You are here

Aštuonis metus trunkantis Tado projektas - „Volvo 244“

  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244 su retomis grotelėmis
    Volvo 244 su retomis grotelėmis
  • Volvo 244 su retomis grotelėmis
    Volvo 244 su retomis grotelėmis
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244
    Volvo 244
  • Volvo 244 - taip atrodė prieš perkant
    Volvo 244 - taip atrodė prieš perkant

Ar pastebėjote, kad pastaruoju metu mūsų šalies gatvėse vis daugėja švediškų „Volvo“ automobilių? Taip pat itin aktyviai veikia ir šių automobilių mylėtojus vienijantys autoklubai. Todėl nenuostabu, kad tarp šios markės fanų vis atsiranda ir tokių entuziastų, kurie tobulina, restauruoja ar modifikuoja savo techniką.

Štai Tadas „Volvo“ automobilius yra įsimylėjęs jau itin seniai. Dar 2010 metais jis turėjo „Volvo 850 T5R“ projektą, kuriam tuo metu automatinė greičių dėžė buvo keičiama į mechaninę alternatyvą.

Netikėtas radinys

Kaip pasakojo pašnekovas: „Tuo metu apie kitą projektą nebuvo jokių minčių, dirbau prie „850“ modelio. Tačiau vieną gražią 2010 metų dieną Vilniaus Lazdynų mikrorajone pamačiau ant žolės stovinčią ir į ją jau įaugusią, 1984 metų gamybos „Volvo 244“ su 2,4 D (D24), 60 kW galios varikliu. Automobilis ten taip stovėjo daugiau nei 5 metus. Sužinojau, kam priklauso ši „Volvo“, tačiau šeimininkas jau buvo miręs. Visiškai perpuvusį automobilį už simbolinę kainą man pardavė jo sūnus.

Volvo 244 - taip atrodė prieš perkant

Kodėl pirkau šį rūdžių kalną? Mane tai daryti pastūmėjo tai, jog šitas senas „briedis“ po penkių metų stovėjimo (įdėjus akumuliatorių ir užpilus dyzelio) ėmė ir užsikūrė kaip bitutė.

Aišku, iš vietos pajudėti nebuvo jokių šansų. Viskas buvo užrūdiję, užpuvę. Kai ją nupirkau, mintis buvo tik minimaliai aptvarkyti, kad praeičiau techninę apžiūrą, ir važinėtis tol, kol baigsiu darbus su savo „Volvo 850 T5R“. Bet viskas gavosi šiek tiek kitaip...“

Darbai ir detalės

Po šio automobilio įsigijimo, Tadas jį gana greitai pastatė ant kojų. Buvo pakeisti stabdžiai, šiek tiek pavirinta, pašpakliuota, padažyta ir „Volvo“ išriedėjo į gatves.

Volvo 244

Atsimenate, pradžioje rašėme, kad automobilis buvo įsigytas 2010 metais? Dabar jau 2018-ieji, o darbai su automobiliu vis dar nesibaigia. „Išvažiavus į gatves, darbai ties tuo nesibaigė. Be to, nemanau, kad jie greitu laiku ir baigsis, nes vis atsiranda naujų minčių. Taigi galima drąsiai teigti, kad prie šio projekto dirbu apie 8 metus“,- šypsodamasis sakė Tadas.

Didelių sunkumu su darbais Tadui nekilo, nes prieš viską pradedant daryti, buvo surinkta visa reikalinga informacija, kaip kas turi būti atliekama. Įvairiais klausimais jam padėjo bendraminčiai. Daug darbų jis atliko pats (interjeras, dažymas, variklio skyrius ir t.t.). Taip pat buvo ir tokių darbų, kuriuos darė kiti (stiklo keitimas, variklio galvutės restauravimas, virinimas argonu ir pan.).

Sunkiausia buvo su detalių gavimu. Tačiau šiuo klausimu labai stipriai pagelbėjo volvoparts.lt. Pasak Tado, daugelis kitų pardavėjų tiesiog nesigilindavo į situaciją, kai matydavo, kad kai kurių detalių kaina nėra didelė bei net nėra aišku, iš kur jas gauti.

Volvo 244

Tam tikrų detalių apskritai nebuvo arba jų laukti teko labai ilgai. Pavyzdžiui, reikėjo pakeisti vieną guolį, kuris yra įpresuotas į specialų laikiklį. Guolis padeda suktis generatoriaus dirželiui. To guolio gamyboje ir pardavime jau nebuvo. Tadas bandė pritaikyti kitus variantus, kreipėsi į guolių gamintojų atstovus, bet nieko nepavyko gauti. Tada teko tą guolį pasigaminti.

„Su tarpinėmis irgi buvo labai didelė bėda. Kai kurių reikėjo laukti net 14 dienų. Nes tiesiog niekas tokiems varikliams jau nebekeičia tarpinių, o aš tai dariau“,- pasakojo Tadas.

Darbų sąrašas

Per beveik 8 metus automobiliui atliktų darbų sąrašas yra daugiau nei įspūdingas. Iškart po nupirkimo „Volvo 244“ buvo ant greitųjų perdažytas. Praėjus pusantrų metų buvo imtasi rimtesnių kėbulo darbų, iš Švedijos buvo užsakytos remontinės kėbulo dalys pervirinimui.

Volvo 244

Slenksčiai, dugnas, bagažinės dugnas – pervirinti, o priekinių ir galinių sparnų surūdijusios arkos išpjautos ir suformuotos iš stiklo audinio. Visas automobilis yra pilnai perdažytas.

Atliktų darbų sąrašas:

- dugnas iš vidaus išklotas papildomai stiklo audiniu

- sudėta garso ir vibro izoliacija per visą dugną ir pilnai bagažinėje

- stogas apklijuotas plėvele

- pakeistas priekinis stiklas

- sudėtos juodos odinės sėdynės

- salonas pakeistas iš mėlyno į juodą (prietaisų skydas, kilimai, durų apdailos)

- pasiūti medžiaginiai kilimėliai

- naujai išdažytas variklio skyrius

- sudėti nauji baltai raudoni galiniai žibintai

- uždėtas galinio bamperio „sijonas“

- sumontuota priekinio bamperio žemesnė „lūpa“ nuo 1993 metų „Volvo 850“

- sudėti nauji originalūs rūko žibintai į šią „lūpą“

- patamsinti priekiniai žibintai (nudažant jų vidų)

- priekyje sudėti balti posūkiai

- priekinėje dalyje panaikintos chromo apdailos – jos apklijuotos juoda plėvele.

- uždėti „Ocean Mk18“ R18 8,5J ratlankiai su 225/40 dydžio vasarinėmis padangomis

- uždėtos tiesios, lygios, chromo apdailos per visą kėbulo perimetrą (senieji buvo kreivi)

Volvo 244

- restauruotos stabdžių apkabos, nusmėliuotos ir nudažytos milteliniu būdu.

- sudėtos žeminančios spyruoklės (priekis – 60 mm, galas – 40 mm)

- visos važiuoklės gumos pakeistos naujomis

- visa važiuoklė nusmėliuota ir nudažyta

- naujos stabdžių diskų apsauginės skardos

- sudėti ventiliuojami stabdžių diskai

- restauruota vairo kolonėlė

- restauruotas kuro siurblys

- restauruoti purkštukai

- restauruota variklio galvutė

- restauruotas turbokompresorius

- sudėtas tiesus išmetimas

- perrinkta greičių dėžė

- dugnui atliktas antikorozinis padengimas

- uždėtas „Nardi Torino“ vairas

- „Momo“ stebulė

- VDO gauges

- gauta labai reta galinio stiklo apdaila

- sumontuota „Kenwood“ multimedia, garso stiprintuvas, subwooferis, naujos garso kolonėlės durelėse

Volvo 244

„Prie viso to dar atlikta pačių įvairiausių smulkmenų, kurios atrodo tik smulkmenos, bei kai nori kažką gauti senam automobiliui, tai pats suradimas ir pirkimas kartais būna visiškai nelygus smulkmenai“,- atviravo Tadas.

Galingesnis variklis

2017 metų lapkričio mėnesį standartinis „Volvo 244“ variklis buvo pakeistas kitu agregatu. Įdėta 2,4 TIC (d24TIC) 90 kW galios jėgainė iš „Volvo 940“.

Variklis yra pilnai perrinktas, pakeitus visas įmanomas tarpines, diržus, guolius ir t.t. Vienos detalės smėliuotos ir dengtos antikorozija bei nudažytos, o kitos smėliuotos ir lakuotos karščiui atspariu laku, kad nesioksiduotų aliuminis.

Volvo 244

„Kadangi automobilis nėra ruošiamas dragui ar driftui, o yra tiesiog „for fun“, todėl tikslo turėti daug arklių po variklio dangčiu nėra. Senasis variklis buvo labai silpnas ir nerangus, todėl norėjosi kažko šiek tiek pajėgesnio. Dabartinis standartiškai turi 90 kW galią, kuri kol kas ir liks nepaliesta. Prasidėjus vasaros sezonui ir pravažiavus apie 1000 km bei „prisidirbus“ varikliui, atsuksiu turbinos slėgį, kas turėtų duoti apie 115-120 kW. Tokiam senam „Volvo“, tai bus tikrai per akis“,- apie darbus su varikliu pasakojo Tadas.

Ateities planai

Po šaltojo sezoną, vasarą automobilis pasitiks ne tik su kitu varikliu, bet ir būdamas arčiau žemės. Jam bus sudėti reguliuojamo aukščio amortizatoriais. Taip pat automobiliui bus sumontuotos siauresnės padangos, patobulinta garso sistema bei atliktas poliravimas.

Žvelgiant į dar tolimesnę ateitį – 2018 metų žiemą Tadas planuoja suinstaliuoti dar ir orinę važiuoklę.

Taigi panašu, kad šis projektas dar ilgai nebus užbaigtas ir vis atrandama, ką jam patobulinti.

Volvo 244 su retomis grotelėmis

Štai ruošiant šį tekstą, prieš pat jo publikavimą, Tadas pranešė, kad ką tik gavo itin retas radiatoriaus groteles (nuotraukoje viršuje uždėtos ant automobilio), kurios buvo sukurtos „Volvo 240 Turbo“ lenktyniniam A grupės automobiliui, o vėliau už papildomą mokestį ši modifikacija (kaip papildoma įranga) buvo siūloma ir perkant naują „Turbo“ versijos „Volvo“.

Galbūt jūs irgi turite įdomų, išskirtinį ar vienetinį automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Papasakokite apie jį. Susisiekite su mumis el. paštu: info@98.lt arba parašykite žinutę į Facebook'ą

Volvo 244

Kategorijos: 
Automobiliai: