GWM ORA 03: Žaismingas ir pigus elektromobilis iš Kinijos
„GWM ORA 03“ – naujokas elektromobilių rinkoje, kurioje vos tik pasirodęs fiksavo puikius rezultatus ir 2024 metų sausio-rugpjūčio mėnesiais tapo geriausiai parduodamu elektromobiliu Latvijoje, o Lietuvoje fiksavo antrą vietą tarp elektromobilių. Bendrai Baltijos šalyse „GWM ORA 03” šiuo laikotarpiu buvo geriausiai parduodamas elektromobilis. Parduota jų buvo 241. Kas lėmė tokią modelio sėkmę pačioje pardavimų pradžioje?
Visų pirma, kaina, kuri pradedant prekiauti šiuo elektromobiliu buvo 25 000 eurų, už kuriuos išėjo tikrai neblogas pirkinys: įdomus, smagiai valdomas, erdvus. Nuo dvidešimt penkių tūkstančių minusuokime PVM, dar valstybės paramą ir gausime labai gražų kainos skaičių, kuris ypač įmonėms tikrai labai patinka. Vėliau kaina pakilo dvejais tūkstančiais, bet tai vis tiek išlaiko konkurencingumą šiuo aspektu.
Kas tas GWM ir kas ta „ORA“? Besidomintys naujais automobiliais tikrai žinos apie ką eina kalba. GWM šifruojasi „Great Wall Motors“. Tai Kinijos automobilių gamintojas, savo veiklą pradėjęs 1984 metais. Tikriausiai esate tokį girdėję ne kartą. „ORA“ – automobilių markė arba prekinis ženklas, kurį valdo GWM.
„GWM ORA“ į Europos rinką įžengė dar 2022 m., pradėjusi savo kelionę Švedijoje ir išsiplėtusi į Jungtinę Karalystę, Airiją, Islandiją bei Vokietiją. Dabar šie automobiliai yra parduodami ir Baltijos šalyse.
Elektrinis „GWM ORA 03” gaminamas su dviejų skirtingų talpų baterijomis: 48 kWh bei 63 kWh. Šie du elektromobiliai, pasak gamintojo, leidžia nuvažiuoti atitinkamai 310 ir 420 km atstumus. Mažesnę bateriją nuo 20 iki 80 proc. bus galima įkrauti per 38 minutes, o galingesnės talpos – per 46 minutes.
Elektros motoro galia – 171 AG. Sukimo momentas – 250 Nm. Pagreitis iki 100 km/h – 8.3 sek.
Nors „ORA 03” atrodo gana kompaktiškas, tačiau viduje talpina tikrai visko daug: ir technologijų, ir erdvės.
Pats elektromobilis atrodo simpatiškai, jis stilingas, erdvus ne tik priekyje, bet ir gale (čia labai daug vietos, net sunku buvo tuo patikėti), turi gausią komplektaciją ir kokybiškas medžiagas, kurių tiek kainuojančiame automobilyje sunku tikėtis. Bagažinės talpa mažoka, bet kažkas tilps į 228 litrų erdvę.
Elektromobiliuose įrengtos visos būtinos sistemos, kurių tikimasi iš šiuolaikinio automobilio: 360 laipsnių kamera, prie priekyje važiuojančio automobilio prisitaikanti kruizo kontrolė, pagalbinė eismo juostos palaikymo sistema, įvairūs įspėjamieji signalai ir stabilumo kontrolė. „ORA 03“ interjere taip pat naudojamos sintetinės medžiagos, pagamintos tik iš tvarių medžiagų. Dar verta paminėti šildomą vairą, sėdynes. Visa tai gaunama už tą minėtą eurų sumą – dabar atitinkančią 27 tūkstančius eurų.
Gaila, kad multimedijos ekranas yra ne itin patogus. Čia esančios įvairių valdymo funkcijų ikonos - labai mažos, ekranas kiek per toli nuo vairuotojo, taigi kyla šiek tiek sunkumų norint tiksliai pataikyti į reikiamą vietą pirštu. Be to, tenka ir šiek tiek pasilenkti į priekį.
Taip pat, meniu sudarymo logika yra kiek kitokia, negu mums įprasta kitų markių automobiliuose. Vairuotojo skydelyje dėmesys skiriamas kiek kitiems duomenims. Automobilis nuolat garsiškai praneša apie įvairius dalykus. Reikia prie visų šių dalykų priprasti. Parkuojantis galu, informuojama, kiek liko centimetrų iki kliūties. Įdomi idėja, tokios lyg nebuvo tekę dar matyti. 360 laipsnių kamera rodo kokybišką vaizdą ir keičia jį visaip pagal situaciją. Irgi gerai.
Už ergonomiką dešimtuko rašyti tikrai negalima, bet šis žaismingas, futuristinio-retro dizaino automobilis vairuojasi smagiai, ypač posūkiuose, prie vairo patogu. Tiesa, važiuoklė kietoka ir mėgsta apie save pranešti subildėdama, važiuojant per didesnius nelygumus.
Energijos sąnaudos važinėjant sudarė apie 18 kWh/100 km, kas reiškia, kad netaupant su 48 kWh baterija būtų galima įveikti daugiau nei 250 km. Visai padoriai. Žiemą, tikėtina, atstumas bus mažesnis.
Tai tikrai kitoks automobilis, nei Europos, Pietų Korėjos, Japonijos ar kitų mums labiau pažįstamų šalių gamintojų. Bet juk įdomu vairuoti kiek kitokį automobilį.
Dabar jis kainuoja jau 2 tūkstančiais daugiau, nei pardavimo pradžioje. Taigi versijos su silpnesne baterija kaina kol kas yra 26 995 eurai (vėliau kaina turėtų kilti iki 30 000), o galingesnę bateriją turintis „ORA 03” kainuoja 37 995 eurus.