You are here

Ieva: Savaitgalį išsitraukiu „BMW Compact“ su galingesniu varikliu

  • BMW E36 Compact/Eimanto Mieželio nuotrauka
    BMW E36 Compact/Eimanto Mieželio nuotrauka
  • BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
    BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
    BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
    BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
    BMW E36 Compact/Asmeninio archyvo nuotrauka
  • BMW E36 Compact/Kiiro nuotrauka
    BMW E36 Compact/Kiiro nuotrauka
  • BMW E36 Compact/LinkoFix Media nuotrauka
    BMW E36 Compact/LinkoFix Media nuotrauka
  • BMW E36 Compact/Kiiro nuotrauka
    BMW E36 Compact/Kiiro nuotrauka
  • BMW E36 Compact/KU Photo nuotrauka
    BMW E36 Compact/KU Photo nuotrauka
  • BMW E36 Compact/KU Photo nuotrauka
    BMW E36 Compact/KU Photo nuotrauka
  • BMW E36 Compact/Kiiro nuotrauka
    BMW E36 Compact/Kiiro nuotrauka
  • BMW E36/Manto Alinausko nuotrauka
    BMW E36/Manto Alinausko nuotrauka
  • BMW E30/Asmeninio archyvo nuotrauka
    BMW E30/Asmeninio archyvo nuotrauka

Vos tik pradėję pokalbį su Ieva, iškart pamatėme, kad ši mergina turi ką papasakoti apie automobilius.

Daugiausiai laiko ji praleidžia prie „BMW“ automobilių vairo. Šios markės automobilį ji vairuoja kasdien, o savaitgaliais iš garažo išsitraukia driftui ruoštą bolidą.

Taip, supratote teisingai – Ievai labai patinka „BMW“ automobiliai, be to ji dievina „Nissan“, o vieną kartą pabandžius – dabar jau nebegali gyventi be drifto.

Kada pirmą kartą sėdai prie automobilio vairo?

Patį patį pirmą kartą prie automobilio vairo sėdau kokių 4-5 metukų, kai tėtis važiuodamas miško keliuku pasisodindavo ant kelių ir duodavo pačiai sukioti vairą. Buvo tų neoficialių pavairavimų ir daugiau, bet rimti važiavimai prasidėjo suėjus pilnametystei.

Koks buvo pirmasis tavo automobilis?

Pirmasis automobilis buvo tikras „drakoniukas", 1,6 litro motoro, 1992 metų „Mitsubishi Colt“ su „piktintu“ variklio dangčiu, baltais ratais ir raudonu spoileriu. Dar jis turėjo ir daugybę lipdukų, kurie „pridėjo daugiau arklio galių“! (kvatojasi) Jaunystė, kvailystė..

Kokiais kriterijais vadovaujiesi rinkdamasi automobilį?

Nesvarbu, ar tai būtų kasdieninis, ar kažkam ruošiamas automobilis, šiai dienai rinkdamasi jį pirmumą suteikiu – galinei varomai ašiai, geram kokybės ir kainos santykiui. O jeigu tai senesnis automobilis – kėbului. Visa kita yra sutvarkoma. Per silpnas motoras? - Swap!

Automatinė ar mechaninė pavarų dėžė?

Kasdien – tik automatas. Teko kurį laiką pasivažinėti su 7 klasės „BMW“, su automatine greičių dėže.. pasiilgau tų laikų. Kadangi tenka daug maltis mieste, automatas tikrai labai palengvina gyvenimą. Na, o visiems kitiems nedoriems dalykėliams, žinoma, mechaninė dėžė, žiema juk ne už kalnų (juokiasi).

Kokį automobilį vairuoji dabar? Kiek laiko jį turi?

Vairuoju du automobilius - pakaitomis, o vienas laukia savo eilės. Šiuo metu kasdien važinėju su „BMW E36 Compact“ („kregždė“ be galo). Deja, jo ratus suka 1,6 litro motoriukas, kuris nei važiuoja, nei neryja, bet kažkada, manau, išspręsiu šią problemą (juokiasi). Savaitgalį kartais išsitraukiu taip pat „Compact‘ą“, tik su truputį galingesniu varikliu.

Koks modelis laukia savo eilės?

Pilkas „BMW E30“, sedanas. Jis dabar yra tvarkomas.

Kas visada turi būti tavo automobilyje?

USB adapteris į „prikūrkę“ ir laidas telefonui krauti – smarkiai sustotų gyvenimas kažkurio vieno netekus. Beje, ir DOMAS (domo kun) ir „pimpačkiukas“ bent vienas! Neišaugau dar, turbūt ir neišaugsiu, gi tokie jie mieli (juokiasi).

Ar yra kokių nors dalykų, kurie nepatinka dabartiniame automobilyje?

Ooo taip, abiejuose „kompaktuose“ trūksta.. galo. Ten to skyriaus, kur turėtų būti bagažinė. Kartais net gi pagalvoju, kad „BMW“ gamykloje gaminant kupė modelį pritrūko metalo ir taip atsirado „Compact‘as“ (juokiasi). Kasdieniniam automobiliui trūksta galingesnio motoro ir taip pat reikėtų iki galo susitvarkyti kėbulą. Be to, ir interjeras nėra toks, kokio norėčiau – jį taip pat reikėtų pasitvarkyti.

Koks tavo svajonių automobilis?

Daug galvoti nereikia, svajoju apie „Nissan“.. Bet dar neapsisprendžiu, ko konkrečiai norėčiau. Pavyzdžiui, „Skyline R34“ su RB 2,6 litro twin-turbo (nismo) motoriuku būtų visai neblogai! Bet kaip ten sakoma – svajone lik sveika.. (juokiasi)

Ką darytum, jei nuleistų tavo automobilio padangą?

Paprasta! Jeigu turėčiau įsimetus atsarginį ratą (o dažniausiai neturiu), tai pasiimčiau įrankius (kurių irgi dažniausiai neturiu) ir pasikeisčiau nuleistą ratą į atsarginį. Bet gerai, kad nebuvo dar tokios situacijos, kadangi atsarginio su savimi nesivežioju – turbūt tektų skambinti pažįstamiems, kad padėtų (juokiasi).

O kaip tavo gyvenime atsirado driftas? Kas tave įkvėpė šiai automobilių sporto šakai?

Oj.. labai ilga istorija, bet pabandysiu trumpai. Pradžia labai svarbi. Viskas prasidėjo nuo slalomo, BET ne važiavimo juose, o renginių organizavimo. Pamačiau, kad pačiai būtų neįdomu dalyvauti, sukosi mintys apie žiedą, beeeet irgi net nebandžius nusprendžiau, kad ne man.

Tada teko daug bendrauti su autosportu užsiimančiais žmonėmis, pradėjau lankytis drifto renginiuose, vis labiau ir labiau patiko svylančių padangų kvapas. Atsirado pažįstamų, kurie karts nuo karto praveždavo.

Žiemą iš 2014 į 2015 metus įsigijau pirmą „BMW“ markės automobilį – „kregždutę“ su 1,8is varikliu. Užvirinome reduktorių ir go į poligoną, kur daaaaug laisvos vietos mokytis slidinėti. Patiko, užsikabinau, atsirado noras pabandyti ir ant sauso asfalto.

Pasivažinėjimas poligone ant sniego

Vasaros viduryje vienas pažįstamas dalyvaujantis drifto renginiuose davė pravažiuoti su ruoštu „E36“, taip pat poligone. Didelis ratas, „aštunkė“, apsisukimas su rankiniu – gavosi iš pirmo karto, tada ir nusprendžiau, kad reikia!

Pirmas bandymas driftinti su ruoštu automobiliu

Kas įkvėpė? Įkvėpė visi tuo metu aplinkui supę žmonės, jų dideli norai, bet mažos galimybės. Tas rankų nenuleidimas, nepasidavimas, kai kažkas nesiseka ir noras „šert šert šert“. Įkvėpė tas matymas žmogaus paskendusio rutinoje, kuris savaitgalį išsitraukia bolidą, išvažiuoja į trasą ir šypsosi, kaip vaikas gavęs saldainį, pamiršęs visus savaitės vargus ir nesėkmes.

Ką jau spėjai nuveikti drifte bei su kokiu automobiliu sportuoji?

Drifte spėjau nuveikti visai... NIEKO. Kadangi bolidą įsigijau maždaug prieš mėnesį, o patirties apvalus nulis, tai stengiuosi sudalyvauti visose arčiau Vilniaus vykstančiose treniruotėse – ką sėkmingai pavyko daryti,

Mano sąskaitoje kol kas tik dvejos oficialios „SIDE to SIDE Drift Team“ organizuotos treniruotės bei pora pasivažinėjimų aikštelėje vienai.

Drifto treniruotė

Šiai dienai mokausi driftinti su „BMW E36 Compact“, kuriame įdėtas 2,5 litro vieno vanuso variklis. Taip pat kietinta ir driftui paruošta važiuoklė, išlengvintas kėbulas bei padidintas ratų pasukamumas.

Kaip vaikinai žiūri į drifte dalyvaujančią merginą?

Jeigu tai vaikinai iš autosporto – žiūri teigiamai, bet ir per daug nesureikšmina. Be manęs šiuo metu yra dar dvi panelės Lietuvoje jau net dalyvaujančios varžybose. Taigi tai nėra kažkokia naujiena.

Na, o pašaliniai, žinoma, labai stebisi. Ypač, jeigu parodai, kad gali važiuot ir gaunasi, tai kartais iš jų išraiškų atrodo, kad 8 pasaulio stebuklą pamatė (juokiasi).

Kokį automobilį labiausiai norėtum vairuoti drifto trasoje?

Kas be ko, „Nissan“! Tiesiog šiai dienai negaliu sau to leisti. Matysim, kaip pasiseks ateityje, gal kokie rėmėjai atsiras, juk kaip sakoma.. „viltis - durnių motina“.

Nors ir važiuoju dar labai trumpai, bet jau dabar pastebiu, kad ateityje tikrai pritrūks automobilio galios, o jeigu norėsis išlįsti ir į platesnius vandenis ir būt konkurencinga varžybose, tai „2,5 plytos“ tikrai bus mažoka.

Kokie planai 2016 metų sezone?

2016 metų planai – „šert šert šert“! Kadangi sekasi visai neblogai ir kažkokių didelių baimių trasoje nejaučiu, kas stabdytų, tai 2016 metais tikrai planuoju išlįsti į „Street“ lygos treniruotes.

Stengsiuosi kuo daugiau renginių aplankyti ir išsibandyti – be varžybinės patirties nieko nebus. Žinoma, viskas priklausys ir nuo automobilio, jeigu negesim ir lėšų pakaks – važiuosim ir varžybose, ir treniruotėse.

Ar be drifto dar vilioja kokia nors kita automobilių sporto sritis?

Kaip minėjau anksčiau kažkada mąsčiau apie žiedą.. Be to ir vienas pažįstamas, yra užsiminęs, kad man pagal mano vairavimo stilių reikėtų pasibandyti žiedą.

Ko palinkėtum merginoms, norinčioms išbandyti save automobilių sporte?

Palinkėčiau nesėdėti vietoje. Norit kažko? Susiimkit ir darykit. Viskas yra įmanoma, svajonės tikrai pildosi. Svarbu ne tik aiškinti visiems aplinkui, kaip norėtum vieno ar kito dalyko, o to siekti, geriau tyliai pamažu, bet siekti. Ir tie visi atsikalbinėjimai, kad nėra lėšų ar galimybių, o gi aš panelė, pati nieko nepasidarysiu – jie turi būti pamiršti.

Pačios galit daug ką pasidaryti, be to tikrai visada atsiras žmonės, kurie padės, ypač drifto šeimynoje. Pradedu pastebėti, kad dauguma neatsisakys, jeigu pagalbos paprašysi, nes kažkada prireiks patiems – tada padėsi tu. Net nekyla jokių klausimų šita tema.

Ir daugiau drąsos, pirmyn!

Kviečiame ir kitas dailiosios lyties atstoves papasakoti apie savo automobilius. Jeigu ir tu vairuoji automobilį bei nori apie jį pakalbėti, susisiek su mumis el. paštu info@98.lt arba parašyk žinutę į Facebook'ą

Automobiliai: