausių automobilių mieste. Žinoma, arklio galių skaičius ir pagreitis iki šimto tikrai nėra visiems aktualūs dalykai ir tikėtina, kad tokios konfigūracijos „Volvo EX30” rinksis ne visi, tačiau tiek viena, tiek kita versija vairuotojus džiugins smagiu vairavimo potyriu.

Važiavimas

Važiuoja „EX30” labai maloniai, stabiliai stovi ant kelio net ir ekstremaliau neriant į posūkius, jaučiamas automobilio standumas. Automobilis valdosi tiksliai, o vairas yra tvirtas ir manevrai su juo atliekami aiškiai. Labai smagiai vairuojasi. Gerai dirbanti pakaba užtikrina komfortišką važiavimą.

Taip, keturiais ratais varomos versijos pagreitis - įspūdingas. Kol vieni, užsidegus žaliam šviesoforo signalui padeda į šalį telefoną, įjungią pavarą, su „EX30“ jau būni toli nulėkęs.

Važiuoti galima nenaudojant stabdžio pedalo, pasirinkus dažnai elektromobiliuose sutinkamą „One Pedal“ funkciją. Veikia ji sklandžiai. Gal tik prieš sustojimą auto hold funkcija yra kiek per aštri ir labai lėtai judant kamštyje tai kažkiek nervina.

Iš vairavimo pusės, daugiau nepatinkančių dalykų neužsifiksavo, o ir elektros sąnaudos atrodė padoriai.

Važiuota buvo šaltesniu metų laiku, kai už lango buvo apie nulį, tai pilnai įkrauta baterija rodė, kad jos užteks kone 300 km atstumui. Važiuojant užmiesčio ir miesto režimu, vidutinės elektros sąnaudos sudarė 23.2 kWh/100 km. Vasarą jos turėtų būti mažesnės, o ir nuvažiuojamas atstumas automatiškai išaugtų. Nes gamintojas teigia, kad galima nuvažiuoti iki 450 km.

Keturiais ratais varoma versija „EX30 Twin Motor Performance” turi 69 kWh talpos bateriją.          

Tuo tarpu tik galiniais ratais varomas „EX30” gali būti komplektuojamas su 51 kWh arba 69 kWh talpos baterija. Gamintojas deklaruoja, kad su pastaraja galima nuvažiuoti iki 476 km. Ar ši versija dinamiška? Tikrai taip – 5.3 sek. iki šimto.

Interjeras

Interjere dominuoja maksimalus minimalizmas.

Čia rasime tik ekraną, per kurį ir vyksta viso ko valdymas. Važiavimo metu vis norisi kažką ekrane paspausti, tačiau akis stebinti automobilio saugumo sistema vis liepia žiūrėti į kelią. Taip nutinka ne viename automobilyje, ir atrodo juokingai – viskas sudėta į ekraną, bet sistemos norėtų, kad akių į jį nenukreiptum ir žiūrėtum tik į kelią – neįmanoma nežiūrint į ekraną rasti vieną ar kitą funkciją.

Ekrano meniu sudarytas apgalvotai, naršyti jame nėra sudėtinga, o ir dažniausiai naudojamą funkciją – šildymo kontrolę – valdyti yra gana patogu.

Tik kai viskas yra ekrane, norint atlikti kokią nors vieną funkciją, dažnai reikia minimum du kartus pabaksnoti į ekraną. Pavyzdžiui, norint įjungti galinio lango šildymą, ekraną reikia paspausti du kartus. O štai norint įjungti „Performance All Wheel Drive“ važiavimo režimą, reikia net keturių paspaudimų ekrane.

Keistai sugalvota žibintų perjungimo padėtis. Pasirinkus ekrane norimą variantą (gabaritai ar artimos šviesos), jį reikia dar patvirtinti su ant vairo esančiu mygtuku.

Veidrodėliai valdomi mygtukų ant vairo pagalba, bet kartą juos nustačius, daugiau prie jų lįsti nelabai ir tenka. Tačiau vis tiek, minimaliai du kartus reikia paspausti ekrano meniu ir tada reguliavimą atlikti ant vairo. Norint juos užlenkti – reikalingi trys paspaudimai.

Tiesa, pirmą kartą įsėdus į automobilį, gali nepavykti greitai rasti tam tikrų funkcijų. Ir tai bene pirmas automobilis, kur teko noriai ir įdėmiai klausyti, kaip aktyvuojami pagrindiniai, dažnai naudojami dalykai, pavyzdžiui, valytuvų įjungimas. To nežinant ir pradėjus lyti, situacija būtų kebli.

Norint įjungti galinį rūko žibintą, reikės trijų paspaudimų.

Ekranai tikrai smagus reikalas, atrodo moderniai, tačiau kartais gali kiek komplikuoti tam tikrų dalykų greitą aktyvavimą, kuriam seniau pakakdavo vos vieno fizinio mygtuko paspaudimo.

Ir tai dar ne viskas. Langų valdymas irgi vyksta netradiciškai. Yra mygtukas, su kuriuo pasirenkama, priekinius ar galinius langus valdyti.

Gal jau pastebėjote iš nuotraukų, o gal ir ne, prieš vairuotojo akis nėra tradicinio prietaisų skydelio. Visa informacija, susijusi su greičiu, likusiu nuvažiuoti atstumu ir panašiai, pateikiama pagrindiniame ekrane. Čia atsiranda vienas nepatogumas – greičio stebėjimas. Norint žinoti, kokiu greičiu važiuoji, vis tenka akimirkai nukreipti žvilgsnį nuo kelio.

Visa tai vardan minimalistinio dizaino ir, tikėtina, kaštų taupymo, norint pagaminti konkurencingą kainą turintį elektromobilį. Važinėjant kasdien, tikrai pavyks priprasti prie meniu, o minimalizmas, bei įdomios detalės ir medžiagos interjere džiugins visada.

Viduje – minimalizmas, ekranas – tik vienas, taigi ir automobilio raktelis neatsilieka nuo tos pačios filosofijos – jame nėra nei vieno mygtuko. Tai kartais išlipus iš automobilio, abejoji, ar jis išsijungs ir ar užsirakins, nes pora kartų pasitaikė, kad jis liko veikiantis ir neužsirakinęs. Gal kažko nežinojau, bet kitus kartus elgiausi lygiai taip pat ir viskas suveikė gerai.

Grįžtant prie interjero dalykų – jis labai gražus, skandinaviškai paprastas. Malonu jame būti. Panoraminis stogas suteikia daug šviesos, o taip pat ir erdvės pojūtį.

Išorė

Automobilio išvaizda – solidi, atkreipianti į save dėmesį. Priekiniai žibintai lengvai leidžia identifikuoti, jog tai „Volvo“. Kompaktiškas elektromobilis turi tikrai pagirtiną dizainą, norisi į jį žiūrėti tiek iš priekio, tiek iš galo.

Kaina

Kainuoja „Volvo EX30“ nuo 38 284 eurų.

Kategorijos: 
Automobiliai: