You are here

„BMW M1“: Vienintelis „BMW“ superautomobilis, kurio laukiama sugrįžtant

„BMW“ automobilių mylėtojai puikiai žino legendinį „M1“ modelį, kuris buvo vienintelis Bavarijos automobilių gamintojo superautomobilis bei vienintelis produkcijai skirtas modelis, turėjęs viduryje sumontuotą variklį. Tokio automobilio „BMW“ fanai tikrai laukia sugrįžtant.

Planas - lenktynės

Kuomet „BMW“ kilo idėja išleisti „M1“ modelį, pagrindiniai gamintojo planai buvo su šiuo automobiliu dalyvauti Pasaulio automobilių gamintojų lenktynėse, „Group 4“ bei „Group 5“ įskaitose. Tam reikėjo gauti homologaciją, kurią užtikrino 400 automobilių, skirtų gatvei, išleidimas.

Visa tai buvo „BMW Motorsport“ direktoriaus Jochen Neerpascho idėja, kuris jai davė „žalią šviesą“.

Prie automobilio kūrimo turėjo prisidėti „Lamborghini“ kompanija, kurią pasikvietė „BMW“, tačiau galiausiai dėl finansinių problemų pasitraukė. Taigi Bavarijos automobilių gamintojas turėjo pats suktis iš padėties. „BMW“ pasamdė Marchesi, kuris pagamino rėmą. „M1“ dizainą sukūrė Giorgetto Giurgiaro ir tai buvo vienas gražiausių automobilių. Po to viskas buvo nugabentą į Štutgartą, kur Baur sumontavo variklį ir kitus reikiamus mechanizmus.

„BMW M1“ kūrimo procesas nebuvo lengvas, todėl galutinis rezultatas tikrai nustebino. „M1“ buvo fantastiškas automobilis. Automobilis buvo pristatytas 1978 metų Paryžiaus automobilių parodoje.

Tačiau likimas „sužaidė“ kitaip – į autosporto varžybos, į kurias su šiuo automobiliu planavo ateiti „BMW“, ji taip ir neatėjo. Taigi „BMW“ liko su lenktynėms ruoštu automobiliu be jokių lenktynių. Tuomet gamintojas sukūrė savo lenktynių seriją - „Procar“, kur dalyvavo tik „M1“. Tačiau jos galiausiai buvo nutrauktos. Taigi „BMW“ tas „M1“ modelis tapo kaip kliuvinys. Beliko vienas šansas – puikus gatvei skirtų automobilių pardavimas. Tai turėjo pateisinti jo egzistavimą, tačiau pardavimai nebuvo tokie sėkmingi, kaip tikėtasi.

Turėjo šansą tęsti gyvavimą

Pardavimai nebuvo gausūs dėl didelės automobilio kainos. Tuomet jis kainavo apie 100 000 Vokietijos markių, kas buvo tikrai milžiniška pinigų suma. Taigi daugeliui „BMW M1“ buvo tik svajonė. Gamintojas iš viso pagamino vos 453 vienetus „M1“ pasauliniu mastu nuo 1978 iki 1981 metų, įskaitant ir 54 lenktyninius automobilius skirtus „Procar“ serijai.

Taigi „BMW M1“ buvo pasmerktas žlugti. Gamintojas nusprendė nutraukti jo gamybą dėl nepateisintų lūkesčių.

„M1“ turėjo šansą tęsti gyvavimą toliau. „BMW“ siūlė „Alpina“ kompanijai tęsti „M1“ kūrimą. „BMW“ pasitikėjo „Alpina“ dėl ankstesnių darbų ir tikėjo, kad būtent ši kompanija galės puikiai toliau plėtoti projektą. Tačiau „Alpina“ nesiėmė šio reikalo.

Įvertinus, koks tuo metu buvo „M1“, „Alpina“ pamatė, kad daug ką reikia keisti, o tai bus labai brangu bei neatsipirks. Jeigu būtų ėmusis šio projekto, „Alpina“ būtų norėjusi padidinti automobilio ratų bazę, taip pat keisti variklį bei aušinimo sistemą.

Taigi visas „BMW M1“ projektas buvo pasmerktas nutraukimui. „BMW“ superautomobilio nebeliko markės istorijoje, bet visi fanai nori šio automobilio sugrįžimo.

Greitas ir galingas

„BMW M1“ buvo greitas ir galingas. Jo galinius ratus suko 3,5 litro 6 cilindrų variklis, sujungtas su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže ir generuojantis 277 AG ir 330 Nm galią. Lenktynėms skirtas bolidas („Group 5“ įskaitai) turėjo net 850 AG galią, kurią leido pasiekti turbokompresorius. O „Gruop 4“ įskaitai ruoštas bolidas be turbokompresoriaus turėjo 470 AG galią.

Gatvei skirta versija galėjo pasiekti 260 km/h maksimalų greitį, 1300 kg sveriantis „BMW“ superautomobilis iki 100 km/h greitį galėjo pasiekti per 5,6 sek.

Kategorijos: 
Automobiliai: