You are here

Benediktas Vanagas – pirmasis lietuvis išbandęs elektrinį bekelės bolidą

  • Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Extreme E“ lenktynių serijos organizatoriai pakvietė žymiausią Lietuvos pilotą į Italijos salą, Sardiniją, bei ten vykstančių lenktynių metu jam suteikė galimybę išbandyti elektrinį bekelės bolidą.

„Vykau į Sardiniją su rezervuotais lūkesčiais, bet tai, ką patyriau privertė permąstyti savo požiūrį ir nusiteikimą,“ –  nuomonės į naują patirtį neslėpė Lietuvos pilotas.

Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Pasak B. Vanago, išoriškai bei pagal techninius reikalavimus „Extreme E“ naudojami elektrinės bekelės automobiliai yra artimi T1+ klasės Dakaro bolidams, todėl kyla natūralus noras juos lyginti. Nors ir neženkliai, bet techninių sąlygų dėka pranašumas yra elektrinės į ralio-kroso ir Dakaro hibridą primenančios lenktynių serijos bolidų pusėje. 30 procentų didesnė variklio galia, 20 procentų mažesnis svoris bei 10 nuošimčių didesnė pakabos eiga daro „Extreme E“ bolidą tikru bekelės monstru.

„Jei kalbėsime tik apie konceptualius skirtumus, tai elektrinė jėgainė yra visais parametrais geresnė už vidaus degimo variklį. Maksimalią galią elektrinis variklis generuoja nuo pat jos pareikalavimo. Elektrinė jėgainė yra lengvesnė, bei joje mažiau besidėvinčių detalių, tad mažesnė gedimo rizika. Elektriniam varikliui nereikia pavarų dėžės, tad taupomas lenktynėse ypač svarbus laikas, kuris buvo skiriamas perjungti pavaroms,“ – privalumus vardino „Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas Benediktas Vanagas.

Tačiau B. Vanago teigimu techniniai privalumai ne visada atsveria vartojimo galimybes.

„Elektrinis sprendimas neturi sau lygių trumpose lenktynėse, tačiau viso pasaulio gamintojai dar turi nueiti ilgą kelią, kol tokie bolidai viena įkrova, lenktynių režimu galės įveikti daugiau nei pusę tūkstančio kilometrų. Šiuo metu, ribojant baterijos svorį, technologijos dar neleidžia elektriniais bolidais lenktyniauti maratoniniame automobilių sporte,“ – esminius niuansus įvardino Benediktas Vanagas.

Benediktas Vanagas/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ne veltui, šį pavasarį vykusiame ateinančio Dakaro pristatyme, organizatoriai kvietė gamyklas gamintojas kasdien dalyvauti 100 kilometrų atkarpose testuojant naujai išrastas technologijas, kad ženkliai greitėtų technologijų tobulėjimo procesas.

„Extreme E“ lenktynių serija – flagmanas tvaraus lenktyniavimo srityje. Formulė 1 uždaro klubo principu veikiančioje organizacijoje savo komandas jau įsteigę turi net F-1 pilotai: Lewisas Hamiltonas, Jensonas Buttonas bei Nikas Rosbergas. Savo komandą ateities lenktyniavimo serijai yra įkūręs bei Dakarą ne kartą laimėjęs – legendinis Carlosas Sainzas.

„Extreme E“ – unikali lenktynių serija, kuri realiai keičia požiūrį į lenktyniavimą. Esminė idėja – lenktyniaujant po savęs nepalikti taršos pėdsako. Elektros energija kaupiama naudojant saulės energiją bei vandenilį. Bolidai gaminami maksimaliai naudojant perdirbtas medžiagas. Net lenktynių erdvėje valgantys privalo į valgyklą atsinešti savo daugkartinio naudojimo lėkštes, puodukus bei įrankius.

„Pradžioje pastaroji iniciatyva atrodo ypač neįprastai, tačiau kai po valgio nematai vienkartiniais indais pilnų, šiukšlių konteinerių, supranti, kad nuo santykinai nedidelių sprendimų bei mūsų požiūrio gali prasidėti dideli pokyčiai,“ – dalinosi „Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas.

Kategorijos: 
Lenktynininkai: