You are here

ERC 2014: Liepojos ralis - Martynas Samuitis 9-as!

  • Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
    Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
  • Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
    Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
  • Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
    Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
  • Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
    Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
  • Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
    Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
  • Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
    Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • ERC 2014 Rally Liepaja
    ERC 2014 Rally Liepaja
  • Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas
    Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas

Sausio 31 dieną Liepojoje, Latvijoje, startavo antrasis Europos ralio čempionato (ERC) etapas, kuriame dalyvauti pasiryžo 56 sportininkai. Kartu Liepojoje „Rally Liepaja 2014” metu vyks ir Latvijos ralio čempionato pirmas ir antras etapai, kur startuos 35 lenktynininkai.

Europos ralio čempionato etape dalyvauja Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas su „Mitsubishi Lancer Evo X“, Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas su tos pačios kartos „Lancer“ automobiliu, taip pat Jonas Pipiras ir Ramūnas Babachinas su „Škoda Fabia R2” bei Laurynas Diržinikas ir Dalius Strižanas su „Ford Fiesta R2“. Visi jie varžysis ir Latvijos ralio čempionato įskaitoje.

„Halls Winter Rally 2014” nugalėtojas Rokas Kvaraciejus taip pat bus Latvijoje, tačiau jis startuos tik Latvijos ralio čempionate.

Europos ralio čempionato dalyviai įveiks 12 greičio ruožų, po šešis šeštadienį ir sekmadienį, o vieną Latvijos ralį sudarys šeši greičio ruožai.

Testinis greičio ruožas

Testiniame greičio ruože dalyvavo 30 lenktynininkų, tarp kurių greičiausias buvo estas Siim Plangi. Jo sugaištas laikas 1 min. 43.73 sek. Antras liko Raul Jeets, atsilikęs 1.17 sek. Trečią laiką parodė latvis Martinš Svilis – jis atsiliko 3.82 sek.

Lietuvių tarpe testiniame greičio ruože dalyvavo tik Laurynas Diržinikas, kuris buvo 27-as, atsilikęs 30 sek.

Kvalifikaciniai važiavimai

Teisę rinktis starto vietą turėjo 17 dalyvių, tarp jų buvo ir Vytautas Švedas. Kuo geriau sportininkas pasirodo kvalifikacijoje, tuo pirmiau jis turi teisę rinktis iš kurios pozicijos pradės lenktynes.

Grečiausias kvalifikacijoje buvo vokietis Sepp Wiegandas su „Škoda Fabia S2000”, jis trasoje sugaišo 1 min. 41.49 sek. Nuo jo 1.06 sek. atsiliko airis Craig Breenas su „Peugeot 207”. Trečias liko suomis Esapekka Lappi su „Škoda Fabia S2000“, atsilikęs dar 0.07 sek.

Vytautas Švedas kvalifikacijoje buvo dešimtas, lyderiui nusileidęs 5.39 sek. Lietuvos ekipažas nusprendė, kad varžybas pradės iš tryliktos pozicijos.

Pirmoji diena

Pirmąją Europos ralio čempionato dieną sportininkų laukė 6 greičio ruožai.

GR1. Deja, jau pirmajame ruože iš kovos pasitraukė Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas. Jų automobiliui „nusisuko" pusašis. Lenktyninkas remontuos automobilį, kad galėtų startuoti antrosios dienos greičio ruožuose.

Kitas lietuvis Martynas Samuitis pirmajame greičio ruože užfiksavo 10 rezultatą, lyderiui prancūzui B. Bouffieriui pralošęs 16.1 sek., o Jonas Pipiras buvo 42-as, atsilikęs 47.2 sek. Tuo tarpu ketvirtas Lietuvos lenktynininkas Laurynas Diržinikas pirmajame greičio ruože patyrė avariją.

GR2. Antrajame greičio ruože Martynas jau buvo tik 20-as, ruožo nugalėtojui rusui V. Gryazinui jis pralošė 1 min. 4.7 sek. Antras buvo suomis E. Lappi, atsilikęs 14.8 sek. Trečias - airis C. Breenas, pralošęs 16.7 sek.

Bendroje įskaitoje Martynas Samuitis nukrito į 18-ą poziciją. Pirmas žengė V. Gryazin, lenkdamas E. Lappi jau 20.3 sek. Trečioje pozicijoje buvo C. Breenas, atsilikęs nuo pastarojo 3.3 sek.

Iš varžybų šiame greičio ruože pasitraukė Jonas Pipiras, pagal preliminarius duomenis tai įvyko dėl radiatoriaus.

GR3. Trečiajame greičio ruože vėl greičiausias buvo V. Gryazinas, kuris dar 9.9 sek. padidino persvarą prieš suomį E. Lappi. Juos po šio ruožo bendroje įskaitoje skyrė 30.2 sek. Į trečią poziciją šoktelėjo lenkas K. Kajetanowiczas su „Ford Fiesta“.

Martynas Samuitis šiame ruože buvo 15-as, o bendroje įskaitoje pakilo į 17-ą poziciją.

GR4. Ketvirtajame greičio ruože jau suomis diktavo tempą. V. Gryazinas nuo jo atsiliko 11.8 sek. ir buvo tik 6-as. Bendroje įskaitoje atstumas tarp jų sumažėjo iki 18.4 sek. Trečiu liko K. Kajetanowiczas, jam iki lyderio trūksta 46.4 sek.

Martynas lyderiui pralošė 22.7 sek. ir buvo 14-as. Bendroje įskaitoje taip pat pakilo į 14-ą poziciją, atsilikdamas daugiau nei 2 min. 3 sek.

GR5. Penktąjį greičio ruožą laimėjo suomis E. Lappi, jis 1.9 sek. aplenkė ralio lyderį V. Gryaziną. Bendroje įskaitoje atstumas tarp jų sumažėjo iki 16.5 sek. Į trečią bendros įskaitos vietą sugrįžo C. Breenas. Jo atsilikimas 58.2 sek.

Martynas lyderiui ruože pralaimėjo 1 min. 16 sek. ir buvo 18-as. Bendroje įskaitoje jis nukrito viena pozicija žemiau – į 15-ą.

GR6. Paskutiniame pirmos dienos greičio ruože E. Lappi pademonstravo puikų tempą ir dieną sugebėjo baigti pirmoje pozicijoje, nors visuomet buvo besivejančio vaidmenyje. V. Gryaziną jis paskutiniame ruože aplekė 19.1 sek. ir to pakako, kad rusas nukristų į antrąją bendros įskaitos vietą. E. Lappi dienos pabaigoje bendroje įskaitoje lenkia V. Gryaziną 2.6 sek. C. Breenas antrąją ralio dieną pradės būdamas trečias – jis lyderiui pralaimi 59.2 sek.

Martynas Samuitis ruože buvo 17-as ir pirmąją dieną baigė 12-oje bendrosios įskaitos vietoje. Jis nuo lyderio atsiliko 4 min. 34 sek. „Production Car Cup" įskaitoje jis liko 6-as.

Antroji diena

GR7. Antroji Europos ralio čempionato diena prasidėjo esto S. Plangi spurtu. Jis septintajame greičio ruože buvo pirmas, aplenkęs V. Gryaziną 2 sek. Pastarasis sugebėjo aplenkti savo pagrindinį konkurentą suomį E. Lappi 3.4 sek. ir bendroje įskaitoje išsiveržė į pirmąją vietą. Juos tekiria 0.8 sek.

Martynas Samuitis dieną pradėjo greičio ruožą baigdamas 24-oje vietoje, laimėtojui pralošęs 25 sek. Bendroje įskaitoje jis žengia 12-as.

GR8. Aštuntąjį greičio ruožą jau laimėjo E. Lappi. Jis 3.4 sek. aplenkė S. Plangi ir 4.1 sek. V. Gryaziną. Suomis ir vėl pirmoje bendros įskaitos vietoje. Gryazinas atsilieka 3.3 sek. Trečias - C. Breenas, turintis 1 min. 9 sek. atsilikimą.

Martynas šįkart buvo 14-as, o bendroje įskaitoje nukrito į 13-ą vietą.

GR9. E. Lappi greičiausias buvo ir šiame greičio ruože. Jis 9.6 sek. aplenkė C. Breeną ir 11.8 sek. V. Gryaziną. Suomio persvara bendroje įskaitoje išaugo iki 15.1 sek.

Puikiai šiame greičio ruože važiavo Martynas Samuitis, jis parodė septintą rezultatą, tačiau nuo lyderio atsiliko 31.5 sek. Bendroje įskaitoje jis dešimtas, o atsilikimas siekia šiek tiek daugiau nei 6min.

GR10. E. Lappi toliau diktavo tempą ir vėl buvo nepavejamas. Jis 2.3 sek. aplenkė antru likusį lenktą K. Kajetanowiczą ir 2.6 sek. vokietį S.Wiegand. V. Gryazinas buvo penktas, atsilikęs 4.7 sek. Taigi bendroje įskaitoje jau 19.8 sek. tarpas tarp suomio ir ruso.

Martynas įrodė, kad gali būti greitas ir šiame ruože užfiksavo aštuntą rezultatą, lyderiui nusileidęs tik 13.8 sek. Bendroje įskaitoje jis išliko dešimtas.

GR11. Priešpaskutinį greičio ruožą greičiausiai įveikė vokietis S. Wiegandas, jis 2.8 sek. aplenkė ralio lyderį suomį E. Lappi. Trečias buvo C. Breenas, atsilikęs 2.8 sek. Pagrindinis E. Lappi konkurentas kovoje dėl nugalėtojo titulo buvo penktas ir suomiui pralošė 5.9 sek. Likus vienam greičio ruožui juos skiria jau 25.7 sek. Trečiu esantis C. Breenas suomiui pralaimi 1 min. 24 sek.

Martynas Samuitis šiame ruože buvo dvyliktas, atsilikęs 34 sek. Bendroje įskaitoje jis išsaugojo dešimtą poziciją, jam trūko tik 2.7 sek. iki devintos vietos, kurią užima rusas S. Travnikovas. Taip pat Martynui tiek pat trūko iki trečios vietos „Production Cup“ įskaitoje, kurioje jis žengė ketvirtas.

GR12. Paskutinį greičio ruožą vėl laimėjo suomis E. Lappi, aplenkęs rusą V. Gryaziną 9 sek. Trečias buvo airis C. Breenas, atsilikęs 12.6 sek.

Bendroje Europos ralio čempionato antrojo etapo įskaitoje jie pasiskirstė taip pat. Nugalėtoju tapo suomis E. Lappi su „Škoda Fabia S2000”, rusas V. Gryazinas su „Ford Fiesta“ atsiliko 34.7 sek. ir liko antras. Airis C. Breenas su „Peugeot 207“ etape užėmė trečiąją vietą, lyderiui pralaimėjęs 1 min. 36.8 sek.

Martynas Samuitis paskutiniame greičio ruože buvo aštuntas, atsilikęs nuo lyderio 36.4 sek. Bendroje įskaitoje jam nepavyko aplenkti ruso S. Travnikovo, kuris šiame ruože buvo 4.6 sek. greitesnis. Tačiau Martynui pavyko aplenkti estą R. Jeetsą, kuris greičio ruože prarado labai daug laiko – beveik 4 minutes.

Taigi bendroje Europos ralio čempionato antrojo etapo įskaitoje Martynas Samuitis užėmė 9-ąją vietą, nuo lyderio atsilikęs 7 min. 23.2 sek. Tuo tarpu „Production Cup“ įskaitoje jis liko ketvirtas. Iki trejetuko jam pritrūko 7.3 sek.

„Paskutinis greičio ruožas buvo 25 km. Tokio ilgio atkarpoje viskas ir išsisprendė – kas laimi tokio ilgio ruožą, tas ir laimi iš viso, tad prieš tai buvęs skirtumas mažai ką reiškė. Važiavome čempionatą visišku taupymo režimu, ypač saugojom padangas ir apskritai automobilį. Padangų sunaudojome tik 14 iš galimų 20. Labai skaudžiai jų trūkumą pajautėme paskutiniame važiavime – automobilio galą vis nešė į griovius. Trečios vietos pergalės kaina – šeši tūkstančiai litų. Tiek ir pritrūko, kad būtume užsidėję dar vieną naują komplektą. Jaučiuosi toks, kaip žemę pardavęs. Spaudžiau kiek galėjau, bet trečios vietos nepasiekėme. Nors vertinant bendrai, tai tikrai gerai pasirodėm“, – kalbėjo komandos pilotas.  

Viso Europos ralio čempionato dalyviai važiavo 12 greičio ruožų, po šešis šeštadienį ir sekmadienį. Viso lenktynininkai įveikė 240 km greičio ruožų, 883,15 km, įskaitant pervažiavimo zonas.

„WELLMAN Rally Team“ yra pirmasis lietuvių ekipažas po 18 metų, kuris varžosi oficialiame FIA regioniniame ralio čempionate, siekdamas ilgalaikių tikslų, o ne pavieniuose startuose. Artimiausiu metu komanda spręs, kuriame kitame čempionato etape pasirodys. 

Kategorijos: 
Lenktynininkai: