You are here

Dakaras 2021: Pirmi B. Vanago kilometrai su naujuoju bolidu

  • Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Edvinas Juškauskas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Edvinas Juškauskas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Toyota Hilux/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Toyota Hilux/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Benedikto Vanago atstovaujama komanda „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ surengė pirmuosius testus su naujuoju „Toyota Hilux“ bolidu. Testų metu virš 100 kilometrų sportiniu režimu įveikusio lenktynininko teigimu, daugybė technologinių sprendimų šį automobilį daro aukštesnės kategorijos ginklu, tačiau jį perprasti prireiks daugiau laiko.

Testų serija dar nebaigta

Baltijos šalių rekordą Dakaro ralyje pasiekusio B. Vanago teigimu, skirtumai tarp ankstesniojo ir naujojo bolido – akivaizdūs „Naujasis „Hilux“ – filosofiškai kitoks. Dėl svorio centro, perkelto į bolido centrą, kardinaliai pasikeitė valdymas. „Hilux'as“ vienareikšmiškai tapo greitesnis, bet sumažėjo valdymo tikslumo pojūtis, kuriuo pasižymėjo anksčiau naudotas sportinis automobilis. Tikiu, kad per likusius testus Lietuvoje ir Saudo Arabijoje tinkamai suderinsime bolidą su  mano kompetencijomis ir būsime pasirengę Dakarui“, –  sakė B. Vanagas.

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ yra numatę dar dvejus testus: techninio pasiruošimo testus, kurių metu ekipažas praktikuosis kalibruoti bolidą greičio ruožuose, ir bendrą testų programą su „Toyota Gazoo Racing“, planuojamą Saudo Arabijoje.

 

Atnaujinimai juntami iš karto

Daugiausiai kartų Dakare kaip pilotas startavęs lietuvis atkreipia dėmesį, jog naujasis „Toyota Gazoo Racing Hilux“ IMA modelis nuo ankstesniojo IRS vizualiai skiriasi nedaug. Pagrindiniai skirtumai slypi bolido techniniu lygmeniu ir jie atsiskleidė per pirmuosius kilometrus.

„Konceptualiai „Toyota Hilux“ kardinaliai skiriasi nuo ankstesniojo bolido. Atkreipčiau dėmesį į tris pagrindinius skirtumus. Tai – variklio perkėlimas į automobilio kabiną bei žemesnė jo padėtis. Šis atnaujinimas suteikia geresnį svorio balansą bei leidžia ilginti pakabos svirtis. Pakabos eiga išliko tokia pati, bet dėl šio pokyčio važiuojant nelygiu paviršiumi ratų geometrija tampa tikslesnė. Ir trečiasis – padangų slėgio monitoringo sistema, leisianti mums stebėti padangų būklę neišlipus iš bolido. Tai svarbu ypač akmeningame Saudo Arabijos kraštovaizdyje“ , – detalizavo B. Vanagas.

Dėl jau minėto svorio paskirstymo į centrinę bolido dalį, lenktynininkas naująjį „Toyota Gazoo Racing Hilux“ prilygino kartingui. Dar vienas pastebėtas atnaujinimas – pavarų dėžės darbas. Sportininko teigimu, pavaros šiame bolide jungiasi sklandžiau ir lengviau.

Dakaro raliui ruošiasi ir E. Juškauskas

Drauge su B. Vanagu testuose praktikavosi Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas. E. Juškauskas jau antrą kartą sėdo už ankstesniojo B. Vanago bolido vairo. Su „Toyota Gazoo Racing Hilux“ IRS modeliu lenktynininkas šiemet startavo „Baja Drawsko“. Pasak sportininko, pirmieji kilometrai su šiuo automobiliu Lenkijoje buvo ypač atsargūs, todėl testų metu ekipažas drąsiau mėgino bolido galimybes ir pratinosi prie pažangesnės technikos, kurią naudos 2021-tųjų Dakaro ralyje.

Testuose taip pat dalyvavo estų bekelės lenktynininkas Urvo Männama, planuojantis savo sportinę ateitį sieti su „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda. Testų metu estas mėgino ankstesnįjį E. Juškausko bolidą („Toyota Gazoo Racing Hilux“ OTB modelį), su kuriuo svarsto dalyvauti 2022-ųjų Dakaro ralyje.

Toyota Hilux/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Lenktynininkai: