BYD automobiliai: apie ką jie?
Ar žinote, kaip susijęs mobiliųjų telefonų gamintojas Nokia ir kinų pramonės atstovas BYD? O gi tuo, kad nuo 2002 metų BYD tiekė ličio-jonų baterijas minėtiems telefonams. Taip pat BYD šiuo metu gamina kai kuriuos komponentus Samsung mobiliesiems telefonams bei Apple iPad‘ams.
Pirmasis BYD automobilis buvo F3, pristatytas 2005 metais, dabar gi gamintojas yra rimtas žaidėjas pasaulinėje automobilių rinkoje, per 2024-uosius metus pardavęs 4.25 milijono automobilių, iš kurių apie 1.7 milijono buvo elektromobiliai.
2021 metais šis Kinijos gamintojas atkeliavo į Europą, o dabar jo automobilius galima įsigyti ir Lietuvoje.

Per mūsų šalyje siūlomų modelių pristatymą pavyko bent šiek tiek susipažinti su penkiais BYD, visus juos išbandant kelyje: Seal, Seal U, Seal U DM-i, Sealion 7 ir Atto 3.
Bendras vaizdas aiškus. Visi važiuoja gana komfortiškai, krėslai patogūs, multimedija daugiau-mažiau aiški, yra kitokių dalykų atvaizdavimo sprendimų tiek prietaisų skyde, tiek multimedijos ekrane. Kai kas įdomu, kai kas nebūtina. Įdomių, neįprastų dizaino elementų interjere taip pat netrūksta. Visi modeliai pasižymi dinamiškumu.

Komfortiškas važiavimas yra gerai, tačiau tuo pačiu pakaba ne itin mėgsta aštresnius kelio nelygumus, o esant vienam po kito keliems paprastiems kelio lygio nelygumams – mėgsta įsisvyruoti.
Labiausiai patiko BYD Seal sedanas, kuris yra tiksliai valdomas, labiau prisispaudęs prie žemės, bet vis tik irgi ne itin mėgsta tuos pačius vienas po kito einančius kelio reljefo pokyčius. Šis elektromobilis sparčiai greitėja bei efektyviai stabdo. Išvaizda jo taip pat gera.
Elektromobilių modelių pradinės kainos svyruoja nuo 37 560 iki 47 810 eurų. Tuo tarpu įkraunamas hibridas Seal U DM-i, pasak gamintojo, su pilnu degalų baku ir pilnai pakrauta baterija galintis įveikti iki 1080 km atstumą, kainuoja nuo 38 050 eurų.
Įdomu, kokį pasisekimą BYD automobiliai turės Lietuvoje.
































